اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

به مناسبت هفته دفاع مقدس

2 کتاب و یک آلبوم موسیقی موضوعی دفاع مقدس در زنجان رونمایی شد

همزمان با هفته دفاع مقدس کتاب «بوی باروت سوخته»؛ «من بِلال آقاجان هستم» و آلبوم موسیقی «یادش بخیر» رونمایی شد.

2 کتاب و یک آلبوم موسیقی موضوعی دفاع مقدس در زنجان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان؛ شب خاطره امداد در غبار در زنجان با حضور جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان؛ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان؛ رئیس حوزه هنری استان زنجان و جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم یکی از بهیاران دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس بهیاری به عنوان یکی از واحدهای رزمی بود که بعدها به گردان تبدیل شد.

نقی خلفی با اشاره به اینکه تعداد نیروهای هر گردان در دوران دفاع مقدس یک هزار و 400 نفر بود؛ اضافه کرد: گردان دارای 24 امدادگر و دو پزشک بود و فرماندهان لشگرها دستورالعمل برای بهیاری داشتند و در صورت نداشتن بهیاری حق ورود به عملیات‌ها را نداشتند.

وی با اشاره به اینکه فرماندهان دوران دفاع مقدس جایگاه بهیاری را به خوبی درک کرده بودند و اهمیت خاصی برای آن قائل بودند؛ اضافه کرد: این بهیاری از آغاز شناسایی تا آخر عملیات حضور جدی داشت.

این بهیار دوران دفاع مقدس با اشاره به نقش تاثیرگذار بهیاران در عملیات‌های مختلف افزود: بهیاران نیز همراه رزمندگان در عملیات‌های مختلف در عملیات‎های به رزمندگان خدمت‌رسانی می‌کردند.

*رونمایی از کتاب «من بِلال آقاجان هستم»

در ادامه این برنامه کتاب «من بِلال آقاجان هستم» رونمایی شد؛ کتابی که روایت خاطرات فرزند شهید «رجبعلی نوری» نوشته علی‌رضا نوری است که در دو فصل «در بود آقاجان» و «در نبود آقاجان» گردآوری و نگاشته شده است.

در این کتاب دلنوشته‌ها و خاطرت علیرضا نوری فرزند شهید رجبعلی نوری نگاشته شده و این کتاب به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان زنجان در قطع رقعی در 316 صفحه و با شمارگان یک هزار و 250 نسخه توسط انتشارات سوره مهر حوزه هنری منتشر شده است.


*رونمایی از کتاب «بوی باروت سوخته»

کتاب «بوی باروت سوخته» نیز از دیگر کتاب‌های رونمایی شده در این مراسم بود؛ کتابی که شامل 11 داستان کوتاه از نویسندگان و داستان نویسان نسل جوان شرکت کننده در کارگاه داستان نویسی حوزه هنری زنجان بود.

کتاب «بوی باروت سوخته» به اهتمام سلمان کریمی از نویسندگان زنجانی گردآوری و در قطع رقعی در 132 صفحه و با شمارگان یک هزار و 250 نسخه توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
داستان‌های «پایت را بردار!» و «من مصطفی را نکشته‌ام» نوشته پریا دوستی؛ «بوی باروت سوخته» نوشته محمود مرادی، «انتهای خیابان فروردین، کوچه بهار» نوشته سیده زهره میرعیسی خانی؛ «از شیار مگسک کلاشینکوف» و «فرار از دره عسکران» نوشته سلمان کریمی؛ جاوید» نوشته محمدعلی خامه پرست، «تپّه‌های غربی» نوشته سیدمهدی قلمی، «آن روز بارانی لعنتی» و «چهار پایه» نوشته مریم بیات تبار و «اتوبوس» نوشته رعنا بیگدلی از جمله داستان‌های کوتاه این مجموعه است.

 *رونمایی از آلبوم موسیقی یادش بخیر

در ادامه نیز آلبوم موسیقی «یادش بخیر» با مضامین مذهبی و دفاع مقدس برگرفته از اشعار حاج ولی‌الله کلامی رونمایی شد.

این آلبوم موسیقی که به زبان فارسی و ترکی است در 10 قطعه تولید شده و ساخت فاز اول آلبوم موسیقی «یادش بخیر» در پنج قطعه و ساخت فاز دوم این آلبوم نیز در پنج قطعه به اتمام رسیده است.
آهنگسازی و تنظیم آلبوم موسیقی «یادش بخیر» توسط کیارش میر محمدرضایی انجام و با صدای سیدیوسف شبیری و سیدمحمود حسینی بازسازی و بازخوانی شده است.

انتهای پیام/73005/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول