اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

عبادی در گفت‌و گو با فارس:

قبل از ورود مجلس وزرای ناکارآمد تغییر کنند/ دولت امیدهای از دست رفته را به مردم بازگرداند

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور باید برخی وزرای اقتصادی ناکارآمد را هرچه سریع‌تر عوض کنند تا مجلس مجبور نشود ورود کند، گفت: دولت باید با تدبیر، امیدهای از دست رفته را به مردم بازگرداند.

قبل از ورود مجلس وزرای ناکارآمد تغییر کنند/ دولت امیدهای از دست رفته را به مردم بازگرداند

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد باقر عبادی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار کرد: سؤال از رئیس جمهور سؤال اقتصادی در چهارچوب دغدغه‌های معیشتی و مدنظر مردم بود و جنبه سیاسی نداشت و لذا تعداد معدودی هم از فراکسیون امید در این سؤالات مشارکت داشتند.

وی با اشاره به اینکه سؤالات نیز کاملاً کارشناسی شده و در بیان دردهای امروز کشور بود، تصریح کرد: احساس ما به عنوان نماینده مردم این بود که دولت در انجام این موارد کوتاهی کرده، مخصوصاً در بحث ارز  به عنوان ریشه خیلی از مشکلات اخیر که به گرانی تبدیل گشته است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت اشتباهات فاحش فوق‌العاده‌ای داشته و این عملکرد دولت جای تعجب داشت و لذا می‌طلبید تا این سؤالات مطرح شود، گفت: با وجود اینکه فشار بسیاری زیادی بر روی سؤال‌کنندگان بود که سؤالات را پس بگیریم و تماس‌های مکرری نیز از مقامات اجرایی کشوری تا سطح پایین‌تر نسبت به ما وارد شد تا سؤال را پس بگیریم ولی پس نگرفتیم.

نماینده مردم هستیم نه نماینده دولت

عبادی ادامه داد: ما نماینده مردم هستیم نه نماینده دولت و باید مشکلات را مطرح می‌کردیم، بنابراین پای سؤالات ماندیم و آن را پس نگرفتیم و طرح سؤال از رئیس جمهور بسیار خوب برگزار شد.

وی عنوان داشت: در جلساتی این موضوعات مطرح شد که باید در طرح سؤال از رئیس جمهور اخلاق و ادب رعایت شود و در این چارچوب پیش رویم زیرا ماحرف منطقی می‌زنیم و نیاز به هیاهوی اضافی نداریم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: مشاهده شد که نمایندگانی که در این خصوص صحبت کردند نیز در همین چارچوب حرکت کرده و سعی شد تا اخلاق و ادب و همچنین جایگاه مجلس را حفظ کنند.

پاسخ‌های رئیس جمهور قانع‌کننده نبود

عبادی بیان کرد: در مجموع رئیس جمهور نیز از چهارچوب ادب خارج نشدند اما در برخی موارد خارج از موضوع مباحثی مطرح کردند که به سؤالات مربوط نبود و در مجموع قانع‌کننده نیز نبود که مجلس قانع نشد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع آنچه اتفاق افتاد به نفع مردم بوده و مجلس پیام اینکه مجلس از وضعیت کنونی و سیاست‌های اقتصادی دولت رضایت ندارد و خواستار ایجاد تحول است را به رئیس جمهور منتقل کرد.

دولت به تذکرات توجهی نکرد

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما مشکلات کاری دولت را در جلسات غیرعلنی با مقامات دولت متذکر و سیاست‌های اشتباه دولت را بیان کرده و حتی در این مجالس پیش‌بینی کردیم که سیاست دولت می‌تواند مشکلات متعددی را برای اقتصاد کشور به وجود آورد ولی هیچگونه توجهی به این موارد نشد.

عبادی اذعان داشت: حتی در جلسات غیرعلنی و محرمانه نیز بیان شد که با این سیاست ارزی عده‌ای با استفاده از رانت، از ارز 4200 تومانی سوءاستفاده خواهند کرد ولی متأسفانه با بی‌توجهی دقیقاً همان مواردی که تذکر داده شده به وقوع پیوست لذا راه دیگری جز سؤال از رئیس جمهور و استیضاح برخی وزرا باقی نماند. 

قبل از ورود مجلس وزرای ناکارآمد تغییر کنند

وی با بیان اینکه توصیه بنده به رئیس جمهور این است که تا دیر نشده برخی وزرای اقتصادی ناکارآمد را هرچه سریع‌تر عوض کنند تا مجلس مجبور نشود ورود کند، تصریح کرد: رئیس جمهور باید توجه بیشتری به نظرات کارشناسی نمایندگان مردم داشته باشند. 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی چه در دوره قبل مجلس و چه این دوره از آقای روحانی بارها درخواست دیدار در خصوص بیان مشکلات، آب، ریل، اقتصاد استان و مشکلات معیشتی مردم و ... را داشت ولی متأسفانه علی‌رغم این تلاش‌ها دیداری برگزار نشد و این نوع رفتار طبیعتاً باعث ایجاد فاصله بین نمایندگان و دولت فاصله شده و نمایندگان احساس می‌کنند که به خواسته‌های مردم توجهی نمی‌شود.

ضرورت جوان‌گرایی در کابینه دولت

عبادی عنوان داشت: طرح سؤال از رئیس جمهور به موقع و به جا بود و رئیس جمهور هنوز هم باید دست به تغییرات در کابینه خود بزند و ژنرال‌های پیرمرد کابینه که توانایی تحرک لازم را در شرایط کنونی ندارند را تغییر دهند و جوان‌گرایی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه تاکنون آقای روحانی به این موارد توجهی نکرده و مجلس تاکنون دو وزیر را استیضاح کرده است، بیان کرد: بنده استیضاح وزیر صنعت معدن و تجارت را نیز امضاء کرده‌ام که به زودی در مجلس مورد بحث قرار خواهد گرفت.

 نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر رئیس جمهور دست به تغییرات بزند بهتر از این است که مجلس به این قضیه ورود پیدا کند و دولت را مجبور به تغییر دادن وزرای خود کند.

تیم فعلی اقتصادی توان اداره کشور در شرایط سخت را ندارد

عبادی تصریح کرد: امید است تا دیر نشده دولت خود دست به تغییر بزند و افراد صالح و توانمند که بتوانند در جنگ اقتصادی سربلند بیرون بیایند را به کار گیرد زیرا مشخص است که این تیم توان اداره کشور را در این شرایط سخت ندارد.

وی با تأکید بر اینکه لازم است که دولت رودربایستی‌ها و سیاسی‌کاری‌ها را کنار بگذارد و سراغ افراد کارآمد برود، گفت: با مدیریت می‌توانیم این شرایط را پشت سر بگذاریم تا مردم آسیب کمتری ببینند اما با این تیم اقتصادی دولت امکان‌پذیر نخواهد بود.

دولت امیدهای از دست رفته را به مردم بازگرداند

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: باید به وسیله سؤال از رئیس جمهور با تدبیر، امید را به مردم برمی‌گرداندیم که تا حدودی موفق بوده و مردم تا حدودی به مجلس امیدوار شدند و حال نوبت دولت است که فعال‌تر عمل نماید و با تدبیر، امیدهای از دست رفته را به مردم بازگرداند.

مشکلات قابل حل است

عبادی با اشاره به اینکه اقتصاددانان به این تیم اقتصادی دولت امیدوار نیستند و بعضی از وزرای اقتصادی را دولت باید تغییر دهد، گفت: دولت باید با استفاده از نظر کارشناسان و اساتید دانشگاه‌ها شرایط را مدیریت کند زیرا مشکلات قابل حل است.

وی ادامه داد: شرایط تحریمی می‌تواند فرصت‌های خوبی را برای تحول مثبت در قوه قضائیه و مجریه ایجاد کند که نمونه آن مبارزه قاطع با مفسدان اقتصادی و کاهش وابستگی به نفت است و امیدواریم این تحریم‌ها موجب تحولات مثبت بزرگی که همواره آرزوی مردم بوده است شود.

انتهای پیام/3403/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول