اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

طی مراسمی باحضور رئیس مجلس

۲۶۰ حافظ کل قرآن کریم تجلیل شدند+عکس

جشنواره جبرئیل امین ویژه تجلیل از حافظان قرآن مؤسسه بیت الاحزان باحضور رئیس مجلس در استهبان برگزار شد.

۲۶۰ حافظ کل قرآن کریم تجلیل شدند+عکس

به گزارش خبرنگار قرآنی خبرگزاری فارس جشنواره بزرگ جبرئیل امین ویژه تجلیل از ۲۶۰ حافظ کل قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان باحضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد و جمعی از مدیران قرآنی کشور در سالن چند‌منظوره دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان استهبان آغاز شد.

مراسم باتلاوت سید‌مرتضی هاشمی از قاریان جوان قرآن کریم آغاز شد و اجرای آن را محمد‌رضا پورمعین برعهده دارد.

در این مراسم حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) به بیان گزارشی از فعالیت‌های بیت‌الاحزان پرداخت و گفت: مؤسسه بیت‌الاحزان برترین مؤسسه تربیت حافظان قرآن کریم کشور است و باحضور در عرصه حفظ قرآن در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن تلاش می‌کند، همچنین فعالیت‌های بیت‌الاحزان بیانگر اجرای موفق طرح‌های قرآنی است که به وسیله مردم اجرایی می‌شوند.

 

شاهسونی با بیان اینکه این مؤسسه تاکنون قریب یک هزار و ۹۰۰ حافظ کل قرآن کریم تربیت کرده است، گفت: این مؤسسه هم‌اکنون دارای ۱۸۵ شعبه در نقاط مختلف کشور است.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در بخش پایانی سخنان خود خواستار توجه بیش از پیش مسئولان به فعالیت های قرآنی شد و گفت: برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی مسلماً نیاز به تخصیص بودجه‌های قرآنی است که امیدواریم مسئولان و نمایندگان مجلس به این مهم توجه داشته باشند.

در ادامه ۲۶۰ حافظان کل قرآن کریم مؤسسه که طی یکسال اخیر حافظ قرآن شده‌اند وارد سالن شدند و توسط حاضران گلباران شدند.

در ادامه این مراسم فقهی‌زاده طی سخنانی با اشاره به تربیت ۲۶۰ حافظ کل قرآن توسط مؤسسه بیت‌الاحزان در یکسال اخیر گفت: در این مراسم حافظان کل قرآن از ۲۱ استان و ۲ کشور همسایه عراق و پاکستان تجلیل می شوند. مراسمی که دولتی نیست بلکه کاملاً مردمی است و حافظان، مسئولان، روحانیت همگی مردمی هستند که به عشق و ارادت قرآن کریم اینجا حاضر شده‌اند.

فقهی زاده با تأکید بر اهمیت توجه به توسعه فرهنگ قرآنی گفت: در این بحبوحه مشکلات اقتصادی اگر به فرهنگ و آموزه های قرآنی چشم داشته باشیم قطعاً خداوند نیز راه برون رفت از این مشکلات را به ما نشان خواهد داد.

فقهی زاده ضمن قدردانی از زحمات مسئولان مؤسسه بیت‌الاحزان در رابطه با تربیت حافظان قرآن ابراز امیدواری کرد که در سال دیگر جمعیتی بیش از این ۲۶۰ نفر که امروز تجلیل می‌شوند، فارغ التحفیظ شوند و ثمرات این درخت پربرکت را به اقصی نقاط جهان صادر کنیم.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد بیان کرد: این نهالی که امروز در استهبان قرآنی به بار نشسته است کلمه طیبه ای است که قرآن به آن اشاره کرده است و دیری نخواهد پایید که فضای فرهنگی کشور را این عزیزان عطرآگین خواهد کرد و هر کدام از این حافظان قرآن از خداوند توفیق استمرار این نعمت بزرگ الهی در دل و جان به آن ها عطا کند و در این میانه ده ها سال توفیق نورافشانی داشته باشند.

مؤسسه بیت‌الاحزان بدون شک یکی از مؤسسات بسیار ویژه قرآنی کشور است که ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر ارگان‌های اصلی قرآنی کشور به امثال این مؤسسه به خود می‌بالیم و امیدواریم شعبه‌های دیگری از این مؤسسه به استان‌های دیگر کشیده شود و این مؤسسه پر خیر و برکت توفیق پیدا کند سالانه یک‌هزار حافظ قرآن تحویل فرهنگ قرآنی کشور کند.

سخنرانی استاندار فارس، نماینده استهبان در مجلس و تلاوت قرآن یکی از قاریان استانی از دیگر آیتم‌های مراسم است و پایان‌بخش تجلیل از حافظان قرآن و سخنرانی رئیس مجلس خواهد بود.

در ادامه توجه علاقه‌مندان را به تماشای تصاویر دیگری از این مراسم جلب می‌کنیم:

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول