اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اردبیل

رئیس پلیس فتای اردبیل :

پاشنه آشیل جرایم در فضای مجازی نشر اکاذیب است

رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: شایع‌ترین جرم و پاشنه آشیل جرایم فضای مجازی در استان اردبیل نشر اکاذیب و هتک حرمت است.

پاشنه آشیل جرایم در فضای مجازی نشر اکاذیب است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی قهرمان طالع ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان اردبیل که در محل معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان برگزار شد، اظهار کرد: شایع‌ترین جرم و پاشنه آشیل جرایم فضای مجازی در استان اردبیل نشر اکاذیب و هتک حرمت است.

وی گفت: درصد وقوع به وقوع نشر اکاذیب در فضای مجازی در سطح استان در ۵ ماهه نخست سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه امسال ۴۷ درصد افزایش یافته است که این میزان در درصد کشف به کشف با رشد  ۴۸ روبه رو بوده است.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل تصریح کرد: وقوع جرایم سایبری در سطح استان اردبیل ۲۶ درصد رشد داشته است که متناسب با آن نیز پیگیری و کشف جرایم نیز ۳۸ درصد و دستگیری‌های هدفمند نیز ۱۰ درصد افزایش داشته است.

قهرمان طالع بیان کرد: از مجموع کل جرایم فضای مجازی اتفاق افتاده در سطح استان ۶۹ درصد در مرکز استان اردبیل و ۳۱درصد در شهرستان‌های تابعه اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه کلاهبرداری رایانه‌ای جرم اول فضای مجازی در استان اردبیل است، عنوان کرد: درصد وقوع به وقوع این جرم در ۵ ماهه نخست سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال‌جاری ۱۸۱ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل اضافه کرد: متناسب با جرایم وقوع یافته در استان تاکتیک‌های پلیس فتا نیز تغییر یافته و در این زمینه سعی کرده‌ایم کاملا هدفمند عمل کنیم.

وی گفت: برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی نیز جزء جرایم پرشمار در فضای مجازی در استان اردبیل است که درصد وقوع به وقوع آن در تاریخ مذکور ۱۳۵ درصد و درصد کشف آن ۳۳ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/3459/312/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول