اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

فرماندار اهر خواستار شد

استانداردسازی و شناسنامه‌دار کردن ورنی اهر/سود ورنی هنرمندان ارسباران در جیب دلالان

فرماندار اهر استاندارد سازی و شناسنامه‌دار کردن تولیدات ورنی را یک ضرورت برای تقویت و توسعه این صنعت در اهر و منطقه ارسباران ذکر کرد.

استانداردسازی و شناسنامه‌دار کردن ورنی اهر/سود ورنی هنرمندان ارسباران در جیب دلالان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، زاهد محمودی صبح امروز در هشتمین جشنواره ملی ورنی ارسباران با اشاره به اینکه ورنی‌بافی بعد از دامداری و کشاورزی یکی از مشاغل مهم دختران و زنان عشایری و روستایی این منطقه است، اظهار داشت: استانداردسازی و شناسنامه‌دار کردن این محصول منحصر به‌فرد منطقه را با برند مخصوص اهر ارسباران را گامی عملی برای حمایت از این قشر فعال و زحمتکش روستایی و عشایری عنوان کرد.

وی گفت: ورنی یکی از منابع درآمد اقتصاد جامعه عشایر و روستایی است که اگر توجه و اهتمام ویژه در این خصوص صورت گیرد و حمایت‌های اساسی از این قشر شود قطعاً می‌تواند در تأمین منابع مالی و درآمد عمومی این عزیزان نقش مهمی ایفاء کند که موجب دلگرمی روستائیان به امر تولید ورنی خواهد شد.

محمودی تصریح کرد: متأسفانه ورنی بافان در تأمین مواد اولیه مرغوب و بازار فروش مناسب مشکل دارند و دسترنج آنها نصیب واسطه و دلالان ورنی می‌شود و این قشر زحمتکش از نتیجه زحماتشان بی‌بهره می‌شوند.

وی با اشاره به نقش جامعه عشایری و روستایی در تولید و اقتصاد کشور در راستای نیل به خودکفایی برضرورت حمایت از این قشر زحمتکش و خدوم تأکید کرد و افزود: کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان از بافندگان ورنی و تشکل‌های مربوط با اعطای تسهیلات کم بهره حمایت می‌کند و متقاضیان می‌توانند از طریق ادارات مرتبط طرح‌های خود را در این حوزه ارائه کرده و از تسهیلات کم‌بهره روستایی و عشایری بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/60003/ 20/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول