اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر کار:

نیمی از جمعیت روستایی و عشایری کشور فاقد بیمه هستند

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: یک میلیون و 670 هزار خانوار روستایی و عشایر در کشور وجود دارد که نیمی از آنها فاقد بیمه هستند.

نیمی از جمعیت روستایی و عشایری کشور فاقد بیمه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمدرضا واعظ مهدوی ظهر امروز در حاشیه آئین بهره‌برداری از دستگاه‌های MRI و سنگ‌شکن بیمارستان تأمین اجتماعی خرم‌آباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افتتاح این دو دستگاه زمینه بهره‌مندی بیماران، جامعه کارگری و افراد تحت‌پوشش تأمین اجتماعی را فراهم می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع اعتبار هزینه شده برای این دو دستگاه 10 میلیارد تومان بوده است.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی طرح‌های اشتغال روستایی و فراگیر را اقدامات ارزشمند در جهت ترغیب جوانان به اشتغال و فراهم نمودن زمینه‌های کاری عنوان و تصریح کرد: همچنین بیمه روستایی و عشایری که از 14 سال پیش شروع به‌کار کرده از کارهای خوب بعد از انقلاب است.

واعظ مهدوی بیان داشت: 180 هزار خانوار روستایی در لرستان وجود دارد که از این تعداد 60 هزار خانوار از بیمه روستایی بهره‌مند شدند و هنوز 120 هزار خانوار تحت پوشش این بیمه قرار نگرفته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه خدمات بیمه روستایی برای جامعه هدف با حق بیمه کم 20 هزار تومانی انجام می‌شود، افزود: این در حالی است که دولت حق بیمه‌ای دو برابر آن و معادل 40 هزار تومان را پرداخت می‌کند.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: انتظار می‌رود روستاییان و عشایر از این بیمه استقبال نمایند چراکه حق بیمه 140 هزارتومانی برای آنان به 20 هزار تومان تقلیل یافته، ضمن اینکه پس از 30 سال می‌توانند از خدمات بازنشستگی استفاده کنند.

واعظ مهدوی با بیان اینکه یک‌میلیون و 670 هزار خانوار روستایی و عشایری در سطح کشور وجود دارد، گفت: 50 درصد جمعیت روستایی در حال حاضر فاقد بیمه هستند.

وی یادآور شد: امسال پیش‌بینی می‌شود 500 میلیارد تومان توسط بیمه شده و یک‌هزار میلیارد تومان نیز توسط دولت برای بیمه روستایی پرداخت شود.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول