اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اهر در مجلس:

مشکل‌تراشی در سرمایه‌گذاری‌ها ادامه دارد/ فاز دوم معدن مس انجرد اجرایی می‌شود

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس، آخرین وضعیت بزرگراه اهر ـ تبریز، برگزاری تئاتر کوتاه ارسباران، تقویت درمانگاه تأمین اجتماعی اهر، سرمایه‌گذاری در حوزه عمرانی و شهری و ... را تشریح کرد.

مشکل‌تراشی در سرمایه‌گذاری‌ها ادامه دارد/ فاز دوم معدن مس انجرد اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اَهَر یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است که کشاورزی و دامداری دو قطب اقتصادی و تولیدی در این منطقه می‌باشد. در کنار باغداری، دامپروری و زنبورداری، فرش‌بافی، ورنی‌بافی، جاجیم‌بافی و گلیم‌بافی در روستاها و در بین عشایر رواج دارد. به جهت اهمیتی که این شهرستان از نظر اقتصادی و فرهنگی در منطقه داشته بر آن شدیم تا به مسائل این شهرستان بیش از پیش بپردازیم. در همین راستا گفت‌وگویی با بیت‌الله عبداللهی نماینده مردم اهر و هریس در مجلس ترتیب دادیم تا با آخرین تحولات در این شهر آشنا شویم.

 

وی در این گفت‌وگو با تشریح آخرین وضعیت معدن مس انجرد و بزرگره تبریز ـ اهر با گریزی به موانع موجود در سرمایه‌گذاری در این شهرستان، ایجاد زیرساخت‌های لازم را با اهمیت دانست و بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در راستای فرهنگ بومی در این منطقه تاکید کرد. بخش‌هایی از این گفت‌وگو را در ذیل می‌خوانیم:

فارس: اهر دارای فرصت‌های بالقوه‌ای در حوزه اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری است. چه اقداماتی در این عرصه انجام شده و چه برنامه‌هایی در این باره به مرحله اجرا رسیده است؟

در بحث اشتغال با وجود تمامی تلاش‌های انجام شده، مشکل داریم و این امر تنها مربوط به شهرستان اهر نبوده بلکه در تمام مناطق کشور این مشکل ملموس است و تلاش داریم با پیگیری جدی زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری فراهم کنیم.

در این راستا با پیگیری‌های لازم در طول سال‌جاری و سال گذشته قائم مقام وزیر صنعت، معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی همچنین استاندار آذربایجان‌شرقی و معاونان وی در محل شهرک صنعتی اهر حضور پیدا کرده و مشکلات فعالان این شهرک را از نزدیک بررسی کرده‌ و دستور لازم در زمینه‌های مختلف از جمله تأمین برق صنعتی و 20 کیلو وات که یکی از نیازهای اساسی شهرک برای راه‌اندازی طرح‌های بزرگ است، صادر کرده‌اند.

همچنین طرح‌های مهم در حال اجرای شهرستان در محل شهرک که مشکل بانکی داشتند، با پیگیری مستمر حل شده و در سال‌جاری بالغ بر 200 میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده و برای طرح‌های مشکل‌دار برای ارتقای تولید و کمبود نقدینگی از طریق وزارت صنعت تلاش شده که مشکل نقدینگی و بانکی این عزیزان نیز حل شود.


فارس: ️پروژه معدن مس انجرد در چه مرحله‌ای است؟ چرا فاز دوم این کارخانه عملیات اجرایی خود را آغاز نکرده است؟

این معدن که از معادن غنی و فعال شهرستان است، مشکل اجتماعی و برخی موانع اداری آن حل شده و هم اکنون بیش از 200 نفر در این مجموعه مشغول کار هستند و نزدیک 100  نفر نیز در شرکت‌های پیمانکاری وابسته فعالیت دارند و اخیراً نیز معاون وزیر صنعت در بازدید از این مجتمع دستور لازم در این خصوص دادند.

اما آغاز فعالیت فاز دوم این کارخانه و توسعه آن منوط به موافقت شریک این شرکت که یک بانک است، عنوان کرد و اظهار امیدواری شد به زودی شاهد آغاز فاز دوم این پروژه مهم باشیم.

 

 امنیت سرمایه‌گذاری و حمایت همه جانبه مردم و مسوولان موجب دلگرمی آنها در ادامه فعالیت‌های خود در شهرستان خواهد شد، همه باید در جهت ریشه‌کنی مشکل بیکاری از این عزیزان حمایت کنیم و موجبات دلگرمی آنها را فراهم کنیم تا آینده فرزندانمان و جوانان جویای کار تأمین شود.

متأسفانه برخی ادارات به جای کمک به سرمایه‌گذار در سرمایه‌گذاری، در مقابل آنها مشکل‌تراشی می‌کنند و در این راستا برخی دستورالعمل‌های غلط و تاریخ گذشته سد راه و مانع شده‌اند.
 

 

 فارس: آخرین تحولات در وضعیت بزرگراه اهر – تبریز جه بوده است؟ آیا امسال شهروندان اهری شاهد اتمام آن خواهند بود یا نه؟

بزرگراه اهر تبریز یکی از اولویت‌های جدی و از پیگیری‌های اصلی اینجانب از ئیس جمهور، دولت و وزارت راه و شهرسازی و استانداری بوده و در این خصوص باید عرض کنم از اول سال‌جاری از تمام مجاری قانونی پیگیر بوده و هستم. خوشبختانه استاندار آذربایجان‌شرقی به جهت اهمیت این قضیه شخصاً روزهای شنبه هر هفته از پیشرفت اجرایی پروژه بازدید می‌کنند و از نزدیک پیگیر موضوع هستند.

همچنین یکی از قطعاتی که نیاز به تسریع در اجرای پروژه دارد، قطعه دوم این بزرگراه است که پیمانکار آن شرکت «پی‌گستر» وابسته به بنیاد مسکن کشور است و در این خصوص با پیگیری انجام شده مهندس تابش شخصاً از پروژه در هفته اخیر بازدید کردند و دستور تجهیز و افزایش ماشین‌آلات را دادند که در این راستا مقرر شده 16 کیلومتر از این قطعه با بسیج تمام امکانات زیر ترافیک برود که آسفالت قسمتی از آن در حال انجام است.

 

همچنین به جهت اهمیت ویژه موضوع، در سفر اخیر دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی به منطقه ارسباران روز جمعه که یکی از پرترافیک‌ترین روزهای جاده اهر ـ تبریز است، از نزدیک وضعیت این جاده را دیدند و خوشبختانه خود جناب وزیر در این ترافیک ماندند و قول پیگیری داده و دستورات لازم را به زیرمجموعه خود در این خصوص صادر کردند.


فارس: برگزاری تئاتر کوتاه ارسباران چه نقشی در ارتقای جایگاه هنری می‌تواند ایفا کند؟

جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران یک رویداد بزرگ فرهنگی هنری و از افتخارات منطقه ارسباران و اهر است که به همت جوانان علاقمند به هنر تئاتر و نمایش به این مرحله رسیده و جایگاه خودش را به صورت ملی در سطح کشور پیدا کرده است.

این رویداد در تقویم سالانه وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی قرار دارد و ما هم حامی و پشتیبان این جشنواره مهم و مردمی هستیم و ضرورت دارد مسؤولان و مردم در ارتقاء جایگاه جشنواره تلاش کنند.


فارس: اخیرا در فضای مجازی شایعه شده دستگاه MRI اهر به میانه داده شده است؟ آیا این موضوع صحت دارد؟

دستگاه MRI یکی از نیازهای اساسی منطقه ارسباران با جمعیتی بالغ بر 500 هزار نفر است و در سفر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان نیازهای بهداشتی و درمانی منطقه در حضور استاندار قبلی مطرح شد و نیاز به دستگاه MRI نیز صراحتاً به وزیر با دلیل و مدرک اعلام شد که خوشبختانه دکتر جبارزاده نیز خواسته منطقه در خصوص این دستگاه را تأیید کردند.

نهایتاً دستورات لازم ذیل نامه بنده به رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز دستور اقدام صادر کرده‌اند و این دستگاه در ردیف خرید دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد و دستگاه MRI میانه نیز هیچ ربطی به اهر ندارد.

دستگاه MRI در لیست خرید سال‌جاری وزارت بهداشت و درمان است که صریحاً رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز به این امر و اختصاص یک دستگاه MRI به اهر در سال‌جاری اذعان کرده‌اند و علاوه بر آن، پیگیر هستیم سایر تجهیزات مورد نیاز بیمارستان اهر از طریق وزارت متبوع تأمین شود.

 

فارس: در جهت تقویت درمانگاه تأمین اجتماعی اهر برای ارائه خدمات مطلوب به افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی چه اقداماتی انجام شده است؟

با وجود اینکه بیشترین افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی در شهرستان اهر با جمعیتی بالغ بر23 هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی هستند اما این درمانگاه با کمترین امکانات مشغول خدمات درمانی به مراجعان در وقت اداری بود که خوشبختانه با پیگیری لازم و دستور مدیریت درمان سازمان تأمین اجتماعی ساعات کاری این درمانگاه به دو شیفت افزایش یافت.

همچنین پیگیری لازم برای افزایش تعداد پزشکان عمومی، متخصص و سایر امکانات تشخیصی و آزمایشگاهی انجام شده و برخی از آنها نیز محقق شده که امیدواریم این درمانگاه با تأمین پرسنل مورد نیاز خود، شبانه‌روزی به مردم ارائه خدمات کند و در سفر اخیر وزیر رفاه که به اهر و کلنگ‌زنی خانه امید، دستور افزایش امکانات، تجهیزات و پرسنل درمانگاه را دادند که امیدواریم این امر نیز محقق شود.

فارس: سرمایه‌گذاری در حوزه عمرانی و شهری عملاً ناموفق بوده است، چه برنامه‌هایی در این راستا اجرایی شده است؟

اهر در حوزه عمران، المان شهری و معماری نیازمند همت جهادی شهرداری، شورای شهر، مردم و مسؤولان برای جذب سرمایه‌گذار است که متأسفانه تاکنون این امر محقق نشده که امیدواریم با پیگیری عزیزان شورای اسلامی و شهرداری این ایده عملیاتی شود و بنده شبانه‌روز در خدمت این عزیزان بوده و هر کمکی که از دست بنده برای پیگیری بیاید در خدمتشان هستیم و تاکنون برای پیگیری مشکلات شهرداری تمام تلاش خود را در جهت دریافت امکانات انجام داده‌ایم و خواهیم داد. 

گفت‌وگو از حسن بالاگر

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول