اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قم

معاون وزارت بهداشت:

هر ایرانی 11 مرتبه در سال به مراکز درمانی مراجعه می‌کند/دستگاه‌ها نقش خود را در حوزه سلامت ایفا کنند

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم ایران در سال 836 میلیون مرتبه به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند به تعبیری می‌توان گفت که هر فرد ایرانی 11 مرتبه در سال به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کند.

هر ایرانی 11 مرتبه در سال به مراکز درمانی مراجعه می‌کند/دستگاه‌ها نقش خود را در حوزه سلامت ایفا کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید محمدهادی ایازی امشب در نخستین مجمع سلامت استان قم طی سخنانی با اشاره به اینکه یکی از دلایل افزایش آسیب‌های اجتماعی، بی‌توجهی نسبت به سلامت روحی و روانی است، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها مسئولیت دارند تا در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه گام بردارند.

وی از اعتیاد، طلاق و حاشیه‌نشینی به‌عنوان اولویت‌های مهم آسیب‌های اجتماعی یاد کرد و افزود: موضوع سلامت اجتماعی کمتر مورد توجه قرار گرفته است به همین علت سازمان ملی اجتماعی در وزارت کشور تشکیل شده تا دبیرخانه شورای اجتماعی را ایجاد کرده و مباحث مرتبط را دنبال کند.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های فرهنگی به ویژه حوزه‌های علمیه که ارتباط گسترده‌ای با جوانان و نوجوانان دارند باید در حوزه گسترش سلامت روحی و روانی جامعه مشارکت لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برخی از آسیب‌های جسمی به ارتباط‌های زناشویی باز می‌گردد، مطرح کرد: عوامل فردی مرتبط با سبک زندگی افراد نیز از اهمیت بسیاری برخودار است به همین علت باید مراقب سبک زندگی افراد باشیم.

ایازی با تاکید بر اینکه نقش فرد در حوزه سلامت بسیار تعیین کننده است، عنوان کرد: روابط و شبکه‌های اجتماعی که در قالب سازمان‌ها و مجموعه‌های مختلف شکل می‌گیرد و همچنین نقش خانواده به‌عنوان پایه روابط اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

وی به نقش سازمان‌ها و نهادها در گسترش سلامت اجتماعی جامعه اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته نزدیک به 16 هزار و 500 نفر تلفات ناشی از تصادفات داشتیم و همچنین آمار مصدومیت‌های ناشی از تصادفات نیز 336 هزار نفر بوده است.

ایازی با بیان اینکه 75 درصد از موضوع‌های مرتبط با سلامت جامعه در اختیار مردم، سازمان‌ها و نهادهای مختلف به غیر از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، مطرح کرد: امیدواریم دستگاه‌ها نقش خود را در حوزه سلامت ایفا کنند و مشارکت لازم را در راستای تحقق سیاست‌های مرتبط با حوزه سلامت داشته باشند.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: مردم ایران در سال 836 میلیون مرتبه به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند به تعبیری می‌توان گفت که هر فرد ایرانی 11 مرتبه در سال به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع سلامت باید در تصمیم‌گیری‌های استانی و ملی مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: نزدیک به 400 مؤسسه خیریه در حوزه سلامت و 40 بیمارستان خیریه داریم که تعداد بیمارستان‌ها به 80 مورد درحال افزایش است.

انتهای پیام/78023*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول