اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

چطور با خیال راحت بصورت اینترنتی و یا تلفنی کتاب بخریم؟

وقتی صحبت از خرید کتاب میشود ذهن ما بصورت ناخواسته به سمت کتابفروشی هایی که سرشار کتابهای متنوع است میرود، طوری که انگار برای خرید آن حتما باید حضورا به فروشگاه رفت، کتاب را برداشت، آن را کاملا لمس کرد و محتوای نابش را بوکشید.

چطور با خیال راحت بصورت اینترنتی و یا تلفنی کتاب بخریم؟

وقتی صحبت از خرید کتاب میشود ذهن ما بصورت ناخواسته به سمت کتابفروشی هایی که سرشار کتابهای متنوع است میرود، طوری که انگار برای خرید آن حتما باید حضورا به فروشگاه رفت، کتاب را برداشت، آن را کاملا لمس کرد و محتوای نابش را بوکشید. اما در سال 2018خرید کتاب در جوامع پیشرفته به گونه ای دیگر صورت میگیرد. نشر دیجیتال خود به تنهایی توانسته جان بسیاری از درختان را نجات دهد. اما موضوع اصلی ما کتابفروشی های اینترنتی هستند که کار خود را زمان زیادی نیست که شروع کرده اند. جا افتادن بدعت این شیوه از خرید کتاب و عرضه گسترده آن در سطح بین الملل را تا حد زیادی میتوان به سایت amazon  داد طوری که این فروشگاه اینترنتی با اینکه تقریبا همه چیز میفروشد اما شهرت عمده خود را از کتاب بدست آورده است. در این زمینه فقط این را بگویم که آمازون در ابتدا فقط کتاب عرضه میکرده است و  با همان کتاب نیز به شهرت رسید.

 

جامعه ایران نیز متعاقبا در حال گسترش خرید اینترنتی و حتی تلفنی محصولات فرهنگی از جمله کتاب است و مردم هر روز بیشتر از روز قبل به ثبت سفارش آنلاین از طریق اینترنت میپردازند. علل زیادی وجود دارد که اینترنتی خرید کردن بسیار بهتر از حضورا خرید کردن است. از مزایای خرید اینترنتی و یا تلفنی کتاب میتوان به هدر نرفتن زمان در ترافیک و کتابفروشی ها، سفارش تمامی کتابهای مورد نیاز بصورت یکجا، امکان سفارش سریع، امکان سفارش از همه جای کشور و تحویل درب منزل و تخفیف ها و شرایط ویژه این کتابفروشی ها نام برد.

حالا باید به این ملب پرداخت که از کجا باید کتاب بخرید؟ آیا میتوانیم به هر وبسایت و یا فروشگاه کتابی که در اینترنت پیدا میکنیم اعتماد کنیم؟ چگونه فرآیند خرید را طی کنیم و نهایتا چطور پرداخت را انجام دهیم و پیگیری سفارشمان را بکینم؟

- مدنظر داشته باشید مطابق با قانون تجارت الکترونیک فقط سایتهایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند میتوانند به شما محصول ارائه دهند و پرداخت آنلاین از شما بخواهند. پس فقط از سایتهایی خرید کتید که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند. حتما روی عکس نماد کلیک کرده و از بروز بودن تاریخ آن اطمینان حاصل کنید.
- فروشگاه های معتبر دارای ظاهری خوب و در حین کار با آنها مشکل فنی و یا ارور پیش نمی آید. ممکن است بعضی از سایتها در نتایج گوگل بالا باشند اما سایت آنها در هنگام عملیات ثبت سفارش و خرید کتاب بدرستی عمل نکند. سعی کنید در صورت مشاهده از این سایتها خرید نکنید.
- از سایتهایی خرید کنید که قیمت کتابهای آنها بروز است چون ممکن است ماوتفاوت قیمت جدید و قدیم را طلب کنند و این مسله ممکن است مشکل ساز شود.
- برای ثبت سفارش حتما نیاز به ثبت نام و ثبت اطلاعات خود دارید مگر اینکه از سیستم های نوین و بهینه ثبت سفارش که یک نمونه از آن در داخل کشور نیز وجود دارد، استفاده کنید. در این روش که توسط موسسه کتاب رایا عرضه شده است و "خرید آسان" نام دارد میتوانید در کمتر از 2 دقیقه سفارش خود را ثبت کنید و سایر مراحل توسط پرسنل این کتابفروشی بصورت هماهنگی تلفنی صورت میپذیرد.

 


خرید کتاب: فقط از بانک کتاب رایا

- از موسسات بانک کتاب در صورتی استفاده کنید که 118 شماره تلفن آنها را تایید و نماد اعتماد آنها را ملاحظه کرده اید. در این صورت میتوانید در صورتی که مشکلی پیش بیاید بصورت قانونی اقدام کنید.
- قوانین و مقررات هر سایتی که از آن خرید میکنید را پیش از تایید، حتما مطالعه بفرمایید و از نحوه ارسال کتاب و زمانبندی که کتاب تحویل شما میشود اطمینان پیدا کنید.

لازم به ذکر است که فروشگاه کتاب رایا مستقر در میدان انقلاب تهران با دارا بودن امکان سفارش آنلاین و تلفنی، امکان خرید کتاب و تحویل گرفتن آن در همان روز برای تهرانی های عزیز و امکان ارسال انواع روشهای پستی برای تمامی نقاط کشور بصورت یکپارچه و منظم، با تخفیف های استثنایی در خدمت همه هموطنان عزیز میباشد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول