اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از حضوری داغ در نماز ظهر عاشورا

گردهمایی باشکوه سمنانی‌ها در میعادگاه عاشقی/ اشک آسمان در عزای حسین (ع)+تصاویر

نماز باشکوه ظهر عاشورا با حضور پرشور مردم در جای‌جای استان سمنان اقامه شد و عزاداران حسینی بر ادامه مسیر حق‌طلبی تأکید کردند.

گردهمایی باشکوه سمنانی‌ها در میعادگاه عاشقی/ اشک آسمان در عزای حسین (ع)+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نماز باشکوه ظهر عاشورا هم‌زمان با اوج عزاداری‌های حسینی و با حضور پرشور مردم در جای‌جای استان سمنان اقامه شد و مردم مؤمن و خداجوی این استان به یاد سید و سالار شهیدان (ع) و شهدای دشت کربلا، با خدای خود میثاق بندگی بستند.

سوگواران حسینی در این مراسم با حضور یکپارچه خود، تأکید کردند رهروان امام حسین (ع) همواره بیش از هر چیز دیگری بر اقامه نماز و ابراز بندگی در پیشگاه معبود اهتمام دارند و هرگز از مسیر حق و حق‌طلبی خارج نخواهند شد.

ما حسینی هستیم!

حسن احمدی، یکی از نوجوانان حاضر در نماز ظهر عاشورا در میدان امام حسین (ع) سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس می‌گوید: ما نوجوانان ایرانی همه حسینی هستیم و راه امام حسین (ع) را ادامه می‌دهیم.

وی تصریح کرد: چند روز پیش در مراسم «احلی من العسل» که هر سال در روز ششم ماه محرم به شکل سراسری برگزار می‌شود، شرکت داشتم و امروز در نماز ظهر عاشورا حاضر شده‌ام.

این نوجوان سمنانی ادامه داد: مراسم «احلی من العسل» در واقع تجمع نوجوانان عاشورایی و نوجوانان استان سمنان بود و با لباس سیاه در مدح سرباز نوجوان لشکر امام حسین (ع) و فرزند برومند و عزیز امام حسن مجتبی (ع)، سینه‌زنی و مدیحه‌سرایی کردیم.

احمدی با تأکید بر اینکه اوج ولایتمداری حضرت قاسم (ع) در کربلا نشان داده شد، تصریح کرد: این نوجوان 13 ساله که هم‌سن ما بودند، در قیام عاشورا در کنار سایر شهدا درس ولایتمداری به ما دادند و ما رهروی امام حسین (ع) و یارانشان هستیم.

نوجوانان؛ بانیان اصلی تکایا

یک کارشناس مسائل مذهبی که همراه با چند نوجوان در این مراسم شرکت بود، نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان با اشاره به اینکه نوجوانان ما باید از سیره زندگی حضرت قاسم (ع) درس بگیرند، اضافه کرد: نوجوانان امروز ابعاد زندگی ایشان را باید در زندگی خود جاری کنند.

حجت خادمیان با بیان اینکه کمپین‌های مختلفی در فضای مجازی در حمایت از فرهنگ حسینی در روزهای اخیر شکل گرفته است، تصریح کرد: این کمپین‌ها در حمایت از قیام عاشورا و ادامه راه امام حسین (ع) و ماندگاری این قیام بزرگ و ارزشی است و نوجوانان و جوانان ما بیشترین عضو این کمپین‌ها هستند.

او با تأکید بر اینکه دشمنان دنبال دور کردن نوجوانان و جوانان از قیام عاشورا هستند، اظهار کرد: هیچ‌گاه بین نوجوانان و جوانان ما با امام حسین (ع) اختلاف ایجاد نمی‌شود و دشمن بداند بانیان اصلی تکایای عزای امام حسین (ع) نوجوانان و جوانان هستند.

مقاومت اسلامی؛ نشأت‌گرفته از انقلاب ملت ایران

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین مهدوی نژاد، امام جمعه موقت سمنان نیز در سخنانی در جمع مردم سمنان با اشاره به اهمیت مقاومت اسلامی اظهار کرد: امروز مقاومت اسلامی در جهان اسلام و بین امت‌های آزادی‌خواه ریشه دوانده و در حال توسعه و فراگیری در کل جهان اسلام است.

او با اشاره به اینکه مقاومت اسلامی در جهان از انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته، تصریح کرد: سرچشمه و خواستگاه شکل‌گیری مقاومت اسلامی به معنای واقعی کلمه، ایران است.

امام جمعه موقت سمنان ادامه داد: امام خمینی (ره) مقاومت اسلامی در ریشه‌کنی طاغوت را به جهانیان یاد دادند و مقام معظم رهبری هم در این رابطه قدم برداشته‌اند و الآن در جایگاه رهبریت جهان اسلام قرار دارند و همه این‌ها برگرفته از مکتب و قیام عاشورای حسینی بوده است.

مهدوی‌نژاد با تأکید بر اینکه مقاومت اسلامی در جهان اسلام امت‌های به خواب رفته را بیدار کرده، تصریح کرد: امروز سنگر بیداری اسلامی در جهان بسیار مستحکم شده و مقاومت مردم فلسطین، عراق، سوریه و به‌ویژه یمن از نمونه‌های بارز این موضوع است.

او با بیان اینکه سعودی به‌عنوان نوکر استکبار جهانی جنایات و کشتار بی‌رحمانه‌ای را در جهان اسلام به راه انداخته است، افزود: آل‌سعود مردم بی‌دفاع یمن را به خاک و خون کشیده است و این نشانه بزرگی و قدرت نیست؛ بمب ریختن بر سر مردم مظلوم و بی‌دفاع نشانه قدرت نیست؛ بلکه نشانه ذلت و خواری است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ عاشورا و ایستادگی و مقاومت مقابل دشمنان اسلام اظهار کرد: امروز باید با تأسی از فرهنگ عاشورا، مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان ایستاد و هرگز تسلیم آنها نشد.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه دشمن با خیال باطل دنبال دور کردن مردم به‌ویژه قشر جوان از ارزش‌های اسلام و عاشوراست، اظهار کرد: دشمنان اسلام نمی‌دانند که از بانیان اصلی برپایی عزای امام حسین (ع)، همین جوانان ما هستند.

مهدوی‌نژاد، فرهنگ عاشورا را بستر وحدت امت اسلام دانست و اظهار کرد: عزاداری‌های حسینی از درجه اهمیت زیادی برخوردار است و امت اسلام ترسی از استکبار جهانی ندارد.

کبوترانی به رنگ حسین (ع)

در آیین ویژه عزاداری حسینی و اقامه نماز باشکوه ظهر عاشورا در میدان امام حسین (ع) سمنان که با طراوت ویژه نم‌نم باران الهی نیز همراه بود، به‌رسم هر ساله، کبوترانی به رنگ و به نام امام حسین (ع) آزاد شدند.

صحنه‌های زیبای دلدادگی مردم سمنان به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گر چه کم نبود؛ اما حضور نونهالان و نوجوانان مشتاق فرهنگ حسینی و شیرخوارگانی همراه با خانواده‌هایشان، جلوه‌های قابل‌توجهی به این آیین زیبا بخشیده بود.

--------------------------------------

گزارش از: مرتضی مزینانی‌صفابین

عکس از: علی ابک

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول