اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

در آستانه ماه محرم انجام می‌شود

اعزام 200 مبلغ با تعامل تبلیغات اسلامی به مناطق مختلف سمنان

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان گفت: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، حدود 200 مبلغ با تعامل تبلیغات اسلامی به روستاها و سایر مناطق این استان اعزام می‌‌شوند.

اعزام 200 مبلغ با تعامل تبلیغات اسلامی به مناطق مختلف سمنان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی مهدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان در آستانه ماه محرم، اظهار کرد: محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر را به محضر نورانی امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب، ملت ایران و شیعیان جهان تسلیت می‌گویم.

وی با اشاره به اینکه ماه محرم شور و حال خاصی بین شیعیان جهان به‌ویژه ایران اسلامی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: هیأت‌ها و تکایا توسط جوانان برپا می‌شود و جوانان در صف نخست برپایی عزای امام حسین (ع) و یاران باوفا و ارزشمند ایشان هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه در تمام فصول سال به‌ویژه در ایام محرم و صفر و ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف مبلغ اعزام می‌کنند، اضافه کرد: این اعزام مبلغ به‌ویژه در روستاها انجام می‌شود.

مهدی‌نژاد با بیان اینکه حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان به دو صورت اعزام مبلغ دارند، تصریح کرد: یک بخش اعزام مبلغ بلندمدت با عنوان طرح هجرت است که هم‌اکنون ۵۵ طلبه در روستاها مشغول به خدمت هستند.

وی اضافه کرد: در کنار این موضوع یک‌سری روحانی هم در قالب طرح امین و مشاور مذهبی در مدارس مشغول تبلیغ می‌شوند که در فصل بازگشایی مدارس کار خود را آغاز می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان با تأکید بر اینکه بخش دوم طرح کوتاه‌مدت است، افزود: زمانی اجرای این طرح را برعهده سازمان تبلیغات اسلامی گذاشته بودند اما یک سالی است که اجرای این طرح باز هم به حوزه‌های علمیه سپرده شده است.

مهدی‌نژاد با بیان اینکه در تمام روستاها و هیأت‌های مذهبی که نیاز به مبلغ دارند، این طرح کوتاه‌مدت اجرا می‌شود، اظهار کرد:  تا اول و دوم ماه محرم اعزام‌ مبلغان در بخش طرح کوتاه‌مدت انجام می‌شود و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی حدود 200 مبلغ به روستاها و سایر مناطق اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه روستاهای با تعداد جمعیت قابل‌توجه در استان سمنان دارای مبلغ هستند، اضافه کرد: اعزام مبلغ در قالب طرح کوتاه‌مدت در ماه‌های محرم و صفر انجام نمی‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان خاطرنشان کرد: مبلغان به روستاهای فاقد مبلغ استان اعزام می‌شوند تا در ماه‌های محرم و صفر در زمینه تبلیغ و سایر موارد فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/75035/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول