اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت همدان:

برخی شایعه‌سازی می‌کنند، مردم هم باور می‌کنند/ مراقب بازار سیاه ترفندها باشیم

امام جمعه موقت همدان با اشاره به برخی شایعه‌سازی‌ها در خصوص کمبود یک کالای خاص در کشور و هجوم مردم برای خرید آن و یا احتکار برخی دیگر گفت: این راه و رسم همیاری در جامعه نیست ضمن اینکه باید در مقابل این ترفندها هوشیار بود.

برخی شایعه‌سازی می‌کنند، مردم هم باور می‌کنند/ مراقب بازار سیاه ترفندها باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جوادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با اشاره به قیام امام حسین(ع) با هدف ماندگاری اسلام اظهار کرد: اگر بتوانیم هدف سید و سالار شهیدان را در زندگی خود پیاده کنیم، به معنای تحقق هدف رسول گرامی اسلام و رضایت ایشان خواهد بود.

وی با طرح این سوال که باید ببینیم محرم چه دستاوردی برای ما داشته است، مهمترین موضوع را درس امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: حضرت حسین(ع) به خاطر اصلاح امت جدش و مقابله با انحرافی که در جامعه اسلامی ایجاد شده بود، جان خود، عزیزانش و بهترین یارانش را فدای دین کرد.

امام جمعه موقت همدان گرفتن عقیده سالم از مردم را بزرگترین دزدی عنوان کرد و با اشاره به اینکه معاویه و همراهانش در آن دوران این کار را کردند، افزود: امروز نیز در فضای مجازی یا حقیقی درصدد گرفتن عقاید و ارزش‌های ما هستند که باید مراقب باشیم.

وی با بیان اینکه معاویه در آن دوران گفت پیرمردها و پیرزنان را رها کنید و جوانان را به سوی عقاید من فراخوانید، اضافه کرد: یزید و معاویه زمان نیز در این مسیر وارد شده و دنبال سست کردن عقاید جوانان هستند.

جوادی اصلاح امت را تنها با امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: این فریضه الهی پیش از عاشورای امام حسین(ع) هم وجود داشت اما چون فراموش شده بود ایشان آن را زنده کرد و تا قیامت نیز وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر اینکه «محرم و صفر را زنده نگاه دارید»، اضافه کرد: فراگیری معارف دین در جامعه دستاورد دیگر قیام امام حسین(ع) است، به طوری که از زن و مرد و پیر و جوان در مجالس دین حضور می‌یابند بنابراین باید اخلاق و معارف دین را در این فرصت به مردم عرضه کرد.

امام جمعه موقت همدان ادامه داد: متأسفانه اخلاق دینی در جامعه رها شده و هیـأت مذهبی، روحانیون، بزرگان و تاثیرگذاران جامعه این موضوع را جدی نمی‌گیرند در صورتی که نباید چنین نباشد.

وی انجام کارها برای رضای خدا را دستاورد دیگر قیام امام حسین(ع) دانست و افزود: اگر خدا را از تمام کارهای دینی خود جدا کنیم، آن کارها ارزشی نخواهد داشت.

جوادی جوان‌گرایی را از دیگر پیام‌های قیام امام حسین(ع) عنوان کرد و با بیان اینکه باید به این نسل بها داده و آنها را دینی و ارزشی تربیت کنیم، تحقق روحیه ایثار و شهادت در جامعه را از دیگر دستاوردهای این قیام برشمرد.

وی عفت و حجاب چه برای مردان و چه زنان را از دیگر موضوعات مهم قلمداد کرد و در ادامه با نکوهش اسراف در جامعه، از تمام مردم به ویژه هیئات مذهبی خواست نسبت به این موضوع حساس باشند.

امام جمعه موقت همدان در ادامه از مداحان خواست از اشعار کم‌محتوا استفاده نکنند، پرهیز از خرافات و بدعت در دین را از دیگر موضوعات دانست.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظروف یکبارمصرف باعث بروز مشکلات زیست‌محیطی می‌شود، گفت: مردم و هیئات مذهبی بای نسبت به این امر توجه داشته باشند.

جوادی با بیان اینکه استفاده از طبل‌ در عزاداری‌ها، عریان شدن سینه‌زن و زنجیرزن در انظار نامحرم و تماشای عزاداری از سوی زنان را از دیگر مباحثی دانست که باید نسبت به عدم انجام آن اقدام شود.

وی با بیان اینکه بانوان باید زینبی عزاداری کنند، تماشای عزاداری دیگران در خیابان از سوی آنها را بی‌فایده دانست و خواستار رعایت شعائر دینی از سوی این قشر تأثیرگذار شد.

امام جمعه موقت همدان در خطبه‌های دوم نماز جمعه با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور اظهار کرد: بخشی از این مشکلات به خاطر سوء مدیریت مسؤولان، بخشی دیگر به خاطر توطئه دشمنان و قسمتی نیز به خاطر عملکرد مردم است.

وی با بیان اینکه دشمنان با تحریم دارو، بانک‌ها، فروش نفت و تجارت با ایران درصدد از بین بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، گفت: متأسفانه در این میان مدیریت داخلی نیز از سوی برخی از مسؤولان ضعیف است و نباید دیگر این سوء مدیریت را گردن استکبار بیاندازیم.

جوادی با اشاره به اینکه باید شایسته‌سالاری در صدر امور باشد، گفت: اگر مسوولی توانایی انجام کاری را دارد، بسم‌الله، در غیر این صورت باید پاسخگوی مردم و حق‌الناس باشد.

وی با انتقاد از اینکه با انتصاب یک مسوول، تمام زیرمجموعه فارغ از توجه به موضوع شایسته‌سالاری و مدیریت درست تغییر می‌کنند، این موضوع را آسیبی بزرگ برای کشور دانست.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه وقتی سلطان سکه 14 هزار میلیارد تومان از مردم این کشور را برد، به خاطر مدیریت ضعیف داخلی است نه توطئه استکبار، گفت: از طرف دیگر احتکار کالا و عدم ارائه آن به مردم به موضوعی تبدیل شده که متأسفانه در کشور شاهد انجام آن هستیم.

وی با اشاره به برخی شایعه‌سازی‌ها در خصوص کمبود یک کالای خاص در کشور و هجوم مردم برای خرید آن و یا احتکار برخی دیگر، افزود: این راه و رسم همیاری در جامعه نیست ضمن اینکه باید در مقابل این ترفندها و بازار سیاه آن هوشیار بود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول