اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس:

جناح‌بندی سیاسی مهم‌ترین مشکل امروز کردستان است

نماینده شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: جناح‌بازی سیاسی یکی از مشکلات مریوان و سطح استان کردستان است.

جناح‌بندی سیاسی مهم‌ترین مشکل امروز کردستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، منصور مرادی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان مریوان که به مناسبت گرامی‌داشت هفته امر به معروف و نهی از منکر و با حضور برخی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری شهرستان مریوان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام محرم و همچنین اتفاقات ناخوشایندی که در این مدت در این شهرستان رخ داد، عنوان کرد: از زحمات محمد شفیعی در مدت 20 ماه انتصاب وی در سمت فرمانداری شهرستان مریوان قدردانی می‌کنم.

وی گفت: هرچند که در این ایام دوست نداشتیم مریوان بدون فرماندار باشد اما متاسفانه هنوز به گزینه نهایی برای سمت فرمانداری این شهرستان نرسیده‌ایم و امید است سرپرست فرمانداری در مدت سرپرستی این شهرستان بتواند تعامل سازنده‌ای با دستگاه‌های اجرایی داشته باشد.

مرادی گفت: جایگاه نمایندگی مجلس ظرفیت و پتانسیلی است که هر مسؤول دستگاه و اداره‌ای می‌تواند برای توسعه شهرستان و رونق اقتصادی منطقه استفاده کند.

وی مهم‌ترین مشکلات امروزه مریوان که دامنگیر کل استان کردستان است را موضوع جناح‌بازی سیاسی خواند و گفت: اگر تعامل با نماینده نباشد و مواردی در سطح ملی پیگیری نشود به توسعه مورد نیاز نخواهیم رسید.

این نماینده مجلس اضافه کرد: گاها فردی موثر را که باید در سمتی منصوب کنند به دلیل جناح‌بازی سیاسی منصوب نمی‌شود اما فرد دیگری از آن جناح مسوولیتی به آن واگذار می‌شود که مردم از این انتصاب متضرر می‌شوند.

مرادی اذعان داشت: بارها به مدیران استانی و کشوری گفته‌ام افرادی که به هر سمتی منصوب می‌شوند باید براساس توانمندی و فارغ از توجه به مسائل سیاسی و جناح‌بندی باشند.

وی گفت: نمایندگان مجلس در برکناری مسؤول و مدیران دخالت ندارند اما اگر مدیری ناکارآمد باشد ما به مسؤولان دولتی پیشنهاد می‌دهیم که از افراد صاحب تخصص و تجربه استفاده نمایند.

مرادی تصریح کرد: بنده به عنوان نماینده مردم به همراه دیگر مسوولان استان پیگیر کارها در سطح کلان هستیم بلکه بتوانیم برای این دو شهرستان اعتباراتی جذب کنیم.

وی ادامه داد: ارتباط مسوولان با بنده روند دستیابی به مطالبات را تسهیل می‌کند گاها ارتباط یک بخشدار موجب گرفتن ماشین‌آلات برای منطقه شده است اما مسوول هم داریم که تاکنون یک بار با بنده تماس نگرفته است.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هفته پیش با حضور مدیرکل محیط زیست استان از مسئولان محیط زیست کشور موضوع اختصاص اعتبار به جاده مناطق روستائی بخش سرشیو و کوماسی را پیگیری کردیم که در نهایت نیروی انتظامی باید پیمانکار این پروژه را دستگیر کند و اگر قانون به خوبی از سوی مسئولان اجرایی شود این مشکلات وجود نداشت

وی ادامه داد: مهمترین دغدغه مردم و مسوولان این منطقه جاده مریوان ـ سنندج است که حدود 100 امضاء در راستای تسریع در ساخت این جاده از سوی نمایندگان مجلس جمع‌آوری کرده‌ام.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب لایحه منطقه آزاد تجاری صنعتی مریوان و بانه در مجلس عنوان کرد: اگر چه این طرح مخالفانی داشت اما با همکاری و همراهی نمایندگان و پیگیری‌های لازم به نتیجه رسید و برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال شده است.

وی تاکید کرد: در صورتی که شورای نگهبان آن را تایید نماید مجلس آن را برای اجرایی شدن به دولت ارسال خواهد کرد.

تصویب منطقه آزاد تجاری صنعتی مریوان می تواند برای این شهرستان یک امتیاز بسیار مثبتی باشد که تنها مشکل آن شاید عدم وجود زیرساخت‌های لازم باشد که این امر نیز با چهار بانده شدن جاده مریوان به سمت مرز بین‌المللی باشماق و همچنین ایجاد و احداث جاده جدید مریوان به سنندج رفع خواهد شد.

فعلا برای این منطقه محدوده آزاد به عنوان منطقه آزاد تجاری صنعتی مریوان انتخاب شده است که در آینده نیز قابل اصلاح است که می‌تواند به عنوان یک برند برای معرفی مریوان به سراسر ایران اسلامی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول