اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

پاسخ مدیرکل آموزش و پرورش گلستان به انتقال مدرسه نمونه دولتی گرگان به روستای «محمدآباد»

مدرسه «ایرانشهر» فضای آموزشی باقی می‌ماند/ ثبت‌نام در یک مدرسه تضمینی برای ادامه تحصیل در همان مدرسه نیست

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: مدرسه نمونه دولتی «ایرانشهر» فضای آموزشی باقی می‌ماند و این مدرسه به هیچ عنوان تبدیل به فضای اداری نخواهد شد.

مدرسه «ایرانشهر» فضای آموزشی باقی می‌ماند/ ثبت‌نام در یک مدرسه تضمینی برای ادامه تحصیل در همان مدرسه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، احسان گوهری‌راد صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان درباره اعتراض و انتقادهای پیش آمده درباره انتقال مدرسه نمونه دولتی گرگان به روستای محمدآباد اظهار کرد: انتقال این مدرسه چهار ماه گذشته مشخص شد و خانواده‌ها از همان زمان از موضوع اطلاع داشتند و این موضوع به آنها اعلام شده بود.

وی ادامه داد: هیچ جای قانون این را ذکر نکرده که چون خانواده فرزندش را در دبیرستان نمونه دولتی ایرانشهر ثبت نام کرده حتما باید در همان مدرسه تحصیل کند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در پایخ به این سوال که خانواده‌ها مدعی هستند در دفترچه آزمون، آدرس مدرسه ایرانشهر برای پذیرش ذکر شده است، خاطرنشان کرد: آن آدرس تنها برای ثبت‌نام و تشکیل پرونده ذکر شده و هیچ ضمانتی برای تغییرات یا تصمیمات پیش‌رو نیست.

گوهری‌راد تاکید کرد: چنین تصمیمی برای انتقال مدرسه در شورای آموزش و پرورش مطرح و تصویب می‌شود و بعد از آن نامه برای وزارت آموزش و پرورش ارسال می‌شود و از طریق وزارتخانه روی این موضوع نظر داده می‌شود.

وی تاکید کرد: تمام این فرآیند‌ها برای مدرسه ایرانشهر انجام شده و ما هم این را قبول داریم که این مدرسه نماد گرگان و نماد آموزش و پرورش استان گلستان و شهر گرگان است اما فرآیند تصمیم گرفته شده قانونی است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: در جلسه شورای آموزش و پرورش که انتقال مدرسه ایرانشهر گرگان را به مدرسه امام علی (ع) محمدآباد مصوب کرد، این را نیز مصوب کرد که آموزش و پرورش حق استفاده از ساختمان مدرسه به عنوان ساختمان اداری را ندارد.

گوهری‌راد تاکید کرد: بسیاری از مواردی که خانواده‌ها عنوان می‌کنند سوءتفاهم است و مدرسه ایرانشهر به عنوان فضای آموزشی باقی خواهد ماند و هیچ صحبتی درباره استفاده اداری از این ساختمان نیست و اگر قرار بر ایجاد موزه باشد هم آن موزه‌ای که دوستان در ذهن دارند نخواهد بود نظر ما این است مدرسه ایرانشهر باید فضای آموزشی باقی بماند

وی اضافه کرد: موزه‌ای که صحبت آن را می‌کردیم کاری است که در شهرهای بزرگ کشور مثل یزد و اصفهان انجام شده و این موزه مهارت آموزی است که برای مثال ادارات پست، صدا و سیما، برق، مخابرات و دستگاه‌های مشابه در اتاق‌های این موزه مهارت‌های لازم را به دانش‌آموزان نمایش و آموزش می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در خصوص انتقال و جابه‌جایی دانش‌آموزان تاکید کرد: در روز اول مهرماه دو سرویس اتوبوس را مقابل بانک ملی میدان شهرداری گرگان در نظر گرفتیم و بسیاری از خانواده‌ها از این سرویس استفاده کرده و فرزندانشان به مدرسه نمونه دولتی امام علی (ع) رفته و در کلاس حاضر شدند و هزینه این سرویس‌ها را هم اداره‌کل می‌پردازد.

گوهری‌راد گفت: از ابتدای گرگان یعنی میدان ترمینال تا مدرسه امام علی (ع) بیشتر از پنج دقیقه زمان نمی‌برد و علاوه بر این اتوبوس‌ها سرویس مینی‌بوس هم در میدان شهرداری در نظر گرفتیم که اگر دانش‌آموزی از اتوبوس جا ماند از سرویس مینی‌بوس استفاده کند.

وی اضافه کرد: با شورای مدرسه و انجمن اولیای مدرسه صحبت کردیم و ساعت ورود و خروج مدرسه را تغییر دادیم و ساعت ورود دانش‌آموزان این مدرسه ساعت هشت صبح در نظر گرفته شده و برای دانش‌آموزان کلاس 12 نیز روز چهارشنبه را به طور کامل تعطیل کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان خاطرنشان کرد: برای کاهش دغدغه خانواده‌ها درباره رفت و آمد دانش‌آموزان در اواسط روز به داخل شهر، هماهنگی‌های لازم انجام شده که مدرسه بلافاصله وسیله نقلیه لازم را برای دانش‌آموز فراهم کند و حتی یک مینی‌بوس آموزش و پرورش به طور کامل به این مدرسه اختصاص داده شده است.

گوهری‌راد تاکید کرد: روز گذشته 285 نفر از دانش‌آموزان در مدرسه امام علی(ع) محمدآباد حضور داشتند و من خودم در شروع سال تحصیلی سر کلاس‌ها رفتم و به قسمت‌های مختلف مدرسه سرکشی کردم و با خانواده‌ها صحبت کردم.

وی اضافه کرد: در مجموع خانواده‌ها از امکانات راضی بودند و حتی در رابطه با کلاس‌های فوق برنامه دانش‌آموزان کنکوری هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم تا مشکلی برای دانش‌آموزان ایجاد نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: حداکثر مبلغ سرویس‌های مدارس خصوصی 120 هزار تومان است و سرویس‌های اتوبوسی که ما در میدان شهرداری گرگان در نظر گرفتیم رایگان است و خانواده‌ها هیچ هزینه‌ای را پرداخت نخواهند کرد.

گوهری‌راد گفت: هیچ دبیری برای این مدرسه تغییر پیدا نکرده و تمام دبیران که در گذشته در مدرسه ایرانشهر سازمان‌دهی شدند در مدرسه امام علی (ع) استفاده می‌شوند و تنها مدیر مدرسه تغییر کرده است.

وی متذکر شد: مدرسه امام علی(ع) ساخته شده و ما نمی‌توانیم آن مدرسه را خالی بگذاریم و تصمیمی است که در قسمت مدیریتی استان گرفته شده و ما باید از آن مدرسه به دلیل مشکلات فضای آموزشی استفاده کنیم تا بتوانیم از مدرسه ایرانشهر هم استفاده آموزشی کنیم.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول