به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، نتایج یک بررسی صورت گرفته توسط محققان هاروارد نشان داد، داشتن همکلاسیهای دختر در دانشگاه، انگیزهای بالقوه برای دختران است تا تحصیلات خود را در دوره دکتری ادامه دهند.
این پژوهش که در سایت «timeshighereducation» منتشر شده بیانگر آن است، داشتن همراه در رشتههای علمی برای دختران حائز اهمیت است و به آنها انگیزه میدهد.
محققان با بررسی بیش از 2 هزار و 500 فارغالتحصیل دوره کارشناسی ارشد از بهترین رشتههای علمی دریافتند، تعداد دخترانی که در کلاس درس حضور دارند از معیارهای مهم برای ادامه تحصیل دختران است.
براساس نتایج این پژوهش، تعداد کمتر زنان در کلاس درس برابربا کاهش 38 درصدی ادامه تحصیل آنها در دوره دکتری است.
این پژوهش تأکید میکند، فارغ از همه موانعی که برای ادامه تحصیل زنان در دوره دکتری وجود دارد، حمایت عاطفی زنان از یکدیگر عامل محرکی برای ادامه تحصیل در این مقطع است.
انتهای پیام/