اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

کارشناس مسائل سیاسی:

دشمنان انقلاب اسلامی بالاترین ضربه را از فرهنگ عاشورا خوردند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی ایران بالاترین ضربه را از فرهنگ عاشورا، ماه محرم و ماه صفر خوردند به همین دلیل است که عناد بسیاری علیه این فرهنگ ایجاد شده است.

دشمنان انقلاب اسلامی بالاترین ضربه را از فرهنگ عاشورا خوردند

علی‌اصغر ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران می‌فرمایند فضای مجازی از فضای حقیقی زندگی بزرگ‌تر شده است، برخی‌ها در فضای مجازی تنفس می‌کنند و زندگیشان در فضای مجازی است.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه امروزه همه گروه‌های جمعیتی با فضای مجازی ارتباط دارند، افزود: یکی از مهم‌ترین استفاده‌کنندگان فضای مجازی جوانان هستند و از آن‌جا که این قشر دارای فکر خلاق و جستجوگر بوده و از طرف دیگر دارای اذهان بی‌تجربه و حساس به موضوعات هستند تاثیرگذاری این فضا بر روی آن‌ها بسیار بیشتر است.

وی با بیان اینکه عشق و علاقه‌ در بین جوانان درخصوص بزرگداشت محرم و راه‌اندازی هیأت‌های عزاداری بسیار بالاست، ادامه داد: از همین رو دشمن نقطه اصلی برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب را همین جوانان در فضای مجازی قرار داده است.

دشمنی‌ها در فضای مجازی به‌منظور انحراف افکار جوانان و ایجاد شبهه در راستای جنگ نرم است

ایزدی با تاکید بر اینکه دشمنی‌ها در فضای مجازی به‌منظور انحراف افکار جوانان و ایجاد شبهه در راستای جنگ نرم است، عنوان کرد: در بحث محرم دو مسئله مطرح می‌شود اول اینکه چرا برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کنیم و دیگری اینکه چرا این عزاداری باید به صورت متمادی ادامه پیدا کند.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه خاطرنشان کرد: شبهاتی در فضای مجازی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه اگر امام حسین (ع) در راه خداوند قیام کرد و به شهادت رسید پس چه دلیل دارد که در شهادت ایشان سوگواری و عزاداری کنیم، این شبهه‌ای است که از یک تفکر مسیحیت نشأت می‌گیرد و آن را به قیام حضرت اباعبدالله (ع) تعمیم می‌دهند.

وی اضافه کرد: این تفکر مسیحیت اینچنین بیان می‌کند همانگونه که حضرت مسیح به صلیب کشیده شد، به فوز عظیم دست پیدا کرد و هر ساله مسحیان در سالگرد به صلیب کشیده شدن ایشان شادی می‌کنند ما هم باید در سالگرد شهادت امام حسین (ع) این کار را انجام دهیم؛ این موضوع مطلقا از سوی شیعه و دین اسلام پذیرفتنی نیست و نهی و نفی می‌شود، مسلمانان براساس آیات قرآن اعتقاد دارند که حضرت عیسی به صلیب کشیده نشد و این یک دروغ محض و انحرافی است که در دین مسیحیت ایجاد شده است.

چرا عزاداری حضرت امام حسین (ع) باید پیوسته ادامه داشته باشد

ایزدی بیان کرد: سوال دیگر این بود که چرا عزاداری حضرت امام حسین (ع) باید پیوسته و به صورت متمادی ادامه داشته باشد، در همین زمینه هم باز شبهه‌ای مطرح می‌کنند که اگر قیام امام حسین (ع) و شهادت ایشان برای خدا بوده است و به خواسته خود رسیده‌اند چرا باید سال‌ها عزادار باشیم.

کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به این شبهه اینگونه عنوان کرد: این عزاداری که همه ساله برگزار می‌شود در واقع برای امام حسین (ع) نیست و شیعیان هم به این موضوع اعتقاد دارند که قیام و حرکت ایشان برای رسیدن به خدا بود، این عزاداری‌ها برای تفکر و تدبر همه ساله در وقایع عاشورا است تا این حرکت عظیم فراموش نشود و سال به سال تکرار شود؛ تا مشخص شود بعد از 60 سال که از وفات پیامبر اسلام می‌گذرد جامعه اسلامی به کجا رسید که نواده ایشان را به بدترین شکل ممکن به شهادت می‌رسانند.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌هایی که می‌توان قیام امام حسین(ع) و روح استکبارستیزی، مقاومت و استقامت در برابر ظلم را به جوانان و نوجوانان منتقل کنیم همین عزاداری‌ها است که هرساله برگزار می‌شود، تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی ایران بالاترین ضربه را از فرهنگ عاشورا، محرم و صفر خورده به همین دلیل است که عناد بسیاری علیه این فرهنگ ایجاد شده است.

دشمن به خیال خود راه مقابله با انقلاب اسلامی را تخریب فرهنگ عاشورا می‌داند

ایزدی با بیان اینکه دشمن به خیال خود راه مقابله با انقلاب اسلامی ایران را پیدا کرده و به همین دلیل تخریب محرم و صفر را آغاز کرده است، گفت: یکی از راه‌های بزرگداشت شعائر الهی این است که ظلم، ظالم و مظلوم را به مردم معرفی کرده و از این طریق به پویایی انقلاب اسلامی کمک کنیم.

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: مقام معظم رهبری واقعه کربلا را یک واقعه منحصر بفرد می‌دانند که فداکاری یاران اباعبدالله الحسین سبب شد عاشورا نه تنها در تاریخ اسلام بلکه در تاریخ بشریت به یک الگوی جاودانه تبدیل شود.

وی به پیاده‌روی اربعین حسینی به‌عنوان یک مانور بسیار بزرگ جهانی در برابر ظلم و استبداد اشاره و بیان کرد: مسلمانان و آزادگان سراسر جهان در این ایام در یک نقطه مقدس جمع می‌شوند و با این حرکت خود مبارزه با ظلم  را به رخ جهانیان بکشند به همین دلیل است که با انجام برخی تخریب‌ها درصدد به حاشیه کشاندن این حرکت عظیم و بزرگ هستند.

انتهای پیام/68020/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول