اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

مدیر اورژانس اصفهان خبر داد

19 هزار مأموریت اورژانس اصفهان در مرداد ماه امسال

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: در مردادماه امسال، تکنسین‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به 19 هزار و 47 ماموریت اعزام شدند و در این عملیات‌ها بیش از 3 هزار بیمار و مصدوم را به صورت سرپایی در محل حادثه درمان کردند.

19 هزار مأموریت اورژانس اصفهان در مرداد ماه امسال

غفور راستین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان این‌که در مرداد ماه سال جاری تعداد 114 هزار و 892 تماس با اتاق فرمان‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان برقرار شد، اظهار کرد: از این تعداد تماس، 19 هزار و 47 مورد منجر به مأموریت شده است.

وی با اشاره به این‌که از مجموع ماموریت‌های انجام شده 12 هزار و 811 مورد غیرتصادفی و 8 هزار و 455 مورد تصادفی بود، افزود: 7 هزار و 945 حادثه رانندگی در نقاط شهری و 887 حادثه در مناطق جاده‌ای استان رخ داده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان بیان کرد: در این مدت 13 هزار و 476 بیمار و مصدوم پس از دریافت خدمات درمانی فوریت‌های پزشکی، توسط آمبولانس‌های اورژانس 115 به بیمارستان منتقل و 3 هزار و 421 نفر به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.

وی به انجام یک ماموریت امداد هوایی در مرداد امسال در استان اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: در پنجمین ماه سال، بیشترین موارد حوادث غیرتصادفی در استان اصفهان مربوط به بیماران قلبی با یک هزار و 793 مورد و پس از آن سقوط با 933، مشکلات تنفسی 725، زنان و زایمان 122 و مسمومیت با CO، پانزده مورد بوده است.

راستین با اشاره به این که در این مدت 75 حادثه ویژه اورژانسی در سطح استان رخ داد، عنوان کرد: تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در مرداد امسال توانستند 21 بیمار را با موفقیت احیا کنند و در 5 ماموریت به زنان باردار در زایمان نوزاد یاری رساندند.

انتهای پیام/63088/ث10/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول