اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

مدیر اجرایی دومین جشنواره روستایی استان زنجان:

استقبال مردم از جشنواره روستا مطلوب بود/ هدف جشنواره فرهنگی بود تا اقتصادی

مدیر اجرایی دومین جشنواره روستایی استان زنجان گفت: براساس فرم‌های ارزیابی توزیعی در بین مردم و همینطور بازتاب دریافتی ستاد و عوامل اجرایی استقبال و رضایت‌مندی از این جشنواره بالا بوده است.

استقبال مردم از جشنواره روستا مطلوب بود/ هدف جشنواره فرهنگی بود تا اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان؛ صالح رشوند جمعه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به رویکرد جشنواره روستا اظهار کرد: جشنواره روستا یک تفاوت اساسی با سایر جشنواره‌ها دارد که بیشتر به دنبال ارائه توانمندی‌های فرهنگی و اجتماعی روستاهای استان زنجان است.

مدیر اجرایی دومین جشنواره روستایی استان زنجان با اشاره به اینکه هر چند در برگزاری این جشنواره بحث اقتصادی نیز مطرح است ولی بیشتر بر بعد فرهنگی برنامه توجه شده است؛ تصریح کرد: تلاش شده در قالب این جشنواره آداب و رسوم اهالی روستاها به مردم معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه زندگی صنعتی مردم را از فضای روستا؛ نوع زندگی؛ ابزارهای مورد استفاده و ... دور کرده است؛ گفت: تلاش شده در این جشنواره علاوه بر معرفی این آداب و رسوم برای احیای آن نیز فکری شود.

رشوند با بیان اینکه حدود 30 درصد غرفه‌ها با هماهنگی استانداری و فرمانداری به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان برای معرفی روستاها قرار گیرد؛ بیان کرد: این قبیل برنامه‌ها بیش از ارزش مادی دارای ظرفیت معنوی هستند به این نحو که می‌تواند شرایط برای حضور گردشگران در روستاهای مقصد گردشگری را فراهم کرده و از این طریق درآمد قابل توجهی برای اهالی روستا به دنبال داشته باشد.

مدیر اجرایی دومین جشنواره روستایی استان زنجان با اشاره به نوپا بودن جشنواره روستا و تلاش این جشنواره برای معرفی ظرفیت‌های روستاها عنوان کرد: این جشنواره می‌تواند آغازی برای حضور روستائیان زنجانی در جشنواره‌های منطقه‌ای و کشوری باشد.

وی بازتاب برگزاری این جشنواره از مردم را مطلوب خواند و ادامه داد: براساس فرم‌های ارزیابی توزیعی در بین مردم و همینطور بازتاب دریافتی ستاد و عوامل اجرایی استقبال و رضایت‌مندی از این جشنواره بالا بوده است.

رشوند با اشاره به اینکه موقعیت زمانی برگزاری جشنواره روستا فرصت مناسبی برای عوامل اجرایی نداد تا نسبت به معرفی این جشنواره اقدام کنند؛ گفت: برگزاری این جشنواره بلافاصله پس از جشنواره آش و تقارن آن با هفته دولت موجب شد این جشنواره تا حدودی زیر سایه مناسبت‌های موجود قرار گیرد.

مدیر اجرایی دومین جشنواره روستایی استان زنجان در پاسخ به سؤالی در مورد امکان تغییر محل نمایشگاه جشنواره روستا بیان کرد: منطقه گاوازنگ به عنوان منطقه ویژه گردشگری و یک سایت جشنواره‌ای معرفی شده و تاکید دولت و همیاری شهرداری مبنی بر متمرکز کردن برنامه‌های جشنواره‌ای در این محل است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به رویکرد تبدیل منطقه گاوازنگ به سایت گردشگری انتظار می‌رود زیرساخت‌ها و امکانات این منطقه تقویت شود؛ ادامه داد: باید تقویم برنامه‌ای برای این منطقه در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/73009/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول