اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

معاون قضائی دادگستری اصفهان:

میزان صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف کشور حدود 31 درصد است

معاون قضائی دادگستری اصفهان و مسئول شورای حل اختلاف استان اصفهان گفت: میزان صلح و سازش در کشور در شوراهای حل اختلاف حدود 31 درصد است.

میزان صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف کشور حدود 31 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، سید مهدی رستگاری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان دادگاه بخش زواره گفت: کار قضاوت بخصوص با داشتن حاشیه‌های متعدد بسیار سخت است و امیدواریم قضات پاک‌دامن و باتقوای ما بتوانند از هرگونه خطا در امان باشند.

وی افزود: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این درخواست را داریم تا مسائلی که مربوط به قوه قضائیه است حداقل در هر شهرستان و بخش خود مورد پیگیری ویژه قرار بدهند.

 معاون قضائی دادگستری اصفهان تصریح کرد: با زحمات صورت گرفته زمینی برای احداث ساختمان دادگاه بخش زواره در نظر گرفته‌شده است که شروع عملیات احداث آن نیازمند پیگیری نماینده مجلس و درخواست تأمین اعتبار از منابع خاصی است که در اختیار رئیس قوه قضائیه است تا بتوان شروع عملیات اجرایی احداث ساختمان دادگاه بخش زواره را شاهد باشیم.

به گفته معاون قضائی دادگستری اصفهان و مسؤول شورای حل اختلاف استان اصفهان متوسط میزان صلح و سازش در کشور در شوراهای حل اختلاف حدود 31 درصد است و در شهر زواره 20 درصد که از میانگین کشوری پائین‌تر است.
 

وی افزود: هدف و نیت اصلی تأسیس شوراهای حل اختلاف گسترش و ایجاد صلح و سازش بوده است و موفقیت اصلی شوراهای حل اختلاف در میزان صلح و سازشی است که آن شورا به آن دست پیدا می‌کند.


رستگاری عنوان کرد: امروز حدود 40 درصد پرونده‌های وارده به دستگاه قضائی کشور در شوراهای حل اختلاف رسیدگی می‌شود.

وی افزود: با توجه به افزایش خواسته‌ای که در قانون شوراهای حل اختلاف ذکرشده است تا 20 میلیون مطالبات در شوراهای حل اختلاف قابل‌طرح است در شهرهای کوچک میزان مراجعه به شوراهای حل اختلاف زیاد است و افزایش حل پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف منجر به افزایش رضایت‌مندی از دستگاه قضائی و نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.

معاون قضائی دادگستری اصفهان با بیان این که تلاش‌های زیادی در استان اصفهان در خصوص افزایش میزان صلح و سازش در حل پرونده‌ها شده است گفت: در 4 سال پیش میزان صلح و سازی در استان اصفهان حدود 15 درصد بود که در حال حاضر به حدود 30 درصد رسیده که تا میانگین کشوری یک درصد فاصله‌داریم و امیدواریم در سال جاری به این میانگین کشوری دست پیدا کنیم.

وی در پایان گفت: لایحه جدید شوراهای حل اختلاف به‌زودی در مجلس مطرح خواهد شد که یکی از بندهای که در این لایحه آمده و ممکن است بعضی از نمایندگان مجلس نسبت به این بند حساسیت داشته باشند بحث استخدام و به‌کارگیری نیروهای شوراهای حل اختلاف است که حدود 14 سال فعالیت دارند و از نمایندگان مجلس شورای  اسلامی می‌خواهیم تا آن را تصویب کنند.

انتهای پیام/63094/ث20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول