اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

در دیدار هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با وزیر بهداشت مطرح شد

درخواست نماینده مردم بیرجند از وزیر بهداشت/ راه‌اندازی فاز دوم بیمارستان فوق‌تخصصی رازی

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خواستار احداث مرکز درمانی شبانه‌روزی در شمال شهر بیرجند شد.

درخواست نماینده مردم بیرجند از وزیر بهداشت/ راه‌اندازی فاز دوم بیمارستان فوق‌تخصصی رازی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد باقر عبادی شامگاه چهارشنبه در دیدار اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با وزیر بهداشت و درمان، به اقدامات بسیار خوب وزیر بهداشت و درمان در کشور اشاره کرد.

وی شمال شهر بیرجند را منطقه‌ای با تراکم جمعیتی فراوان دانست و به مشکلات درمانی این نقطه از شهر اشاره کرد و بیان داشت: متأسفانه شمال شهر بیرجند فاقد مرکز درمانی درست و حسابی است.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه تمام مراکز درمانی و بیمارستانی در جنوب شهر است، خواستار احداث مرکز درمانی شبانه‌روزی در شمال شهر بیرجند شد.

عبادی همچنین به بیمارستان خوسف اشاره کرد و گفت: این بیمارستان در سال جاری ردیف بودجه گرفته و هفت میلیارد تومان برای ساخت آن اختصاص یافته و امیدواریم امسال شهرستان خوسف از نعمت بیمارستان برخوردار شود.

گرم کردن زمین با تولید گازهای گلخانه‌ای

پدر علم سم‌شناسی ایران نیز در این جلسه با اشاره به گرم شدن کره زمین، مطرح کرد: ما مردم کره خاکی متأسفانه با تولید گازهای گلخانه‌ای کره را گرم کرده و این امر سبب خشکسالی شده است.

مهدی بلالی‌مود بیان داشت: اگر خشکسالی نبود شاید صنایع دستی خراسان‌جنوبی را خودکفا می‌کرد ولی اینگونه نیست و خشکسالی سبب شده نیازمند شویم.

وی بیان داشت: باید علم و فناوری در دانشگاه پیشرفت کند و اگر می‌خواهیم این مهم محقق شود نیازمند تأسیس دانشکده داروسازی است.

خواسته‌های درمانی مردم مود

پدر علم سم‌شناسی ایران استقرار پزشک به صورت شبانه‌روزی و آمبولانس را از خواسته‌های مردم مود عنوان کرد و گفت: دانشکده داروسازی خراسان‌جنوبی به دلیل عدم وجود دانشجو غیرفعال است و باید به این دانشکده دانشجو بدهیم.

محمد مهدی مروج‌الشریعه استاندار خراسان‌جنوبی نیز با بیان اینکه مملکت در وضع فعلی نیازمند هم‌افزایی است، تبیین کرد: اگر بتوانیم این دو سال را با سختی‌ها ادامه دهیم قطعا می‌توانیم در برخی معادلات جهانی تأثیرگذار باشیم.

روند رو به رشد مقالات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به تحصیل سه هزار و 511 دانشجو در دانشکده‌های پزشکی خراسان‌جنوبی اشاره کرد و گفت: روند رشد مقالات دانشگاه علوم پزشکی نسبت به سال 95 حدود 54 درصد افزایش یافته است.

کاظم قائمی به تأسیس مجتمع عالی سلامت نهبندان اشاره کرد و گفت: این مرکز به حفظ جمعیت و ثبات امنیت منطقه کمک شایانی می‌کند.

وی جذب چهار عضو هئیت علمی و پژوهشی برای مراکز تحقیقاتی دانشگاه، ثبت سه شرکت دانش بنیان، سیر نزولی میزان مرگ و میر کودکان، کاهش میزان مرگ و میر مادران باردار، احداث پنج پایگاه سلامت روستایی، احداث شش مرکز جامع سلامت شهری، ارائه پنج هزار و 160 خدمت توسط کلینیک‌های سیار دندان‌پزشکی به مردم مناطق محروم و افزایش بیمارستان‌های استان از هفت مورد به 14 مورد را از اهم اقدامات انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد.

جابجایی 502 بیمار توسط اورژانس هوایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی از 799 تخت به یک هزار و 663 تخت خبر داد و گفت: همچنین توسط اورژانس هوایی 502 بیمار با 428 عملیات پروازی جابجا شدند.

قائمی به برنامه‌های آتی دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و بیان داشت: استقرار اردوی جهادی نوآوران سلامت، افتتاح سالن همایش‌های دانشگاه، راه‌اندازی فاز دوم بیمارستان فوق تخصصی رازی، افتتاح و راه‌‌اندازی بیمارستان بشرویه، راه‌اندازی بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) و بهسازی و احداث مرکز اورژانس ترومای استان در بیمارستان امام رضا(ع) از اهم برنامه‌های آینده دانشگاه است.

انتهای پیام/69034/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول