اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

موراکامی از «نوبل جایگزین» انصراف داد

«هاروکی موراکامی» نویسنده ژاپنی درخواست کرد تا نامش را از فهرست نامزدهای دریافت «جایزه جایگزین نوبل ادبیات» خارج کنند.

موراکامی از «نوبل جایگزین» انصراف داد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، «هاروکی موراکامی» نویسنده ژاپنی درخواست کرد تا نامش را از فهرست نامزدهای دریافت «جایزه جایگزین نوبل ادبیات» خارج کنند. او دلیل این اقدام را تمایل به تمرکز بیشتر بر روی نویسندگی‌اش عنوان کرده است.

موراکامی به عنوان یکی از موفق‌ترین چهره‌های ادبی ژاپن، هر ساله در کشورش به عنوان یکی از بخت‌های دریافت نوبل ادبیات مطرح است.

این نویسنده ژاپنی سال‌هاست که هرساله از سوی کارشناسان و نیز بسیاری از مخاطبین کتابخوان یکی از امید‌های اصلی دریافت جایزه نوبل ادبیات محسوب می‌شود، تا کنون موفق به دریافت آن نشده است. البته موراکامی به جز نوبل، تمام دیگر جوایز معتبر کتاب و ادبیات جهان را دریافت کرده و شاید انصراف وی از جایزه جایگزین نشان از امید وی به دریافت جایزه اصلی نوبل ادبیات باشد. 

موراکامی ضمن تشکر و حق‌شناسی نسبت به نامزدی‌اش برای جایزه جایگزین نوبل گفت: «می‌خواهم دور از فضای رسانه‌ها بر کار نویسندگی‌ام تمرکز کنم». 

این خبر را سازمان‌دهنگان جایزه جدید آکادمی نوبل در فِیسبوک اعلام کردند و هیچ جزئیاتی از این تصمیم موراکامی ارائه ندادند.

این جایزه جایگزین پس از به تأخیر افتادن جایزه نوبل ادبیات امسال به دلیل رسوایی جنسی در آکادمی سوئد، توسط تعدادی از چهره‌های شاخص فرهنگی ادبی این کشور برنامه‌ریزی شد.

دیگر نامزدهای این جایزه جایگزین شامل «نیِل گِیمَن» نویسنده بریتانیایی، «ماریس کُنده» متولد گُوادِلوپ و «کیم تای» متولد ویتنام هستند.

سازمان‌دهندگان جایزه جیگزین در ادامه نوشتند: «آنها همگی علاقمندی و اشتیاق خود از این نامزدی را ابراز داشته‌اند. برنده نهایی این جایزه در ماه اکتبر(مهر-آبان) اعلام خواهد شد.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول