اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

رئیس دیوان محاسبات در گرگان:

وظیفه دیوان محاسبات صیانت از بیت‌المال است/ معدل کشور در شاخص تولید و اشتغال پایین است

رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه سپاه پاسداران از انقلاب اسلامی حراست می‌کنند تا آسیب به انقلاب نرسد، گفت: دیوان محاسبات نیز باید مثل پاسداران انقلاب اسلامی عمل کند و از بیت‌المال صیانت کند تا آسیب نبیند.

وظیفه دیوان محاسبات صیانت از بیت‌المال است/ معدل کشور در شاخص تولید و اشتغال پایین است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،  عادل آذر صبح امروز در سومین جلسه شورای اداری استان گلستان به محاسبات و سخت‌گیری‌های دیوان محاسبات اشاره و اظهار کرد: خیلی مهم است که دستگاه‌های اجرایی بدانند که دیوان محاسبات به اجرا و تصمیمات چگونه فکر می‌کند.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی وظیفه دیوان محاسبات پاسداری از بیت‌المال است، تصریح کرد: با  شعار پیشگیرانه و هدایت‌گرانه تیم محاسبات ما از مجلس شورای اسلامی رای آورد و  محور سند راهبردی دوم دیوان محاسبات بود.

رئیس دیوان محاسبات کشور ادامه داد: سپاه پاسداران از انقلاب اسلامی حراست می‌کنند تا آسیب به انقلاب نرسد و ایجاد این امنیت یک هنر است تا ما آرامش داشته باشیم و دیوان محاسبات نیز باید مثل پاسداران انقلاب اسلامی عمل کند و از بیت‌المال صیانت کند تا آسیب نبیند.

آذر یادآور شد: در دیوان محاسبات و سند راهبردی دوم این مهم را نهادینه کردیم و گفتیم در پخش پیشگیرانه دوره‌های آموزشی برگزار کنیم و بررسی پرونده‌های پنج سال گذشته نشان می‌داد اغلب پرونده‌ تشکیل شده در دیوان محاسبات به این دلیل بوده که مدیران ما قانون را طور دیگری درک کردند،  از این رو در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی گام برداشتیم.

وی خطاب به مدیران گفت: مشاوران حقوقی، مالی و نظارتی را امین خود ببینید تا این نیروهای دانشی در خدمت شما مدیران باشند.
رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه مدیران خط مقدم توسعه استان هستند، بیان کرد: برای اینکه در مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیریم باید به دنبال افزایش پرونده‌های تخلف باشم ولی باعث افتخارم است که بیان کنیم که میزان تخلفات دستگاه‌های اجرایی به ۵۰ درصد کاهش یافته است.
آذر با تأکید بر اینکه حرکت به سمت حسابرسی عملکرد جزو سیاست‌های جدی ما است، توضیح داد: اگر پیش‌نیازهای این مهم از جمله استقرار نظام بودجهریزی عملکرد فراهم نباشد مشکلات مدیران بیشتر می‌شود.

*درجه سلامت مالی استان گلستان بسیار بالا است
وی با بیان اینکه ۳۵ درصد هدف‌گیری دیوان محاسبات در سال ۱۳۹۷ بودجه‌ریزی عملکردی است، یادآور شد: مدیران را به این مهم توصیه کردیم و در راستای این سیاست از ۱۰۰ واخواهی استان گلستان سه مورد پرونده داشتیم.
رئیس دیوان محاسبات کشور، درجه سلامت مالی استان گلستان را بسیار بالا دانست و تصریح کرد: یکی از دلایل این مسأله تعاملات مالیاتی مدیران با دیوان محاسبات است.
آذر با بیان اینکه معدل کشور از نظر شاخص تولید و اشتغال پایین است، گفت: در سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ نظارتی بر اقتصاد مقاومتی داشتیم و گزارش آن را به دفتر مقام معظم رهبری ارسال کردیم که در آن گزارش استان گلستان پایین‌تر از استان‌های متوسط است.
وی بر حمایت از کالای ایرانی و تحقق شعار سال تأکید کرد و متذکر شد: در استان گلستان خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارد، پایین است.
رئیس دیوان محاسبات کشور افزود: اگر بنا باشد قصه مفسده‌های مالی حل شود باید به سمت داده‌های الکترونیکی حرکت کنیم و دنیا نیز این مهم را آزمایش کرده است.
آذر خاطرنشان کرد: اگر مدیران به کنترلهای داخلی دستگاه‌ها بیشتر توجه کنند و کنترل‌ها را جدی‌تر پیگیری کنند بررسی‌های ما نشان می‌دهد در کل کشور 50 درصد تخلفات کاهش می‌یابد.

* گلستان به صورت جدی در معرض آسیب‌های زیست محیطی قرار دارد
وی ادامه داد: گلستان در بحث تغییر کاربری جزو استان‌های بالا محسوب می‌شود و حسابرسی زیست‌محیطی در بخش چاه‌های غیرمجاز و خلیج گرگان نشان می‌دهد گلستان از جمله استان‌هایی است که به صورت جدی در معرض آسیب‌های زیست محیطی قرار دارد.
رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه باید تلاش کنیم در کشور انضباط مالی و انضباتی ایجاد شود، افزود: نزدیک پنج درصد پرونده‌های تخلفات دیوان محاسبات از 10 یا 15 سال گذشته کشف می‌شود.
آذر تأکید کرد: بررسی حقوق‌های نجومی نشان داد قاطبه مدیران ما دستپاک هستند و نجومی‌بگیران تخلف کردند.

انتهای پیام/83018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول