اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

کارشناس مذهبی:

غدیر خط اتصال به خدا است/ دموکراسی خارج از خط الهی طاغوت محسوب می‌شود

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه امر و نهی به انسان باید متصل به خدا باشد، گفت: غدیر خط اتصال به خدا است که به وسیله امامت این اتصال استمرار پیدا می‌کنند.

غدیر خط اتصال به خدا است/ دموکراسی خارج از خط الهی طاغوت محسوب می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا نخعی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: در نگاه دینی و از منظر الهی زمانی که به بشر نگاه می‌کنیم مقام انسان بالا و اشرف مخلوقات بوده و علاوه بر اینکه دارای یک بُعد زمینی و مادی است دارای بعدی است که خلق دیگری دارد که آن بعد از ابعاد سایر موجودات مجزا می‌باشد.

وی افزود: این بعد انسان باعث شده تا انسان عظمتی داشته باشد که امر و نهی وی تنها به دست خود خدا باشد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خدا انسان را آزاد آفرید و کسی جز خدا حق امر و نهی انسان را ندارد، تصریح کرد: بر اساس اصول الهی، دینی فلسفی، عقلی و نقلی روش امر و نهی خدا به انسان توسط بعثت پیامبران بوده که موظف شدند عوامل خدا را به انسان برسانند.

نخعی‌پور عنوان داشت: پیامبران از لحاظ شخصی انسان‌های بزرگی هستند اما جایگاه آن‌ها برای سایر انسان‌ها به دلیل رسالت آن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه امر و نهی به انسان باید متصل به خدا باشد، افزود: غدیر خط اتصال به خدا است که به وسیله امامت این اتصال استمرار پیدا می‌کنند.

کارشناس مذهبی به فرموده پیامبر (ص) در مورد ولایت حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: در مقام امامت آنچه را که خدا برای مردم فرستاده تبیین می‌شود و در ادامه مسیر الهی بوده و تا لحظه‌ای که تکلیف داریم باید متصل به این مسیر باشیم.

نخعی‌پور اذعان داشت: تنها امر خدا است که باید آن را اطاعت کنیم و هر اسمی به نام دموکراسی و استقلال اگر خارج از خط خدا باشد طاغوت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون الهی باید اطاعت از ولی فقیه را داشته باشیم، گفت: غدیر تنها یک مسئله تاریخی نیست و در تمام زوایای زندگی در بعد فردی و اجتماعی نیاز به پیام‌های آن داریم.

کارشناس مذهبی عنوان داشت: اگر بخواهیم در دایره اسلام باشیم باید همه مسائل اسلامی باشد و دانست که ولایت‌پذیری در دامنه ولایت فقیه شکل می‌گیرد.

نخعی‌پور با اشاره به اینکه باید به مسیر رهبر و ولی فقیه در جامعه که در مسیر الهی است توجه کرد، تصریح کرد: حتی در موضوع اقتصادی و خرید تولید داخلی نیز باید حرکت ما عبادی باشد و بدانیم که اگر در مسیر اقتصاد مقاومتی و خرید اجناس ایرانی پیش برویم در مسیر اهداف غدیر بوده است.

 وی خاطرنشان کرد: شیعه تنها فرقه‌ای است که خط ولایت را به نهایت رسانده و شیعه اگر می‌خواهد شیعه باشد در ولایت این جایگاه معنی و مفهوم می‌یابد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان‌جنوبی ادامه داد: ابعاد گوناگون و مباحث متعددی در خطبه غدیر نهفته است اما متأسفانه در تبیین مفاهیم این خطبه خوب کار نشده و در سطح حوزه، مبلغین و نهادهای فرهنگی کم‌کاری‌هایی در این زمینه بوده است.

نخعی‌پور با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است، گفت: اصل انقلاب ما و ولایت فقیه که شکل گرفت در مسیر غدیر است چراکه نفی طاغوت و مقابله با استکبار در این مسیر بوده و هرچند فراز و فرود و انحرافاتی نیز وجود داشته اما حرکت کلی درست بوده و تنها نیاز به تلاش بیشتر است.

وی بیان کرد: در بعد معرفتی، عاطفی و محبتی غدیر باید جایگاه امامت مطرح شود و نهادهای فرهنگی در طول سال تبیین مفهوم غدیر و غدیرشناسی را داشته باشند.

 کارشناس مذهبی ادامه داد: باشکوه برگزار کردن مراسم، تبریک عید، دید و بازدید و متفاوت برگزار مراسم این عید با دیگر اعیاد از اقداماتی است که همه مردم باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/3403/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول