اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

تعاونی‌ها نقدینگی‌های مردم را جذب کنند

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: تعاونی‌ها باید در راستای رونق اقتصادی نقدینگی‌های مردم را جذب و به سمت تولید هدایت کنند.

تعاونی‌ها نقدینگی‌های مردم را جذب کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید حمید کلانتری ظهر امروز در آیین سیزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان فارس اظهار داشت: یکی از مشکلات امروز کشور نقدینگی بالای دست مردم است که این نقدینگی به هرجایی سر بکشد موجب به هم زدن آرامش و نظم آن بخش می‌شود.

وی بابیان این‌که تعاونی‌ها باید نقدینگی‌های مردم را جذب و به سمت تولید هدایت کنند، افزود: با این کار منابع نه به سمت تخریب بلکه به سمت تولید و رونق اقتصادی می‌روند.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به 5 هزار تعاونی فارس به‌عنوان 5 هزار کانون جذب نقدینگی، گفت: مسؤولین این ظرفیت بزرگ 5 هزار بنگاهی را تقویت کرده و توسعه ببخشند تا آمادگی داشته باند تا به سمت جذب نقدینگی و کار و تولید بروند.

کلانتری بابیان این‌که در قانون تعاون سهام‌دار غیر عضو نیز داریم که کسانی که عضو نیستند سرمایه را بیاورند و مدیریت نیز شرکت داشته باشند، تصریح کرد: مردم پول‌های خود را نمی‌دانند چه کنند و برای کم‌ارزش نشدن آن به سراغ سکه و دلار می‌روند، البته باید با نظارت و برخورد محکم قوه قضاییه از رانت‌خواری جلوگیری شود.

وی ادامه داد: کارکرد تعاون یک مفهوم عام دارد که همه دست‌به‌دست هم دهند برای رفع مشکلات و یک مفهوم خاص دارد که با توجه به تأثیر تعاونی‌ها در دنیا باید این شرکت‌های تعاونی را بانشاط و فعال کنیم.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بابیان این‌که تعاونی‌ها می‌توانند محور توسعه صادرات غیرنفتی شوند، مطرح کرد: تعاونی‌های تأمین نیاز تولیدکنندگان، طرح روستا و تعاونی‌های خدماتی دانش‌بنیان باید گسترش پیدا کنند تا نقش تعاون در اقتصاد بیشتر مشخص شود.

کلانتری بیان کرد: نگاه به تعاون را تغییر دهیم، همه‌ی فارغ‌التحصیلان در همه‌ی گرایش‌های شغلی مثل صنعتی، فنی حرفه‌ای و کشاورزی می‌توانند در حوزه تعاون فعال شوند و گام‌های بزرگی برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات امروز ناخواسته بوده و بخشی دیگر نیز به این دلیل بوده که می‌توانستیم روش‌های بهتری را به کار بگیریم که نگرفتیم و بخشی هم به دلیل فشارهای ناجوانمردانه تحریم برمی‌گردد.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: منابع سوخت و انرژی، نیروی انسانی، علمی و ... کم نداریم، اگر همه‌ی مردم باروحیه تعاون و همکاری به هم کمک کنند و احساس یأس و ناامیدی و بی‌تفاوتی نداشته باشند و با برنامه به صحنه بیایند، مشکلات ما همه حل می‌شود.

وی بابیان این‌که اعتماد بین دولت و مردم باید تقویت شود، تصریح کرد: مردم ما آمادگی این را ندارند که مسؤولین با رفتارهای نادرست آب را به آسیاب دشمن بریزند و مسئولین هم‌چنین نگاهی ندارند.

انتهای پیام/76024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول