اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

گفت‌وگوی فارس با جانباز دفاع مقدس

هنوز هم آماده دفاع از کشور هستم/ شرف و غیرت ایرانی اجازه تجاوز دشمن به خاک کشور را نمی‌دهد

جانباز هشت سال دفاع مقدس گفت: گر چه جنگ اتفاق خوبی نیست و اثرات خوبی هم ندارد؛ اما باز هم اگر جنگی اتفاق بیفتد از کشور دفاع خواهم کرد.

هنوز هم آماده دفاع از کشور هستم/ شرف و غیرت ایرانی اجازه تجاوز دشمن به خاک کشور را نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان؛ رزمندگان زنجانی در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش بسزایی در دفاع از کشور داشتند؛به طوری که استان زنجان 3 هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام مقدس کرده و همچنین این استان از حضور 7 هزار جانباز و 586 آزاده از دوران دفاع مقدس بهره‌مند است.

 در حال حاضر بیش از 2 هزار نفر از والدین شهدای زنجان در قید حیات هستند و در حدود  140 نفر از والدین شهدا نیز همچنان در انتظار بازگشت پیکر فرزند خود هستند.

این روزها با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس دلاوری‌های جانبازان و شهدای هشت سال دفاع مقدس نمود بیشتری یافته و با توجه به شرایط کشور؛ این رشادت‌ها بیشتر قدر دانسته می‌شود.

شهادت یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس در حادثه تروریستی اهواز؛ نشان داد که جانبازان با هر شرایطی که باشند؛ آماده دفاع از کشور هستند؛ در همین راستا به سراغ یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس رفتیم و گفت‌وگویی را با وی انجام دادیم.

 

* همت و تلاش و همراهی مردم؛ رهبری و رزمندگان بود که مانع از پیشروی نیروهای بعثی شد

سلطان‌علی مطهری جانباز هشت سال دفاع مقدس ضمن گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس؛ پیر و جوان؛ زن و مرد؛ کودک و بزرگ دست به دست هم داده بودند که کشور را حفظ کنند.
وی با اشاره به اینکه در آن زمان صدام به پشتیبانی سی و چند کشور به ایران حمله کرده بود و در مصاحبه‎های خود نیز قول پیروزی داده بود؛ افزود: اما با این شرایط؛ همت و تلاش و همراهی مردم؛ رهبری و رزمندگان بود که مانع از پیشروی نیروهای بعثی شد.
جانباز هشت سال دفاع مقدس با یادآوری تاریخ اعزام خود به جبهه‌های حق علیه باطل گفت: بنده در سال 1360 به جبهه ( به عنوان سرباز) اعزام شدم.
وی با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس سرباز و غیر سرباز مفهومی نداشت و همه برای حفظ کشور تلاش می‌کردند؛ گفت: در آن سال‌ها بسیاری از جوانان کشور شهید شدند؛ جوانانی که سرمایه‌های کشور بودند.

 

*جوانان امروز هم به موقع خود از کشور دفاع جانانه می‌‌کنند
مطهری به تاریخ مجروحیت خود نیز اشاره کرد و گفت: بنده بین جاده اهواز و خرمشهر به وسیله هواپیمای عراقی مجروح شدم و نکته جالب توجه پس از مجروحیت بنده؛ امدادرسانی بسیار خوب از سوی رزمندگان به زخمی‌ها بود.
جانباز هشت سال دفاع مقدس که دارای درجه جانبازی 70 درصد است؛ در پاسخ به سوالی درباره آثار و تبعات جنگ نیز اظهار کرد: درست است که جنگ اصلا چیز خوبی نیست و تبعات بسیار منفی دارد؛ اما یک نکته مثبت داشت و آن اینکه مردم و نیروهای نظامی هماهنگ و همگام با هم در مقابل دشمن ایستادند.

 

وی با اشاره به اینکه قطعا امروز نیز اگر جنگی رخ دهد؛ همین جوانانی که مشکلات بسیاری از قبیل ازدواج و اشتغال دارند از کشور دفاع خواهند کرد؛ گفت: البته امیدواریم چنین روزی پیش نیاید؛ هرچند تفکرات جوانان امروزی با جوانان سابق متفاوت است؛ با این حال ایرانی غیرت دارد و قطعا اجازه تجاوز دشمن را به خاک کشور نخواهد داد.

مطهری در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا اگر جنگی شود؛ شما بازهم در جنگ شرکت می‌کنید؟ نیز گفت: درست است که توان سابق را ندارم اما در حد توانم در هر حالی که باشد دفاع خواهم کرد.
انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول