اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

کارشناس مذهبی مطرح کرد

نگرانی شمریان زمان از شور و حرارت محرم

کارشناس مذهبی گفت: آن‌هایی که از احیای مجالس امام حسین (ع) نگرانند می‌خواهند منکر را همچون یزید و یزیدیان در جامعه رشد دهند.

نگرانی شمریان زمان از شور و حرارت محرم

حجت‌الاسلام موسی سلمان‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام گفت: همانا برای شهادت حسین‌بن‌علی (ع) خداوند متعال شور و حرارتی در قلب مؤمنان قرار داده است که هرگز خاموش نمی‌شود.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه ایام محرم زمان تبلور ایثار، فداکاری، شهادت و گذشت است، گفت: اگر حسین‌بن‌علی (ع) و یاران با وفایش به شهادت نمی‌رسیدند نه‌ تنها از اسلام بلکه از یهود، مسیحیت و هر انسانی که در گوشه و کنار دنیا می‌خواهد خداوند را عبادت و پرستش کند اثری برای پرستش باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع)، اباعبدالله یعنی پدر حقیقی هر بنده‌ای روی زمین است، عنوان کرد: وجود مقدس امام حسین (ع) همه چیز خود را در راه خداوند تقدیم کرد، خداوند سبحان نیز قلوب انسان‌های پاک، مؤمن و آزادی‌خواه را به سمت ایشان هدایت کرد و می‌کند.

حجت‌الاسلام سلمان‌پورخاطر نشان کرد: نه تنها شیعیان بلکه سایر مسلمانان جهان، زرتشتیان، مسیحیان و هر کس در منطقه خودش سر سفره امام حسین (ع) می‌آید و عرض بندگی می‌کند که از خوان سفره ایشان بی‌بهره نماند.

امام جمعه سابق اردل تصریح کرد: ایام شهادت حسین‌بن علی (ع) اوج تبلور رحمت واسعه الهی است و ایشان رحمت واسعه الهی است و هرکس بر سر سفره امام حسین (ع) قرار بگیرد اگر مصلحت بود دست خالی بر نمی‌گردد.

وی با بیان اینکه ایام اربعین جلوه‌ای فوق‌العاده در مقابل ایثار و شهادت امام حسین (ع) است، گفت: مردم، مؤمنان، مسلمانان و غیر مسلمانان نمی‌توانند ایثار امام حسین (ع) را ذره‌ای با نذورات و بذل مال جبران کنند.

حجت‌الاسلام سلمان‌پوربا اشاره به داستان حضرت ابراهیم خلیل‌الرحمن ادامه داد: وقتی نمرود دستور مهیا کردن آتش و سوزاندن حضرت ابراهیم را داد از مورچه‌ای که یک قطره آب را حمل می‌کرد، سوال شد شما کجا و این آتش کجا مورچه پاسخ داد، می‌خواهم در صف ابراهیمیان باشم، مردم می‌خواهند به این پیام برسند.

کارشناس مذهبی گفت: ماه محرم اوج عزت دین اسلام است اگر عزاداری حسین‌بن‌علی (ع) نبود محرم و صفر هم نبود و امروز چیزی از اسلام و تشیع باقی نمی‌ماند لازمه این موضوع هم بذل مال در راه این حضرت است.

وی عنوان کرد: در روایات آمده است هر کس در راه امام حسین (ع) مالی را بذل کند خداوند متعال در این دنیا ۷۰ برابر به او پاداش می‌دهد که این موضوع باعث تحول زندگی انسان‌ها می‌شود اگر زندگی حسینی شود برکت، خیر و گشایش ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام سلمان‌پورگفت: در ماه محرم و صفر علی‌رغم وجود مشکلات اقتصادی و گرانی گشایش در زندگی مردم به برکت وجود امام حسین (ع) ایجاد شده است، یک رفع مشکل ویژه باعث می‌شود مردم یاد بگیرند ایثار و فداکاری کنند.

امام جمعه سابق اردل گفت: شهدا هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم سیره عملی ایثار هستند و بزرگترین ایثار یعنی بذل جان در راه احیای مکتب امام حسین (ع) را انجام داده‌اند که این در مقابل امام حسین (ع)، شهادت و مظلومیت ایشان کمترین کاری است که ارادتمندان حضرت انجام می‌دهند.

وی افزود: مجالس امام حسین (ع) باید با شکوه برگزار شود، دقت کنیم هدف اصلی حضرت در نهضت عاشورا چیست، یکی از زیباترین جلوه‌های قیام امام حسین (ع) نماز ظهر عاشورا است آن هم نمازی که به جماعت برگزار شد.

حجت‌الاسلام سلمان‌پور ادامه داد نماز ظهر عاشورا این پیام را می‌رساند که حسینی‌ها و هیئتی‌ها هر کس دم از حسین می‌زند بداند ایشان برای به پا داشتن نماز قیام کردند، برای اینکه امر به معروف بکنند، نماز و انفاق در راه امام حسین (ع) زیباترین معروف است.

کارشناس مذهبی خاطر نشان کرد: آن‌هایی که از احیای مجالس امام حسین (ع) نگرانند می‌خواهند منکر را همچون یزید و یزیدیان در جامعه رشد دهند لذا ناراحت‌اند که چرا مردم برای این مجالس وقت گذاشته و بذل مال و عزاداری می‌کنند آن‌ها نگرانند که مبادا افکار شومشان در جامعه رشد نیابد.

وی اظهار کرد: حسین‌بن‌علی (ع) نه تنها احیاگر مکتب دین اسلام بلکه احیاگر انسانیت تمام انسان‌ها و بندگی و عبودیت خداوند سبحان در سراسر عالم هستی است.

انتهای پیام/3339/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول