اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جزئیات مرگ جوان ابهری بر اثر تزریق داروی نیروزا/ کشف ۳ کیلو سرنگ و آمپول

چند روز قبل جوان ۲۳ ساله ابهری بر اثر تزریق آمپول نیروزا فوت کرد؛ جوانی که هنوز پرونده مرگش بسته نشده و خانواده وی برای بررسی علت مرگ به مراجع قضایی شکایت کرده‌اند.

جزئیات مرگ جوان ابهری بر اثر تزریق داروی نیروزا/ کشف ۳ کیلو سرنگ و آمپول

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان؛ روز یکم شهریورماه مطالبی در فضای مجازی منتشر شد که خبر از فوت یک جوان ورزشکار ابهری در اثر تزریق آمپول نیروزا داشت.

طبق اخبار اولیه؛ جوان 23 ساله فوت شده به نام (حمید یاوری‌فرد) این دارو( آمپول نیروزا) را از یک باشگاه بدنسازی تهیه کرده و در اثر تزریق آن فوت کرده بود.

*باشگاه خاطی پلمب شد

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در پاسخ پیگیری خبرنگار فارس درباره جزئیات فوت این جوان اظهار کرد: پنج‍‍شنبه یکم شهریورماه خبری به اداره کل ورزش و جوانان استان در زمینه مرگ یک جوان ابهری در یک باشگاه ورزشی رسید و پیگیری‌ها در این باره آغاز  شد.

محمدعلی حمزه‌پور با اشاره به اینکه طبق بررسی مشخص شد که جوانی به اسم (حمید یاوری‌فرد) که به ورزش بدنسازی مشغول بوده است؛ شب چهارشنبه هفته گذشته در اثر ناراحتی که در منزل داشته پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده است؛ اضافه کرد: در همین راستا اداره ورزش ابهر به همراه هیأت پزشکی و نیروی انتظامی به باشگاه مراجعه و پس از بررسی کمدها تعدادی سرنگ و آمپول نیروزا کشف می‌کنند.

وی تصریح کرد: در نتیجه کشف همین سرنگ و آمپول‌های نیروزا باشگاه پلمب می‌شود؛ اما بررسی درباره اینکه علت مرگ جوان ابهری چه بوده است؛ در دست انجام است و این امر 20 روز طول می‌کشد.

حمزه‌پور در این گفت‌وگو به نظارت مستمر ورزش و جوانان از باشگاه‌های ورزشی نیز اشاره کرد و گفت: سال قبل بیش از 280 مورد بازرسی داشتیم و امسال نیز بیش از 100 مورد بازرسی انجام شد؛ اما باشگاه‌ها مواد نیروزا را به صورت مخفی توزیع می‌کنند.


*تزریق آمپول هورمونی علت مرگ برادرزاده‌ام است

یاوری‌فرد عموی جوان فوت شده که خود از مربیان ورزشی نیز است؛ اظهار کرد: برادرزاده بنده حمید یاوری‌فرد؛ عصر روزی که فوت کرده است؛ به باشگاه مذکور برای تزریق آمپول مراجعه می‌کند و پس از تزریق دچار ناراحتی شده و به منزل می‌آید؛ اما علت ناراحتی خود را به والدین بروز نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه متوفی برای کمتر شدن درد خود؛ کمی استراحت کرده و به خواب می‌رود؛ افزود: این خواب؛ خواب ابدی برادرزاده بنده بوده و وقتی که ساعت خواب وی طولانی می‌شود؛ مادرش با شنیدن صدای خرخر به سراغ وی می‌رود و متوجه می‌شود که فرزندش لحظات پایانی عمر خود را می‌گذارند.

این مربی ورزشی با اشاره به اینکه گزارش موضوع به اورژانس و آمبولانس بی‌فایده بوده و حمید بلافاصله پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد؛ گفت: علت فوت برادرزاده بنده به خاطر ترکیدگی رگ‌های سرش در اثر تزریق داروی هورمونی بوده است؛ چرا که به نظر می‌رسد؛ فشار خون وی بسیار بالا رفته است.

وی با اشاره به اینکه بنده در همان شب حادثه به علت آگاهی که به روند پلمب باشگاه دارم؛ در همان ساعات اولیه مرگ برادرزاده‌ام؛ دستور قضایی پلمب باشگاه را گرفتم؛ تصریح کرد: همین امر موجب شد که مالک باشگاه موفق به انتقال داروهای موجود در باشگاه نشود؛ چرا که وقتی صبح برای بازرسی باشگاه به محل مراجعه کردیم؛ در حدود سه کیلو سرنگ و آمپول از آنجا کشف کردیم.

یاوری‌فرد با اشاره به اینکه همه سرنگ و آمپول‌های کشف شده از باشگاه صورت جلسه شده و اسناد آن موجود است؛ گفت: البته اسناد مربوط به واریز پول از سوی برادرزاده بنده به حساب مالک باشگاه و تصاویر داروهایی که مالک به وی فرستاده است؛ نیز موجود است.

*مستندات توزیع آمپول هورمونی توسط مالک باشگاه موجود است

عموی جوان فوت شده افزود: همه مستندات مربوط به تصاویر واکسن‌های هورمونی که صاحب باشگاه به برادرزاده‌ام فرستاده را در دست داریم و در صورت نیاز از طریق رسانه‌ها منتشر خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه مالک باشگاه شخصی به نام (م-م) است؛ افزود: تعجب بنده از اداره ورزش و جوانان است که چطور به این شخص مجوز راه‌اندازی باشگاه را صادر کرده‌اند؛ در صورتی که یکی از شروط و قوانین مهم در صدور مجوز برای اشخاص داشتن لیسانس تربیت‌بدنی و یا مدال‌دار بودن شخص متقاضی است.

این ورزشکار با اشاره به اینکه باشگاه خاطی کسی است که سابقه‌توزیع آمپول را دارد؛ تصریح کرد: به یاد دارم چند سال قبل نیز وقتی که بازرسان با کشف آمپول در حال پلمب باشگاه بودند؛ رئیس تربیت‌بدنی واسطه شده و با دادن نامه‌ای از پلمب شدن باشگاه جلوگیری کرد؛ در حالی که طبق بخشنامه و قوانین فعالیت باشگاه‌های ورزشی حتی اگر قوطی خالی استفاده از مواد نیروزا نیز در باشگاه پیدا شود؛ باید برخورد لازم با مالک انجام شود.

*شکایت خانواده متوفی به مراجع قضایی برای مشخص شدن علت مرگ

یاوری‌فرد گفت: بنده تا آخرین مرحله؛ پرونده فوت برادرزاده‌ام را پیگیری کرده و اجازه پایمال شدن خون وی را نخواهم داد؛ هرچند که می‌دانم اگر حتی دنیا را هم داشته باشم؛ متوفی زنده نخواهد شد؛ اما هدف بنده این است که پس از این دیگر جوانی به عاقبت برادرزاده‌ام دچار نشود.

وی درباره پیگیری خانواده متوفی در زمینه علت مرگ این جوان از مالک باشگاه نیز گفت: در ابتدا مالک باشگاه منکر هرگونه ارتباط با برادرزاده بنده بود و ادعا می‌کرد؛ 15 روز است که وی را ملاقات نکرده است؛ اما با بررسی دوربین بانک مجاور باشگاه که تصویر برادرزاده بنده را در روز حادثه ثبت کرده بود؛ مالک مجبور به اعتراف به مراجعه برادرزاده‌ام شد.

این مربی ورزشی افزود: مالک مدعی است که برادرزاده بنده برای گرفتن رژیم غذایی به باشگاه وی مراجعه کرده است.

وی با اشاره به اینکه پرونده فوت حمید در پزشکی قانونی نیز بررسی شده است؛ گفت: البته بررسی اثرات داروی مصرف شده از سوی متوفی کمی زمان‌بر بوده و به این زودی اعلام نمی‌شود که البته ما منتظر نتیجه می‌مانیم.

رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان نیز در همین باره در گفت‌وگویی اعلام کرده است که باشگاه‌ها حق عرضه و تجویز دارو و مکمل‌های غذایی (مجاز و غیرمجاز) را ندارد و در صورت مشاهده با خاطیان برخورد و نسبت به پلمپ باشگاه نیز اقدام خواهد شد.

به گفته مهران زرگری هنوز مرگ ورزشکار ابهری بر اثر استفاده احتمالی از مواد نیرو زا به تایید پزشکی قانونی نرسیده است.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول