اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان خبر داد

توزیع 5 تن گوشت قرمز بین هیأت‌های مذهبی سمنان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه پنج تن گوشت قرمز بین هیأت‌های مذهبی این استان توزیع شد، گفت: درخواست دریافت 20 تن گوشت قرمز دیگر نیز به اداره پشتیبانی امور دام استان ارائه شده بود.

توزیع 5 تن گوشت قرمز بین هیأت‌های مذهبی سمنان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی شکری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: توزیع گوشت قرمز بین هیأت‌های مذهبی استان سمنان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه پنج تن گوشت قرمز بین برخی هیأت‌های مذهبی استان سمنان توزیع کردیم، تصریح کرد: درخواست دریافت 20 تن گوشت قرمز به اداره پشتیبانی امور دام استان ارائه شد تا این میزان را هم تأمین کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در توصیه به هیأت‌های مذهبی و تکایا، با تأکید بر اینکه اعتقادات ما در بحث شفا گرفتن و شفا دادن جدای از خرافات است، اضافه کرد: نباید این موضوعات را با خرافات یکی ببینیم.

شکری با بیان اینکه شفا دادن اهل‌بیت (ع) و امامان معصوم (ع) وجود دارد، تصریح کرد: کسی منکر آن نیست که این شفاعت در هر مکان و حالتی اتفاق می‌افتد و نمی‌توانیم آن را به مکانی خاص نسبت دهیم.

وی تأکید کرد: بر خلاف آنچه امروز برخی ترویج می‌دهند، شفا گرفتن از دیگ نذری امری خرافی است، دیگ که شفا نمی‌دهد؛ اگر این‌طور بود، بت‌ها هم شفا می‌دادند و این خرافه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان افزود: معتقدیم پیامبر اکرم (ص) و اهل‌بیت (ع) ما را در پیشگاه الهی شفاعت و برخی مشکلات ما را در قالب شفاء برطرف می‌کند و این، غیر از کنش‌ها و رفتارهای این‌چنینی است که در جامعه وجود دارد.

شکری تصریح کرد: اندیشه‌های شیعه مبتنی بر امامت و ولایت و از عقلانیت خاصی برخوردار بوده و خردمندی و اندیشه‌ورزی اساس اندیشه‌ها و تفکرات شیعه است.

وی با تأکید بر اینکه دشمن با پیرایه‌های فرقه‌ای و خرافی می‌خواهد شیعه را بشکند، افزود: امروز دنیای استکبار، قیام عاشورا را تخریب می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه از عزاداران حسینی خواهش می‌کنیم رفتارهای عقلانی و با خرد در ماه‌های محرم و صفر داشته باشند، تصریح کرد: شور و حماسه لازم است؛ ولی شور و شعور هر دو باید باشد. شور بدون شعور ارزش ندارد. مجالس عزاداری را باید با معرفت اهل‌بیت (ع) آمیخته کنیم.

شکری با اشاره به اینکه سینه‌زنی و زنجیرزنی خوب است ولی فقط همین کفایت نمی‌کند، اضافه کرد: باید معرفت حسینی پیدا کنیم و فلسفه و علل قیام عاشورا را بفهمیم و بعد عزاداری کنیم.

وی، خواندن نماز را یکی از تجلیات قیام عاشورا دانست و اظهار کرد: باید توجه خاصی به اقامه نماز داشته باشیم.

انتهای پیام/75035/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول