اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دیوان محاسبات خبر داد

تشکیل 397 پرونده برای نجومی‌بگیران/ جزو کشورهایی هستیم که سلامت مالی بالایی دارند

رئیس دیوان محاسبات کشور در مورد روند رسیدگی به پرونده‌های مدیران نجومی‌بگیر گفت: برای ۳۹۷ نفر در این مورد پرونده تشکیل شد و تقریبا ۳۵ میلیارد تومان از تشکیل این پرونده‌ها برگشت.

تشکیل 397 پرونده برای نجومی‌بگیران/ جزو کشورهایی هستیم که سلامت مالی بالایی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عادل آذر ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سررسید بسیاری از اسناد خزانه مثل اوراق مالی نزدیک است و حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان تعهدات در این اسناد برای اصل و فرع آن داریم.

وی با بیان اینکه این میزان تعهدات مالی را باید در سال ۱۳۹۷ پرداخت کنیم، تصریح کرد: وظیفه تمامی دولتمردان و کسانی که از این منابع استفاده می‌کنند این است که با توجه به شرایطی که در کشور به وجود آمده و مضیقه مالی از این اسناد استفاده کنیم.

رئیس دیوان محاسبات کشور ادامه داد: جزو کشورهایی هستیم که سلامت مالی ما بسیار بالا است ولی اختصاصاً استان گلستان بین استان‌های کشور در طبقه‌بندی که داشتیم جزو استان‌های خوب ما بوده و در مجموعه پرونده‌های دادسرایی تنها سه پرونده برای استان گلستان تشکیل شده است.

آذر یادآور شد: سازوکار دیوان محاسبات حول محور پیشگیری است و بدون اینکه مانع و یا دخالت در تصمیم‌گیری‌های مدیران داشته باشیم و قدرت ریسک آنها را کاهش دهیم به مدیران آموزش و مشاوره ارائه می‌کنیم.

وی گفت: از ۱۰۰ مورد اشکال قانونی که از استان گلستان داشتیم توانستیم ۹۷مورد آن را در قالب تعاملات حل کنیم.

رئیس دیوان محاسبات کشور ادامه داد: وقتی قصه رسیدگی و نظارت جدی می‌شود برای اینکه دستگاه رسیدگی کننده را در موضع ضعف ببرند به آن حمله می‌کنند، در بحث حقوق‌های نجومی  سه گزارش حرفه‌ای از سوی دیوان محاسبات تهیه شد که یکی از آنها هم صحن مجلس ارائه شد.

آذر گفت: دریافت حقوق‌ نجومی در دوره بنده نبود اما من وارث رسیدگی به آن شدم، در بررسی‌های حقوق نجومی  سازمان بازرسی دریافتی  نظامات دیوان محاسبات  را بررسی کرد و دیوان محاسبات نظام پرداختی سازمان بازرسی و قوه قضایی را بررسی کرد.

وی در مورد روند رسیدگی به پرونده‌های مدیران نجومی‌بگیر گفت: ۳۹۷ نفر در این مورد پرونده تشکیل شد و تقریبا  ۳۵ میلیارد تومان از تشکیل این پرونده‌ها برگشت.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول