اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با فارس:

محتکران یزیدیان زمان‌ هستند/ جنگ با امام(ع) در هر زمانی ممکن است

کارشناس مذهبی گفت: همان‌هایی که اقدام به احتکار کالاهای مورد نیاز مردم می‌کنند یزیدیان زمان‌اند.

محتکران یزیدیان زمان‌ هستند/ جنگ با امام(ع) در هر زمانی ممکن است

حجت‌الاسلام سید داوود احمدپناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: امام حسین (ع) داماد ایرانی‌ها هستند؛ دختر یزدگرد سوم شهربانو همسر ایشان و مادر حضرت سجاد (ع) است.

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه در بحث محرم و قیام امام حسین (ع) مسئله عرب و عجم مطرح نیست بلکه موضوع اصلی خداست، افزود: پیامبر رحمت محمد مصطفی(ص) اگر در ایران هم متولد و مبعوث می‌شد همه مردم جهان باید از ایشان پیروی می‌کردند.

وی با بیان اینکه تعجب می‌کنم از بعضی مسائلی که در شبکه‌های اجتماعی توسط دشمنان ولایت دانسته یا ندانسته مطرح می‌شود که آیا لزومی دارد بعد از این همه سال برای شخصیتی که از اعراب بوده عزاداری کنیم، ادامه داد: در واقع این افراد از قرآن و احکام اسلام غافل هستند.

مسئله امام حسین و قیام عاشورا یک موضوع جهانی است

احمدپناه عنوان کرد: مسئله امام حسین(ع) و قیام عاشورا یک موضوع جهانی است و هر کسی با هر عنوان، هر دین و مذهبی که باشد و با ظلم و ستم مبارزه می‌کند در ردیف عاشقان امام حسین (ع) قرار دارد.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه سخنان اباعبدالله حسین (ع) روح‌بخش است، ادامه داد: ایشان می‌فرمایند در برابر ظلم و ظالمان بایستید حتی اگر مجبور باشید در برابر 30 هزار لشکر با 72 تن بجنگید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) نور چشم شیعیان است، ملت ایران انقلاب خود را مدیون ایشان می‌دانند، در جبهه‌های جنگ زمانی که تیرها و خمپاره‌ها به سمت رزمندگان می‌آمد و آن‌ها را زخمی می‌کرد نام اباعبدالله برده می‌شد.

محتکران یزیدیان زمان‌اند

احمدپناه با تأکید بر اینکه به کوری چشم دشمنان امام حسین (ع) محرم و خیمه عزای اباعبدالله حسین (ع) با عظمت بیشتری نسبت به سال‌های قبل برپا می‌شود، گفت: همان‌هایی که اقدام به احتکار کالاهای مورد نیاز مردم می‌کنند یزیدیان زمان‌اند.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: جنگ با امام حسین (ع) مختص به آن سال‌های ابتدایی نیست؛ هر کسی با راه و روش ایشان مخالفت کند وارد جنگ با اباعبدالله (ع) می‌شود.

وی با شاره به اینکه مردم ایران برای خدا انقلاب کردند اما عده‌ای با اعمالی همچون احتکار کالاهای مورد نیاز آن‌ها زمینه نارضایتی و عصبانیت آن‌ها را فراهم می‌کنند، اضافه کرد: متأسفانه شاهد بودیم عده‌ای در انبارهای بزرگ مایحتاج مردم را مخفی کرده بودند که به یاری خدا کشف شده و آبروی محتکران در پیش مردم رفت؛ به‌هرحال زمستان تمام می‌شود و روسیاهی آن به زغال می‌ماند.

برپایی عزای امام حسین (ع) حتی در شرایط سخت اقتصادی

احمدپناه تصریح کرد: اطعام یا همان نذری دادن برای عزاداری امام حسین (ع) مستحب است اما مردم ایران آن‌قدر عاشق اباعبدالله الحسین(ع) هستند که مجالس عزاداری ایشان را حتی در این شرایط سخت اقتصادی برپا کنند.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: امسال می‌بینیم که مجلس عزاداری سرور و سالار شهیدان از همه سال‌ها بزرگ‌تر و باشکوه‌تر و سفره امام حسین (ع) بابرکت‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/68020/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول