اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تهران

آیت الله مکارم شیرازی:

حفظ وصیانت از مکتب اهل بیت باعث فراگیر شدن اسلام در جهان خواهد شد

حفظ و صیانت از مکتب اهل بیت باعث فراگیر شدن مبانی اسلام در جهان خواهد شد

حفظ وصیانت از مکتب اهل بیت باعث فراگیر شدن  اسلام در جهان خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ری - آیت الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم افتتاحیه شبستان امام خمینی(ره) حرم عبدالعظیم (ع) بیان کرد: مباهله یکی از رویداد های مهم پیامبر اسلام و و امیر المومنین (ع) محسوب می شود. طبق آیه مباهله در سوره آل عمران آمده است: این آیه حقایق زیادی  داردکه حقانیت پیامبر(ص) و امام علی (ع) را آشکار می سازد و عظمت امیر مومنان را در تفسیر نمونه و منابع اهل سنت را نشانگر است.

 

این مرجع عالیقدر اظهار داشت:من عقیده دارم آیه 50 سوره مائده برای حقانیت پیروان اهل بیت کافی بود آیه تبلیغ پیامی است که خداوند نازل داشته که 3 ویژگی در آن مشهود است که اولین ویژگی آن پیام پیامبر خدا هست که اگر رسانده نشود رسالتش هم دچار نقص خواهد شد دوم حفظ امام علی(ع) از دشمنان این پیام توسط پیامبر اسلام وسوم مخالفت با این پیام مخالفت با اصل اسلام است.

 

آیت الله مکارم شیرازی افزود:مفسران اهل سنت از ویژگی این پیام می پرسند ، برخی بر این باورند که  احکام ارتباط دارد با گوشت های حلال و حرامی که در قبل  و بعد از این آیه امده است ، و همین مسئله معادل رسالت بوده ومخالت با آن را کفر می دانند . در مقابل مفسران اهل بیت معتقدند هم سنگ پیامبر (ص) ، هدایت است و آن مسئله که دشمن داشته است، ولایت و مسئله ای که انکار آن منجر به این می شود که آدمی را به سوی کفر روانه می شود ، هم ولایت بوده است .

 

وی ادامه داد:باید در این زمینه افتخار کنیم که در پیروی از مکتب اهل بیت و سند زنده آن قرآن مجید زندگی می کنیم و یک آیه قرآن  برای اثبات آن کافیست . پس  باید از این مکتب صیانت و حفاظت کافی  را داشته باشیم.این گوهر بی همتا نعمتی است با زحمت و سختی به دست ما رسیده وباید قدر این نعمت بدانیم.

 

این استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت:پیشروی  اسلام در دنیای امروز بستگی به مکتب اهل بیت دارد مکتبی که دارای عقلانیت است و فقط اختصاص به  خود اهل بیت دارد.ویژگی مکتب اهل بیت به سعادت رساندن انسان در مقابل برخی از مکتب هایی است که ویران گری، سوزاندن انسان ها و نابود آثار پیشینان همراه دارد .

 

وی در پایان متذکر شد:حفظ راه و مکتب اهل بیت نیاز به ساخت مسجد در مناطق محروم، ساخت حوزه های علمیه، حمایت از ایتام و کمک به نیازمندان دارد و هرکسی از هر طریقی می تواند پیروان این مکتب را حفظ کند.

انتها پیام /67044

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول