اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

لرستان

وقتی خبرنگاران قربانی دعوای طرفداران اعضای شورای شهر بروجرد شدند

مشت و لگد؛ پاسخ خبرنگاری که توهین به همکارانش را برنتافت

کاسه کوزه دعوای بین طرفداران تعدادی از اعضای شورای شهر بروجرد بر سر خبرنگاران شکسته و منجر به کتک‎کاری یکی از آن‌ها شد.

مشت و لگد؛ پاسخ خبرنگاری که توهین به همکارانش را برنتافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، امروز و پس از حدود 45 روز تعطیلی شورای شهر بروجرد بالاخره و با وساطت و پا درمیانی فرماندار جلسه انتخاب هیأت رئیسه برگزار شد.

جلسه که با حضور فرماندار آغاز شد، تا انتخاب رئیس، نایب رئیس و منشی شورا در فضایی آرام گذشت و پس از آنکه فرماندار جلسه را ترک کرد، شورایی‎ها خود به انتخاب روسای کمیسیون‎ها مشغول شدند و کار تا حدودی پیش رفت و بخش دیگری از آن به جلسه روز شنبه هفته آینده موکول شد.

با پایان یافتن جلسه به یک باره بحث بین چند نفر از حاضران درگرفت و ادامه آن به بیرون ساختمان شورا کشیده و حتی به درگیری فیزیکی منجر شد.

در این حین خبرنگارانی از خبرگزاری‎ها، نشریات محلی، روزنامه‎ها و سایت‎‏های خبری در حال تهیه فیلم و عکس از دعوای افرادی بودند که به نظر می‎آمد از طرفداران برخی از اعضای شورای شهر بودند.

در اثنای دعوای این افراد عده‌ای با مشاهده حضور خبرنگاران به یک باره آنان را مورد هجمه قرار داده و با توهین به بانوان خبرنگار آن‎ها را تهدید کردند که در صورت انتشار تصاویر و فیلم‎های ضبط شده عواقب آن را می‎بینند.

در این بین یکی از خبرنگاران آقا که نسبت به گستاخی، هتاکی و بی‎حرمتی به بانوان خبرنگار معترض بود، مورد حمله و ضرب و شتم از سوی چند نفر از افراد هتاک قرار گرفت.

اینگونه بود که خبرنگاران قربانی دعوا و یا شاید منفعت‎طلبی و سهم‎خواهی هواداران و طرفداران برخی از اعضای شورای شدند و نوک پیکان حمله به سمت آنان چرخید.

اتفاق امروز تنها بخشی از دشواری کار خبرنگارانی است که در راستای انجام وظایف خود طعم تلخ عواقبی اینچنین را می‎چشند.

مادامی که عده‎ای خبرنگار را تنها ابزاری برای رسیدن به مطامع شغلی، صنفی و جناحی می‎دانند و ابدا اعتقادی به آزادی بیان و رسالت اصلی و البته سنگین این قشر ندارند، بعید نیست که شاهد صحنه‎هایی از این دست باشیم.

انتهای پیام/85012

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول