اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

با هدف پررنگ کردن نقش اصناف و بازاریان صورت می‌گیرد

اجرای طرح «یک کاسب، یک دانش‌آموز» در خراسان‌جنوبی/ توزیع ۱۷ هزار بسته لوازم‌التحریر

مسؤول بسیج اصناف خراسان‌جنوبی از اجرای طرح «یک کاسب، یک دانش‌آموز» با هدف پررنگ کردن نقش اصناف و بازاریان در راستای کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت و محروم در خراسان‌جنوبی خبر داد.

اجرای طرح «یک کاسب، یک دانش‌آموز» در خراسان‌جنوبی/ توزیع ۱۷ هزار بسته لوازم‌التحریر

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین خراسانی‌مطلق صبح امروز در طرح جمع‌آوری کمک‌های اصناف و بازاریان برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت با عنوان «یک کاسب، یک دانش‌آموز»، اظهار داشت: مهم‌ترین هدف و اولویت این طرح پررنگ کردن نقش اصناف و بازاریان است.

وی بیان داشت: هدف از اجرای طرح «یک کاسب، یک دانش‌آموز» فقط جمع‌آوری کمک برای نیازمندان و دانش‌آموزان نیست بلکه اصل موضوع روشنگری است.

مسؤول بسیج اصناف خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای همزمان طرح «یک کاسب، یک دانش‌آموز» در سراسر کشور، مطرح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است بسیج اصناف و بازاریان با کمک اتاق اصناف حداقل 100 هزار بسته لوازم‌التحریر را تهیه و بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع کنند.

خراسانی‌مطلق به برنامه پیش‌بینی شده برای دانش‌آموزان نیازمند در خراسان‌جنوبی اشاره و عنوان کرد: پیش‌بینی شده یک هزار بسته لوازم‌التحریر در استان تهیه و در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار گیرد که تاکنون 970 بسته تهیه شده که از این تعداد 400 بسته امروز بین دانش‌آموزان توزیع و مابقی تا 15 مهرماه توزیع خواهد شد.

وی به وجود 30 هزار دانش‌آموز بدسرپرست، بی سرپرست و فرزند طلاق در خراسان‌جنوبی اشاره کرد و گفت: کمیته امداد خراسان‌جنوبی اعلام کرده 9 هزار و 170 دانش‌آموز را توانسته شناسایی و تحت پوشش قرار دهد.

مسؤول بسیج اصناف خراسان‌جنوبی به فعالیت 13 هزار واحد صنفی در خراسان‌جنوبی اشاره و مطرح کرد: 35 تا 36 هزار نفر در خراسان‌جنوبی به طور مستقیم در حوزه اصناف مشغول به فعالیت و از این طریق امرار معاش می‌کنند.

خراسانی‌مطلق اعلام کرد: اگر بسیج اصناف وارد این طرح شده به این دلیل است که می‌خواهد یکی از اقشار خود که بازاریان هستند را حفظ کند زیرا بازاریان یکی از پشتیبان‌های واقعی و گزینه‌های عمق‌بخشی به انقلاب اسلامی هستند.

وی پایگاه اصناف را مهم‌ترین پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی به جبهه دانست و بیان داشت: اقشار و بازاریان در طول هشت سال دفاع مقدس نقش پررنگی را ایفا کردند.

مسؤول بسیج اصناف خراسان‌جنوبی با اشاره به راه‌اندازی جنگ اقتصادی دشمن، تبیین کرد: در این جنگ تمام‌عیار اقتصادی یکی از اقشاری که مورد هجمه و هدف دشمن قرار گرفته بازاریان هستند لذا دشمن تلاش می‌کند این قشر را از بدنه کشور جدا کند.

خراسانی‌مطلق از تهیه 11 هزار بسته لوازم‌التحریر توسط قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) و شش‌هزار بسته توسط کمیته امداد و کمک‌های خیرین خبر داد و بیان داشت: در مجموع 17 هزار بسته لوازم‌التحریر تهیه و بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع می‌شود.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول