اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

فارس از محل زندگی آقازاده‌ها گزارش می‌دهد

کدام مسئولان شیراز در پاسخ به سؤال «فرزندت کجاست» سکوت کردند؟

در روزگاری که برخی آقازاده‌ها با سبک متفاوت زندگی‌شان آبرویی برای پدر باقی نگذاشته‌اند، «فرزندت کجاست؟» پرسشی چالش‌برانگیز از مدیران در راستای شفاف‌سازی است.

کدام مسئولان شیراز در پاسخ به سؤال «فرزندت کجاست» سکوت کردند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کمپین «فرزندت کجاست؟» توسط فعالان اجتماعی چند صباحی است که در فضای مجازی به شفاف‌سازی زندگی مسؤولان پرداخته و احوال فرزندان آنان را جست‌وجو می‌کند تا مشخص شود آقازاده‌های آن‌ها کجا هستند و چه می‌کنند.

بی‌گمان یکی از عوامل جدایی و فاصله عمیق برخی مدیران از مردم، سبک زندگی آنان نسبت به اقشار عادی جامعه است که متأسفانه با فاصله گرفتن از مبانی اصیل انقلاب، روزبه‌روز بیشتر شده و نتیجه‌ای جز شکاف طبقاتی و ایجاد حس بدبینی نسبت به برخی مدیران نداشته است؛ به‌ویژه آن دسته از مدیرانی که مردم را مُدام به ساده زیستی و زهد و پارسایی دعوت کرده اما خود مسیری اشرافی را برای زندگی برگزیدند!

 البته این دسته از مدیران که ذکر آن رفت، همواره در تلاش‌اند تا ردّی از خود به‌جای نگذارند، اما ازآنجاکه حقیقت هیچ‌گاه پنهان نخواهد ماند، به مدد فضای مجازی هرروز تصاویر آقازاده‌هایشان با سبک زندگی اشرافی و خانه و ماشین‌های لوکس در داخل و خارج از کشور منتشرشده و بر طبل رسوایی آن‌ها می‌کوبد تا آبرویی برای پدر باقی نماند! همان پدرانی که سال‌ها سعی کردند با رانت قدرت و مسؤولیت، در خفا به انباشت ثروت بپردازند.

*زندگی لاکچری، برخلاف تأکیدات امام و رهبری

همگان می‌دانند انقلاب اسلامی ایران حاصل تفکری عمیق از بطن مبانی الهی است که یکی از شاخصه‌های برجسته آن «ساده زیستی» به‌ویژه برای مسؤولان مملکتی است، همان‌گونه که سردمدار این جنبش عظیم امام خمینی (ره) و جانشین خلف او آیت‌الله خامنه‌ای، به همین سبک و سیاق زندگی کرده و می‌کنند و حرف و عملشان یکی است؛ و البته مردم خود این شیوه برخورد امامَین انقلاب با دنیا و تجملاتش را به‌وضوح دیده‌اند و نیاز به توضیح اضافه ندارد.

اما با گذشت چند سال از انقلاب و حاکم شدن تفکرات ناصواب حاصل سیاست‌های لیبرالی و تکنوکراتی برخی مسؤولان اشرافی، رفته‌رفته خُلق‌وخوی تجمل‌پرستی و اشرافیت در مدیران مملکتی شکل گرفت و کار به جایی رسید که مسؤولانی که باید الگوی ساده‌زیستی برای مردم می‌بودند، خود نماد تجمل و سبک زندگی اشرافی شدند و در این راستا فرزندان آن‌ها گوی سبقت از پدر ربوده و در مسابقه اشرافی‌گری قله‌ها را فتح کردند!

حالا روزی نیست که در فضای مجازی شاهد افشاگری این آقازاده‌های پولدار از سوی هم‌کیشان خودشان نباشیم و جدیداً نیز به جان هم افتاده و همدیگر را متهم می‌کنند و تهدید؛ که اگر بیش از این در وصف شخصیت اشرافی و منحرفشان حرف زده شود، چنین و چنان کرده و مسائل خصوصی یکدیگر را لو می‌دهند.

به‌هرحال با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی و در آغاز دهه پنجم، روح حاکم بر انقلاب که خواستار شفافیت و عدالت است، دست از سر مسؤولان اشرافی برنداشته و علی‌رغم خواسته ایشان، آنان را مجبور به پاسخگویی به ملت کرده؛ هرچند که ما مدیران متعهد و پاک دست در طراز انقلاب اسلامی نیز کم نداشته‌ایم.

کمپین «فرزندت کجاست؟» حاصل همان روح انقلابی است که خواستار جامعه‌ای عدالت محور است، جامعه‌ای که همه‌چیز در آن شفاف بوده و هیچ دلیلی برای پنهان‌کاری نیست، هرچند که برخی مدیران هنوز به چنین کمپین‌هایی اعتقاد ندارند.

اخیراً دست‌اندرکاران این کمپین در شیراز هم به سراغ مسؤولان استان فارس رفته و از آنان خواسته‌اند که بگویند فرزندانشان کجا هستند؟ برخی مسؤولان استانی و حتی کشوری به این مطالبه شفافیت واکنش مثبت نشان داده و اطلاعات مربوط به فرزندانشان را در اختیار مردم قرار داده‌اند که با توجه به مقدمه‌ای که ذکر آن رفت، بی کم‌وکاست به انتشار این اطلاعات خواهیم پرداخت.

*از پاسخگویی مقامات کشوری تا سکوت مسئولان استانی

اما قبل از انتشار اسامی نکته جالب اینکه درحالی‌که برخی مسئولان کشوری به این مطالبه فعالان اجتماعی شیراز احترام گذاشته و پاسخ کمپین را داده‌اند (افرادی نظیر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان، عیسی کلانتری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست کشور، علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، سیدمحمدعلی افشانی شهردار تهران، سید محمدعلی ابطحی معاون رئیس دولت اصلاحات، سید علی‌رضا مرندی وزیر اسبق بهداشت، عبدالله رمضان‌زاده سخنگوی دولت اصلاحات، حمید چیت چیان وزیر سابق نیرو، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و ...)، اما برخی مسئولان شاخص شیراز حاضر به پاسخگویی به این سؤال بدیهی و ساده نشدند که ازجمله می‌توان به محمدابراهیم انصاری لاری استاندار فارس در دولت اصلاحات و رئیس فعلی منطقه آزاد کیش، اسماعیل تبادار استاندار کنونی فارس، حیدر اسکندرپور شهردار شیراز، سیداحمدرضا دستغیب رئیس شورای شهر شیراز، بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در مجلس، حمیدرضا آذری مدیرکل سابق آموزش‌و‌پرورش فارس و ... اشاره کرد.

جالب‌تر آنکه تحقیقات نشان می‌دهد اکثر کسانی که حاضر به پاسخگویی به سؤال «فرزندت کجاست» نشدند، آقازاده‌هایشان در خارج از کشور به سر می‌برند! و البته برخی از همین مسئولان نه‌تنها از پرسش در خصوص فرزند خود استقبال نکرده، بلکه از راه‌اندازی این کمپین عصبانی نیز به نظر می‌رسند! تا آنجا که آذری مدیرکل آموزش‌و‌پرورش سابق فارس که فرزندش در خارج از کشور به سر می‌برد، در مراسم تودیع خود با انتقاد از این کمپین گفت: «جدیداً عده‌ای کمپین فرزندت کجاست راه‌اندازی کرده‌اند و کسی نیست به آنان بگوید که تعهد، کارآمدی و تخصص یک مدیر مهم است یا اینکه بگوییم فرزندت کجاست».

*پاسخ مدیران به افکار عمومی

در این قسمت ضمن انتشار اسامی مدیرانی که به درخواست کمپین «فرزندت کجاست» پاسخ مثبت دادند، جواب آنان را نیز خواهیم آورد که ازنظر خوانندگان می‌گذرد.

*آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری:

- چهار فرزند (دو پسر و دو دختر) دارم. یکی از پسرانم مشغول تحصیل در حوزه علمیه قم و دیگری مشغول تحصیل در حوزه علمیه شیراز است. یکی از دو دخترم فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی و خانه‌دار است و دیگری پس از اخذ دیپلم در آستانه ورود به دانشگاه است؛ بنابراین همه فرزندان بنده ساکن ایران و همه به‌نوعی بیکارند.

*سید محمد جهرمی، استاندار سابق فارس و مدیرعامل بانک صادرات ایران:

- سه فرزند دارم؛ دو پسر و یک دختر با تحصیلات حوزوی و دانشگاهی که در تهران هستند و با هیچ دستگاه دولتی، شبه‌دولتی و یا عمومی مشغول نیستند. دخترم ۲۹ ساله فوق‌لیسانس روانشناسی و با انجمن روانشناسان ایران همکاری می‌کند. یک پسرم ۳۴ ساله مهندس عمران و الآن بیکار است. پسر دیگرم ۳۶ ساله تحصیلات حوزوی داشته و در تبلیغات مشغول است.

*علیرضا پاک‌فطرت، شهردار سابق شیراز:

- فقط یک دختردارم. فوق‌لیسانس جغرافیا، متأهل، خانه‌دار و ساکن شیراز است.

*عبدالحمید معافیان رئیس سابق شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان فارس و رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در استان:

- بنده دو فرزند دارم؛ پسرم متولد ١٣٦٥ و فوق‌لیسانس نرم‌افزار از دانشگاه شیراز بوده و پس از طی خدمت سربازی هم‌اکنون برای تثبیت شغلی در بخش خصوصی تلاش می‌کند، اما تاکنون منجر به نتیجه مشخص و شغل ثابت و دریافت حقوق نشده است. دخترم نیز دریکی از دانشکده‌های غیردولتی شیراز وابسته به وزارت علوم در دوره کارشناسی روانشناسی مشغول به تحصیل است.

*فرج‌الله رجبی، نماینده شیراز در مجلس:

- پسرم علی فوق‌لیسانس عمران، ساکن شیراز و در حال حاضر کارمند یک شرکت ساختمانی در بخش خصوصی است. دخترم هم ساکن شیراز، لیسانس شیمی و لیسانس معماری و البته بیکار است.

*سید حسین افضلی، نماینده اقلید در مجلس:

- دو فرزند دارم که هر دو در شیراز مشغول به تحصیل هستند.

*اصغر مسعودی، نماینده نیریز و استهبان در مجلس:

- فرزندانم دانش‌آموز و در نزدیک‌ترین آموزشگاه به محل سکونت در تهران، به تحصیل مشغول هستند.

*رحیم زارع، نماینده آباده و بوانات در مجلس:

- یک فرزند پسر دارم که سال تحصیلی جدید در پایه چهارم ابتدایی در تهران تحصیل می‌کند.

*رضا انصاری، نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس:

- علی تنها فرزند بنده آماده ورود به کلاس چهارم ابتدائی است.

*مهدی برومندی، نماینده مرودشت و ارسنجان و پاسارگاد در مجلس:

- دو فرزند سیزده‌ساله و ده‌ساله دارم که در تهران تحصیل می‌کنند.

 *داریوش اسماعیلی، نماینده خرامه و سروستان و کوار در مجلس:

- یک دختر دارم که ازدواج‌کرده و ٢ فرزند دارد؛ سال گذشته در رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران (دانشگاه تهران) فارغ‌التحصیل شده و در حال حاضر مشغول گذراندن طرح خود است. همچنین یک پسر دارم که دانشجوی سال سوم رشته تغذیه تهران است. هر دو نفر هم در دوره دبیرستان در مدارس تیزهوشان مشغول تحصیلات خود را به پایان رسانده‌اند.

*سیروس پاک‌فطرت، رئیس دفتر سابق شهردار و عضو کنونی شورای شهر شیراز:

- فرزند اولم (پسر) دارای کارشناسی ارشد محیط‌زیست و شاغل در یکی از شرکت‌های خصوصی و بازیکن تیم ملی داژبال کشور است. دخترم نیز دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی ژنتیک و در حال انجام امور پایان‌نامه است.

*نوذر امامی، فرماندار سابق فسا و عضو کنونی شورای شهر شیراز:

- بنده چهار فرزند دارم؛ دو دختر و دو پسر. فرزند اول بنده (نیکا) متخصص جراحی زنان و زایمان و نازایی و متأهل است. فرزند دومم (زهرا) فوق‌لیسانس حقوق، خانه‌دار و متأهل است. فرزند سوم مهندس نرم‌افزار، مدیرعامل شرکت خدمات کامپیوتری و متأهل است و فرزند چهارم بنده هم بنام احمد، دکترای داروسازی از دانشگاه شیراز و مسئول فنی داروخانه است.

*احمد تنوری، عضو شورای شهر شیراز:

- من یک پسر شش‌ساله دارم که امسال به کلاس اول ابتدایی خواهد رفت. همسرم نیز دکترای حشره‌شناسی دارد و چندین سال است که در اداره جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان شاغل است.

*ابراهیم صبوری، نایب‌رئیس شورای شهر شیراز:

- یک فرزند ۸ ساله دارم که امسال در کلاس سوم ابتدایی تحصیل می‌کند.

*اسماعیل ارزانی، مشاور شهردار شیراز:

- بچه‌های بنده یکی دانشجو و دو تا دانش‌آموز و همگی ساکن شیراز هستند.

*مجتبی زوربخش، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار شیراز:

- همسر این‌جانب پزشک متخصص است و دو فرزند دختر دارم. یکی از فرزندانم پیش‌دانشگاهی را به اتمام رسانده و در حال مطالعه جهت شرکت در کنکور سراسری است و فرزند دوم هم وارد کلاس دوازدهم خواهد شد.

*حسین آرگیو، معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز:

- دو فرزند دارم. یکی دانشجو، یکی دانش‌آموز.

*آرش فرج زاده، معاون شهرسازی و معماری شهردار شیراز:

- من دختر کوچکی دارم که کلاس اول دبستان است.

*جهانبخش میرزاوند، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز:

- 2 فرزند دارم. اولی دختر است در کلاس نهم و دومی پسر است در کلاس هفتم؛ هر دو در مدارس دولتی شیراز درس می‌خوانند.

*محمدتقی تذروی، عضو سابق شورای شهر شیراز و فرمانده سابق سپاه بقیه‌الله:

- فعلاً چند ماهی است در کارخانه آرد خوشه فارس به‌صورت قراردادی فعالیت می‌کنم. همسرم باسابقه 20 سال تدریس مقطع ابتدایی با مدرک لیسانس در ناحیه سه شیراز آموزگار است. 2 فرزند دختر دارم که هر دو متأهل هستند. دختر بزرگ فوق‌لیسانس مدیریت صنعتی مدت سه ماه است در یک شرکت خصوصی در ارتباط با ثبت مالکیت به‌صورت قراردادی فعالیت می‌کند. دختر کوچک‌ترم نیز دانشجوی سال آخر پزشکی دانشگاه شیراز بدون استفاده از هیچ سهمیه ایثارگری است.

*محمدرضا دیهیمی، عضو سابق شورای شهر شیراز:

- سه فرزند دارم. هر سه در ایران و بدون استفاده از هیچ سهمیه‌ای تحصیل کرده‌اند. اولى از دانشگاه شیراز در رشته بیوتکنولوژى phd گرفته و در حال حاضر هم مشغول همسردارى و تربیت فرزند است، دومى مهندس برق و فعلاً خانه‌دار است، سومى هم ترم آخر رشته داروسازى در دانشگاه شیراز است.

*مظفر مختاری، عضو و رئیس سابق شورای شهر شیراز:

- بنده دو پسر و دو دختر دارم. دختر اول لیسانس و خانه‌دار، دختر دوم فوق‌لیسانس و کارمند بانک، پسر اولم لیسانس و شاغل در کارخانه لاستیک‌سازی دنا و پسر دومم هم کارمند یک شرکت ساختمانی خصوصی. هیچ‌یک از بستگان خارج از کشور نیستند و هیچ سفر خارجی هم جز کربلا نرفته‌اند.

*سید محسن معین عضو دو دوره شورای شهر شیراز:

- دختر اولم متأهل و تهران است. پسرم مهندس و ساکن شیراز است. دختر دومم هم دانشجو در شیراز است.

*محمدحسین نقیب زاده، عضو سابق شورای شهر شیراز:

- فرزند محصلم دانش‌آموز در شهر شیراز است.

*افراسیابی کشکولی عضو سابق شورای شهر شیراز:

- دو فرزند دختر دارم که یکی کلاس هفتم است و دیگری امسال به کلاس اول دبستان می‌رود.

*حسن فیاض پور، مدیرکل سابق ستاد بحران استانداری فارس:

- دارای 3 فرزند پسر و دو فرزند دختر هستم. پسر بزرگم مهندس نفت پس از سه سال بیکاری در سال 90 در قرارگاه خاتم در پروژه‌های نفت و پتروشیمی در جم شاغل شد. پسر دومم مهندسی عمران از علوم و تحقیقات پس از خدمت سربازی، از سال 92 در بخش خصوصی و شرکت مهندسین مشاور پاراب در پروژه قطار شهری شیراز مشغول است. دختر بزرگم مهندسی زمین‌شناسی دارد و از سال 87 تاکنون در مدارس غیرانتفاعی به‌صورت پاره‌وقت همکاری دارد. دختر دومم دانشجوی فوق‌لیسانس اقتصاد در دانشگاه شیراز است و پسر کوچکم هم دانش‌آموز کلاس یازدهم است.

*سیدکمال پاک‌فطرت، مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری فارس:

- فرزند من کلاس یازدهم درس می‌خواند.

*ابراهیم استوار میمندی مدیرکل سیاسی استانداری فارس:

- دو فرزند دارم؛ پسرم کلاس دهم و دخترم امسال کلاس اول دبستان می‌رود. هر دو هم در مدارس شیراز مدرسه می‌روند.

*حیدر علی کامیاب، مدیرکل ورزش و جوانان فارس:

- دو پسر دوقلو دارم که ۲۷ ساله هستند؛ یکی کارگاه تولید شیرینی‌جات در اکبرآباد دارد و یکی هم در هنرستان غیرانتفاعی تربیت‌بدنی فرااندیشان به‌عنوان معاون مشغول به کار است. هردو فرزندم فوق‌دیپلم نقشه‌کشی و معماری دارند و محل زندگی‌مان از بدو تولد خودم و فرزندانم محله قصرالدشت (منبع آب) است که بدون تغییر در ۵۰ سال گذشته بوده است.

به گزارش فارس، مسئولان زیاد دیگری ازجمله سیدکمال علوی فرماندار فیروزآباد، محسن پورزارعی فرماندار بوانات، حمید یزدان‌پناه فرماندار سابق زرین‌دشت، محمد سمیع‌پور فرماندار سابق فسا، حمیدرضا اسماعیلی شهردار منطقه یک شیراز، قاسم اکبری شهردار منطقه دو شیراز، حمید برزگر شهردار منطقه یازده شیراز، غلامعلی حق‌شناس معاون پشتیبانی آموزش‌وپرورش فارس و ... به پرسش کمپین «فرزندت کجاست» روی خوش‌نشان داده و پاسخگوی این مطالبه مردمی بودند که به جهت رعایت اختصار از ذکر پاسخ‌های آنان صرف‌نظر کردیم.

انتهای پیام/76018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول