اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

خبرهایی از گوشه وکنار شهرستان‌های خراسان رضوی

همایش «احلی من‌العسل» در 28 بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار شد / بررسی 106 طرح برگشتی از بانک‌های کاشمر در حوزه اشتغال

در بسته خبری شهرستان‌های خراسان رضوی اخباری از تربت‌حیدریه، کاشمر، تربت‌جام، خلیل‌آباد، قوچان و بردسکن منتشر شده است.

همایش «احلی من‌العسل» در 28 بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار شد / بررسی 106 طرح برگشتی از بانک‌های کاشمر در حوزه اشتغال

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، دربسته خبری شهرستان‌های خراسان رضوی اخباری از تربت‌حیدریه، کاشمر، تربت‌جام، خلیل‌آباد، قوچان و بردسکن منتشرشده است.

همایش «احلی من‌العسل» در 28 بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار می‌شود

مسئول بقاع متبرکه خراسان رضوی در حاشیه همایش استانی «احلی من‌العسل» در جمع خبرنگاران گفت: اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی مانند سایر ادارات دیگر کشور برنامه‌سازمانی بصیرت عاشورایی را همه‌ساله در ایام محرم برگزار می‌کند.

محمد فعال افزود: در ایام محرم و صفر برنامه‌های متنوعی همچون مراسم لبیک یا حسین (ع)، شیرخوارگان حسینی و در ششم محرم به‌منظور تجدید پیمان با نوجوان شهید کربلا حضرت قاسم بن‌الحسن(ع) هزاران دانش‌آموز گردهم می‌آیند.

وی تصریح کرد: این برنامه هم‌زمان در 28 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود که این مراسم در تربت‌حیدریه به‌صورت استانی برگزار شد تا جوانان از برنامه بصیرت افزایی استفاده کنند و با مدیحه‌سرایی، سخنرانی، اشعار حماسی، واقعه عاشورا و شهادت آشنا شوند.

مسئول بقاع متبرکه خراسان رضوی هدف از برگزاری این برنامه‌ها را شور و اشتیاق به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی، آگاهی و آمادگی جوانان برای دفاع از ولایت، رهبری و نظام اسلامی بیان کرد.

فعال بابیان اینکه 304 بقعه متبرکه در خراسان رضوی وجود دارد؛ اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با همکاری سایر نهادها و ستادهای مردمی به‌خصوص امنای بقاع متبرکه استان، برنامه‌های متنوعی درزمینهٔ بصیرت افزایی واقعه عاشورا برگزار می‌کند.

ضرورت بررسی 106 طرح برگشتی از بانک‌های کاشمر در حوزه اشتغال/ نظارت جدی بر تسهیلات اشتغال

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری کاشمر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان با تقدیر از تلاش دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل کاشمر درزمینهٔ جذب تسهیلات اشتغال‌زایی گفت: اعتباراتی که دولت به امر اشتغال در بخش‌های مختلف اختصاص داده است صرفاً برای ایجاد اشتغال است چراکه قطعاً با رفع معضل بیکاری با ایجاد اشتغال بسیاری از مشکلات دیگر جامعه برطرف می‌شود.

مهدی برامکی با تأکید بر اینکه تسهیلات پرداختی باید در چارچوب دستورالعمل ابلاغی و ضوابط و مقررات بانکی باشد؛ افزود: پرداخت تسهیلات صرف ارائه آمار و گزارش و یا پرداخت تسهیلات بدون رعایت قوانین نیست، بلکه هدف تنها ایجاد اشتغال بدون انحراف در تسهیلات است.

وی با اشاره به این‌که پیرو ابلاغ استان، کارگروه نظارت تشکیل‌شده است؛ یادآور شد: با فعال شدن این کارگروه در شهرستان از هفته گذشته، طرح‌هایی که تسهیلات اشتغال‌زایی دریافت کردند مورد نظارت قرار گرفتند و تاکنون دو طرح که در تسهیلات دریافتی آن‌ها انحراف وجود داشت شناسایی‌شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری کاشمر خاطرنشان کرد: از تمامی دستگاه‌های متولی انتظار می‌رود در موضوع نظارت و بررسی طرح‌ها دقت بیشتری داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه انحراف و تخلف بدون تعارف با آن برخورد کنند.

برامکی بابیان اینکه کاشمر در حوزه مشاغل خانگی در دو سال متوالی موفق به کسب رتبه نخست استان درزمینهٔ جذب تسهیلات شده است؛ بیان کرد: امیدواریم با استمرار فعالیت و تلاش دستگاه‌های متولی اعتبارات تخصیصی در این زمینه در سال جاری جذب و زمینه اشتغال خوبی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه از 52 هزار نفر جمعیت فعال شهرستان، قریب به 40 درصد آن بهره‌بردار بخش کشاورزی هستند؛ ادامه داد: جهاد کشاورزی به‌عنوان متولی این بخش باید تلاش مضاعف داشته باشد تا با جذب اعتبارات خدمت کوچکی به جامعه کشاورزی بردارد.

معاون فرماندار کاشمر بابیان اینکه هفته آینده در جلسه‌ای چالش‌های حوزه اشتغال با حضور مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی به تفکیک مورد ارزیابی و رسیدگی قرار می‌گیرد؛ گفت: درزمینهٔ پرداخت نشدن تسهیلات به متقاضیان باید دستگاه‌های اجرایی موارد را پیگیری کنند و تنها بانک‌های عامل را مقصر این موضوع ندانند.

برامکی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید طرح‌ها را تا حصول نتیجه و پرداخت تسهیلات پیگیری و مشکلات احتمالی در این زمینه را برطرف کنند؛ اظهار کرد: اینکه اعلام شود 106 با 116 میلیارد تومان از بانک‌ها به دستگاه اجرایی برگشت کند جای سؤال است و باید این مهم از طریق دستگاه‌های اجرایی سریعاً بررسی و نتیجه را به کارگروه منعکس کنند چراکه طرح‌ها پس از کارشناسی و تأیید دستگاه متولی به بانک‌ها معرفی‌شده است.

در این جلسه رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشمر نیز با اشاره به اینکه کاشمر درزمینهٔ تسهیلات روستایی رتبه یازدهم استان قرار دارد؛ گفت: در حال حاضر بالغ‌بر 50 میلیارد تومان طرح در دست بانک‌های عامل قرار دارد و درصورتی‌که این طرح‌ها تعیین شود قطعاً رتبه شهرستان ارتقا می‌یابد.

میری بابیان اینکه 375 طرح به ارزش 70 میلیارد تومان با اشتغال‌زایی 850 نفر به بانک‌ها ارسال‌شده است؛ یادآور شد: از این مبلغ حدود 20 میلیارد تومان با اشتغال 418 نفر در قالب 129 طرح در بانک‌های عامل در دست بررسی است.

وی با اشاره به این‌که 89 طرح مصوب با 24 میلیارد تومان در بانک‌های شهرستان است؛ افزود: تاکنون نیز 6 میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای 73 طرح و تعهد اشتغال 209 نفر پرداخت‌شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشمر تأکید کرد: از مجموع طرح‌های ارسالی به بانک در سال جاری، 106 طرح به ارزش 116 میلیارد تومان به دستگاه‌های اجرایی برگشت داده‌شده است.

امربه‌معروف و نهی از منکر شعار محوری قیام امام حسین(ع) است

مدیر حوزه علمیه حضرت مهدی(عج) در مراسم بزرگ عزاداری با عنوان «احلی من‌العسل» در محل بقعه بی‌بی حسنیه تربت‌حیدریه گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر شعار محوری قیام امام حسین(ع) است و این شعار یک شعار رهایی‌بخش است که می‌تواند جامعه ما را در برابر شبیخون فرهنگی دشمن مصون دارد. 

حجت‌الاسلام محمدجواد نظافت با اشاره به اینکه بسیاری از دشمنان دین خدا با ایجاد شبهات در جامعه می‌خواهند باورهای اصیل اسلامی همانند موضوع ظهور را زیر سؤال ببرند، بیان کرد: دشمنان با تمام قوا به دنبال القای بی‌دینی در بین جوامع اسلامی به‌ویژه نسل‌های جوان و نوجوان هستند، پس باید همگی به‌ویژه جوانان و نوجوانان  در برابر این توطئه‌ها و نقشه‌های زیرکانه دشمنان خدا، بصیرت و دشمن‌شناسی خوبی داشته باشند.

وی تصریح کرد:دانش‌آموزان و نوجوانان، آینده‌سازان انقلاب اسلامی ما هستند، فرهنگ ایثار و شهادت مهم‌ترین معیار برای سعادت انسان است، کسی که ارتباط خود را در همین سنین باخدای متعال مستحکم کند باخدای متعال راز و نیاز داشته باشد در تمام زمینه‌ها موفق است و تنها راه بهره‌مندی از عنایات اهل‌بیت(ع) در دنیا و شفاعت در آخرت، برقراری ارتباط ولایی با ایشان است. 

مدیر حوزه علمیه حضرت مهدی(عج) افزود:  عزاداری امام حسین (ع) خاصیت‌های فراوانی دارد و ملتی که از شهادت نمی‌ترسد ملت عزیزی خواهد بود.

قاچاقچیان مواد مخدر به مشهد نرسیدند

فرمانده انتظامی تربت‌جام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در پی کسب خبری مبنی بر انتقال مقادیر قابل‌توجهی مواد مخدر به سمت مشهد مقدس توسط قاچاقچیان و سوداگران مرگ موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی قرار گرفت.

هوشنگ کیانی افزود: مأموران پس از اشراف اطلاعاتی و کنترل محورهای مواصلاتی موفق به شناسایی یک دستگاه پژو 405 و یک دستگاه موتورسیکلت شدند که پس از توقف، در بازرسی از راکبان موتورسیکلت مقدار ۲۸کیلو و ۳۸۰ گرم هروئین، ۸۰۰گرم تریاک و تعداد ۲۰ عدد تیر جنگی کشف کردند.

وی بیان کرد: در این عملیات تعداد دو نفر راکب موتورسیکلت دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای ادامه تحقیقات و رسیدگی، به مراجع قضایی معرفی و تحویل شدند.

ثبت اطلاعات جامع انبارها برای جلوگیری از احتکار

فرماندار خلیل‌آباد در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بابیان اینکه احتکار کنندگان ارزاق عمومی به کشور و مردم خیانت می‌کنند؛ گفت: یکی از راه‌هایی که می‌تواند شفافیت و جلوگیری از احتکار به همراه داشته باشد  توجه به ثبت اطلاعات جامع انبارها توسط اداره صنعت ، معدن و تجارت هست.

مجتبی شاکری به موضوع قاچاق دام اشاره و بیان کرد: حمل دام به داخل یا خارج شهرستان بدون مجوز دامپزشکی قاچاق محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت به همراه دستگاه‌های مربوطه نسبت به تشدید نظارت در بازار و کنترل قیمت اجناس ضروری مردم با جدیت بیشتری ورود پیدا کنند.

کشف 8 فقره سرقت در قوچان / افزایش 28 درصدی کشفیات مواد مخدر

فرمانده انتظامی قوچان عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع چند فقره سرقت از سطح معابر و مغازه‌های این شهرستان گفت: پیگیری موضوع به‌منظور شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

قدیر مصرخانی با تأکید بر اینکه مأموران دایره تجسس کلانتری 11 طالقانی با اشراف اطلاعاتی و بررسی شیوه‌های وقوع سرقت به یک سارق سابقه‌دار مظنون شدند؛ افزود: مأموران پس از اطمینان از انجام سرقت‌ها توسط این فرد، وی را با هماهنگی قضایی در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

وی بابیان اینکه متهم در بازجویی‌های به‌عمل‌آمده به پنج فقره سرقت اعتراف کرد؛ ادامه داد: مأموران پاسگاه انتظامی دوغایی نیز در عملیاتی دیگر توانستند یک سارق تجهیزات گلخانه‌ای را با سه فقره سرقت به‌صورت غافلگیرانه‌ای دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی قوچان بیان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی به‌منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

مصرخانی با اشاره به این موضوع که از ابتدای سال جاری و در راستای مبارزه با مواد مخدر، اجرای طرح‌های مبارزه با مواد مخدر به‌صورت ویژه در دستور کار بوده است؛ تصریح کرد: افزایش 28 درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان‌دهنده عزم جدی پلیس برای مبارزه با مواد مخدر است و این آمار در خصوص مواد مخدر سنتی حاکی از افزایش 40 درصدی نسبت به سال قبل نیز هست.

وی تأکید کرد: پلیس با تمام توان نسبت به اجرای طرح‌های مبارزه با مواد مخدر به‌صورت مستمر در سطح شهرستان ادامه خواهد داد.

پرداخت 50 میلیارد ریال تسهیلات به روستاییان و عشایر بردسکن

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بردسکن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: از ابتدای طرح سامانه کارا تاکنون 50 میلیارد ریال تسهیلات بین متقاضیان روستایی و عشایری در این شهرستان توزیع شده است.

حسین غلامی با بیان اینکه سهم شهرستان از این اعتبارات بیش از 60 میلیارد ریال بوده اما توانستیم بیشترین جذب تسهیلات عشایری را در استان داشته باشیم؛ تصریح کرد: 214 طرح به بانک‌های عامل معرفی شده است که از این تعداد 70 طرح بااعتبار 50 میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی 87 نفر تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند.

وی اشتغال ایجاد شده را موجب کاهش نرخ بیکاری در شهرستان و اشتغال پایدار روستایی دانست و افزود: سهم بردسکن از اعتبارات مشاغل خانگی نیز 820 میلیون تومان است که پس از بررسی طرح‌ها در کمیته فنی اشتغال به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بردسکن به اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی اشاره کرد و گفت: کسانی که در محیط کار آموزش‌های لازم را فرابگیرند مشمول قانون کار نیستند که سهم شهرستان در سال 97 در این حوزه120 نفر است که ظرف 5 ماهه اول امسال30 درصد آن تحقق پیدا کرد.

 غلامی  با اشاره به طرح کارورزی بیان کرد: کسانی که مهارت لازم را در حوزه کار ندارند و فارغ‌التحصیل دانشگاه در سطوح کارشناسی و فوق‌دیپلم هستند، می‌توانند با ورود به بنگاه‌های اقتصادی بین4 تا 6 ماه مشغول فعالیت شوند و از کمک‌هزینه دولت بین 270 تا 310 هزار تومان نیز بهره‌مند شوند.

تدریس موظفی مدیران و معاون مدارس برای جبران کمبود نیروی انسانی

مدیر آموزش و پرورش خلیل‌آباد عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان گفت: وضعیت نیروی آموزشی شهرستان رضایت‌بخش است اما برای جبران کمبود منابع انسانی و جلوگیری از تعطیلی کلاس‌ها، تدریس موظفی مدیر و معاونان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

حسن صداقتی از اجرای طرح پلیس مدرسه در مدارس خلیل‌آباد خبر داد و افزود: به‌منظور جلوگیری از تردد دانش آموزان با موتورسیکلت در سال تحصیلی جدید که اکثر آن‌ها گواهینامه رانندگی ندارند طرح‌هایی نظیر استقرار پلیس مدرسه در واحدهای آموزشی اجرا می‌شد.

وی بابیان اینکه در دوره ابتدایی به لحاظ آمار ثبت‌نام دومین شهرستان در بین 48 منطقه خراسان رضوی هستیم و رشد 5.4 درصدی داشته‌ایم، تصریح کرد:

امسال برای اولین بار استقرار پایه دوازدهم را تجربه خواهیم کرد که طبق پیش‌بینی‌ها به 15 درصد افزایش دانش‌آموز در این دوره را شاهدیم.

فرماندار خلیل‌آباد در این جلسه بابیان اینکه وزارت کشور و استانداری بنا به اهمیت موضوع ستاد مهر را تشکیل داده‌اند و تقسیم‌کار لازم در شهر و روستا انجام‌شده است؛ گفت: کنترل بهداشت محیط مدارس، کاهش بار ترافیک، فرهنگ‌سازی و ترغیب دانش آموزان به حفظ و زیباسازی مدارس و شهر و روستا، ارتقاء فرهنگ ترافیک دانش آموزان و... از اهداف اجرای پروژه مهر است.

مجتبی شاکری تأکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی موظف به همراهی آموزش و پرورش در پروژه مهر هستند و باید در خدمت این سازمان باشند.

انتهای پیام/ 70043

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول