اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته دژبال فارس:

فارس قهرمان داژبال کشور شد/ دعوت ورزشکاران فارسی به اردوی تیم ملی

رئیس کمیته دژبال استان فارس گفت: رشته نوپای ورزشی داژبال در فارس با اقبال خوبی روبه‌رو شده تا جایی که با تلاش داژبالیست‌های استان مقام اول رقابت‌های کشوری را کسب کرده است.

فارس قهرمان داژبال کشور شد/ دعوت ورزشکاران فارسی به اردوی تیم ملی

مهدی پاک فطرت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: رقابت‌های داژبال کشوری که در شهریورماه در زنجان برگزار شد با قهرمانی تیم بانوان و آقایان فارس خاتمه یافت.

رئیس کمیته داژبال فارس با ابراز رضایت از روندی که در پیشرفت این رشته ورزشی در استان حاصل شده است، افزود: داژبال فارس موفق به کسب مقام کشوری شده است.

وی ادامه داد: این پیشرفت تا جایی است که در مسابقاتی که از 22 تا 24 شهریورماه امسال به صورت کشوری در زنجان برگزار شد، تیم داژبال آقایان و بانوان فارس توانست مقام نخست را به خود اختصاص دهد.

پاک فطرت با اشاره به رقابت در بخش بانوان در این رشته ورزشی پر تحرک عنوان کرد: رقابت در این حوزه دشوارتر بود چراکه تیم فارس پس از پیروزی بر استان‌های کردستان، بوشهر و قم با پیروزی بر تیم زنجان به فینال رفت و در مرحله نهایی نیز بر تیم بوشهر برتری یافت و مقام نخست ششمین دوره مسابقات قهرمانی کشوری را از آن خود ساخت.

از گمنامی تا قهرمانی

پاک فطرت از تمرینات مداوم و سختی که برای تیم داژبال آقایان و بانوان فارس پیش از شرکت در این مسابقه در نظر گرفته شده بود، اظهار کرد: کسب این افتخار قهرمانی برای فارس نتیجه 8 ماه تمرین و تلاش مستمر برای برای شرکت در این رقابت‌ها بوده است.

 

وی با تاکید بر پیشرفت شایان توجه رشته داژبال در ساتان بیان کرد: داژبال تا حدود یک سال قبل، رشته چندان شناخته شده‌ای نبود اما اکنون مقام قهرمان کشوری را دارد.

رئیس کمیته داژبال استان فارس از دعوت داژبالیست‌های فارس به اردوی تیم ملی خبر داد و گفت: با پیشرفتی که از سال گذشته تا کنون در این رشته در فارس حاصل شده است بی شک افق‌های بهتر و گسترده‌تری پیش رو داریم.

توپ را بگیر

پاک فطرت با اشاره به معنای داژبال عنوان کرد: داژبال به معنای گرفتن توپ است که در فارسی با نام وسطی شناخته می‌شود و از دیرباز در کشور ما به عنوان یک فعالیت پر تحرک مورد توجه بوده است.

وی ادامه داد: از آنجا که این رشته به هزینه زیادی نیاز ندارد و به صورت گروهی و خانوادگی قابل انجام است، زیرمجموعه ورزش‌های همگانی قرار دارد.

این مقام مسوول اضافه کرد: داژبال در سالن ورزشی با کفپوش و یا فضاهای باز همچون زمین چمن و زمین ساحلی قابل انجام است و بازی بین 2 تیم 6 نفره که 2 نفر تعویضی هستند، برگزار می‌شود.

پاک فطرت با توصیف روند بازی اظهار کرد: بازیکنان تیم باید با پاس دادن توپ به یکدیگر و پرتاب توپ به سوی بازیکنان تیم وسط نسبت به حذف آنها از زمین بازی و اخذ امتیاز اقدام کنند.

وی افزود: تیم کنار باید در زمان 5 دقیقه تیم وسط را با اصابت توپ به بدن آنها از زمین بیرون کند و تیم وسط به گرفتن گل مبادرت کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول