اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

برنامه هیات‌ها در دهه اول

هیات کجا بریم؟

هر ساله هیأت‌های مذهبی در سراسر چهارمحال و بختیاری مراسمات عزاداری را با برنامه‌های مختلف از جمله سخنرانی، نوحه‌سرایی، زنجیرزنی و سینه‌زنی، پخت و توزیع نذری و.... اجرا می‌کند.

هیات کجا بریم؟

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، هر ساله هیأت‌های مذهبی در سراسر چهارمحال و بختیاری مراسمات عزاداری را با برنامه‌های مختلف از جمله سخنرانی، نوحه‌سرایی، زنجیرزنی و سینه‌زنی، پخت و توزیع نذری و.... اجرا می‌کنند؛ که در ذیل به برخی از برنامه‌های این هیأت‌ها اشاره شده است.

هیأت شهدای گمنام

مراسم عزادارای دهه اول محرم با شعار ما «اصحاب آخرزمانی حسینیم» در مسجد امام حسین (ع) واقع در میرآباد شرقی همراه با نماز مغرب و عشاء توسط هیأت شهدای گمنام برگزار می‌شود.

سخنرانان این مراسم ولی‌الله نصیری، عبدالله علیمحمدی، مهرداد حاجی حسنی، محمدحسین فتاحیان، محمدعلی نظری، حمید نادری و سعید مولوی است که در این ایام مباحثی از جمله آثار اجتماعی عزاداری سیدالشهدا، تدابیر مدیریتی سیدالشهدا در کربلا، دین و سلامت روان، کربلا تجلیگاه فضائل ناب اخلاقی، جریان شناسی واقعه عاشورا، عبرت‌های سیاسی عاشورا، دشمن‌شناسی بر پایه زیارت عاشورا، راز انحراف خواص در پرتو معارف عاشورا و فلسفه حضور حضرت زینب در کربلا توسط سخنرانان ارائه می‌شود.

کربلایی ابراهیم نوروزی مداح این مراسم است.

هیأت دانشجویی انصارالمهدی

مراسم عزاداری دهه اول محرم توسط هیأت دانشجویی انصارالمهدی با شعار «من کجای سپاه حسینم» به‌مدت 10 شب در دبیرستان شهید باهنر واقع در خیابان آیت‌الله کاشانی- حدفاصل چهارراه دولت و خیابان شهید رجایی از ساعت 20: 30 برگزار می‌شود.

سخنران این مراسم حجت‌الاسلام ابراهیمی است.

هیأت رزمندگان اشکفتک

مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان توسط هیأت رزمندگان اشکفتک در حسینیه گلزار شهدای اشکفتک در جوار قبور شهدا همراه با اقامه نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

سخنران این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله اسماعیلی است و مداحان امین قاسمی و حمیدرضا رئیسی هستند.

هیأت رهروان شهدا

مراسم عزاداری دهه اول محرم از نوزدهم لغایت ‌29‌ام شهریورماه توسط هیأت رهروان شهدا در مدرسه شهید بهشتی واقع در میدان بسیج همراه با اقامه نماز مغرب و عشا و با سخنرانی حجت‌الاسلام ابوالفضل احمدی و حجت‌الاسلام محمد صادقی و مداحی محمد صادقی به‌مدت 11 شب برگزار می‌شود.

هیأت فاطمیون شهرکرد

11 شب سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) از 19 شهریور، از ساعت 21:30 توسط هیأت فاطمیون شهرکرد با سخنرانی حجت‌الاسلام صادقی و مداحی فرهاد رفیعی در خیمه‌گاه فاطمیون واقع در کوی شهرداری، نبش خیابان یاس و بلال برگزار می‌شود.

هیأت امامزادگان دو معصوم شهرکرد

مراسم سوگواری دهه اول محرم در امامزادگان دو معصوم شهرکرد از نوزدهم شهریورماه با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدرضا عبداالله‌زاده و مداحی سید رضا نریمانی، حاج حسین میری، محسن امیری و محمدمهدی مطلبی است.

انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول