اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم

ترسیم خاطرات خوش برای کودکان سوری/این لقمه‌های مهربانی آینده را تکان می‌دهد

حسین آقا برای ما تعریف می‌کرد که پس از آزادسازی شهرهای سوریه زنان و فرزندان زیادی به خانه‌ها باز می‌گشتند و مادر حالی که خود نیاز به غذا داشتیم خوراکی‌هایمان را به کودکان اهدا می‌کردیم.می‌گفت: «زمانی جنگ سوریه تمام می‌شود و این کودکان بزرگ خواهند شد و از ما شیعیان ایرانی خاطرات خوبی در ذهن خواهند داشت.»

ترسیم خاطرات خوش برای کودکان سوری/این لقمه‌های مهربانی آینده را تکان می‌دهد

خبرگزاری فارس مازندران؛ سرویس فرهنگی/ در این روزها که ایران در عزای بزرگ فرزندان خود سیاه‌پوش شده است و امروزی که به پاسداشت نام و یاد این شهدا روز عزای عمومی اعلام شده است؛ باید نام و یاد همه شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم همواره در دل و جان‌مان به عنوان ارزشی بزرگ ماندگار باشد تا یادمان نرود که اوج و بالندگی و امنیت امروز ما در فضای امنیتی است که این شهدا برای‌مان فراهم کرده‌اند.

به همین مناسبت در هفته دفاع مقدس به پاس بزرگداشت نام و یاد شهدا و تجلیل از خانواده‌های شهدا، تعدادی از اعضای بسیج رسانه شهرستان نکا با همراهی معاون ناحیه مقاومت سپاه نکا، با خانواده دو شهید مدافع حرم شهرستان نکا، شهیدان عبدالرحیم فیروزآبادی و حسین مشتاقی دیدار کردند.

 

و این بار رهسپار دو خانواده مدافع حرم شدیم تا جبران همه کم‌کاری‌های گذشته‌مان شود؛ تا خانواده‌های شهدا بدانند که همواره برای ما قابل احترام هستند و بزرگی صبر و ایثارشان برای همه ما الگویی فراموش ناشدنی است؛ تا همه‌مان بدانیم این ارزش‌ها ماندگارند و نفس کشیدن‌مان را در این شهر و دیار مدیون این شهداییم.

خانواده‌های شهیدان مدافع حرم همچون همیشه از اهالی رسانه و بسیج رسانه شهرستان نکا استقبال گرمی کردند و این اولین باری نبود که خانواده‌های شهدا با روی گشاده و صبورانه ما را به حضور پذیرفتند و به راستی واژه‌ها در عین بسیاری، در وصف ایثار، گذشت و صبر و استقامت این خانواده‌ها کم می‌آوردند.

* شهادت شهدای مدافع حرم یاد شهدای دفاع مقدس را زنده کرده است

سکینه صادقی، مادر شهید مدافع حرم حسین مشتاقی هم در این دیدار با اشاره به اینکه شهادت شهدای مدافع حرم یاد شهدای دفاع مقدس را زنده کردند، می‌گوید؛ پس از شهادت شهدای مدافع حرم، افراد زیادی به دنبال زندگی شهدا رفتند و سعی کردند بیشتر با شهدا به ویژه با شهدای دفاع مقدس آشنا شوند.

وی با بیان خاطراتی از فرزند شهید خود ادامه می‌دهد؛ حسین آقا برای ما تعریف می‌کرد که پس از آزادسازی شهرهای سوریه زنان و فرزندان زیادی به خانه‌ها باز می‌گشتند و ما خوراکی‌های خود را به کودکان اهدا می‌کردیم.

می‌گوید: وقتی از او دلیل اینکارش را می‌پرسیدیم در حالی که خود نیاز به غذا داشت در جواب ما می‌گفت: «زمانی جنگ سوریه تمام می‌شود و این کودکان بزرگ خواهند شد و از ما شیعیان ایرانی خاطرات خوبی در ذهن خواهند داشت.»

 

شهید مشتاقی همواره بی‌تاب محرم و مراسم‌های حضرت سیدالشهدا(ع) بود؛ حسین آقا شب اول محرم ۹۴ که آخرین محرم زندگی او بود از اینکه مسجد، خالی از جوانان می‌دید بسیار دلگیر بود و از اینکه دشمنان اسلام در این زمینه موفق عمل کردند بسیار متاسف بود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به شوخ‌طبعی شهید مشتاقی افزود: حسین آقا سعی می‌کرد همیشه و همه جا شاد باشد و حس شوخ‌طبعی همواره با او همراه بود و این روحیه را به همه منتقل می‌کرد؛ او با همین روحیه با جوانان رفیق و محبوب دل‌های آنان شده بود.

 

* زینب‌های امروز جامعه ما باید پیام شهدا را به گوش جهانیان برسانند

پدر  شهید عبدالرحیم فیروزآبادی هم با بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: آنچه که برای رسانه حائز اهمیت است رسالت‌های حضرت زینب(س) و بیان حرکت بزرگ امام حسین(ع)،  ورود آنها به کوفه و بیان خطبه‌های شیوا و رسایی بود که عامل دگرگونی در مردم کوفه شده بود.

وی اظهار کرد: زمانی که خطبه‌های حضرت زینب(س) به گوش سردمداران کفر آن زمان رسید آنها به این ترس رسیدند که با ادامه خطبه‌های آتشین حضرت زینب(س) مردم کوفه بر علیه دستگاه حکومتی کوفه قیام خواهند کرد چرا که این زمزمه‌های به گوش رسیده از درس‌هایی است که از حضرت علی(ع) نشأت گرفته است.

پدر شهید فیروزآبادی افزود: هدف حضرت زینب(س) از بیان این خطبه‌های رسا و شیوا، شناساندن شأن و جایگاه امام حسین(ع) در اسلام وپرپایی دین بود و خطبه‌های حضرت زینب(س) از مسیر کوفه تا شام، نمایانگر موضوع مظلومیت امام حسین(ع) و پایمال نشدن خون آن امام مظلوم بوده است که اگر خطبه‌های حضرت زینب(س) وامام سجاد (ع) نبود حقانیت واقعه کربلا به گوش جهانیان نخواهد رسیده بود.

وی گفت: همه اصحاب رسانه و همه کسانی که با عنوان رسانه ملی نام گرفته‌اند؛ یک رسالت عظیم برعهده دارند و اینکه بدانیم  در این مکتب و افکار ما شیعیان، هر روز عاشورا و هر جا که هستیم کربلا است و  جامعه اسلامی زینب‌های فراوان  می‌خواهد تا آنچه را که در افکار شهدا بود را امروز بتوانند به گوش همه جهانیان برسانند.

وی گفت: با مطالعه وصیت‌نامه همه شهدای دفاع مقدس متوجه سفارش شهدا از پشتیبانی ولایت، اطاعت از ولایت و تابعیت از ولایت خواهید شد و لذا گسترش خط فکر شهادت و شهادت‌پذیری در جامعه رسالتی است که بر دوش جامعه اسلام به ویژه  افرادی که در رسانه فعال هستند و به آن سمت و سو حرکت می‌کنند؛ تا خون ریخته شهدا در دورترین نقطه جهان اسلام؛ پایمال نشود.

 

* بسیج رسانه آگاهی‌بخشی را سرلوحه کار خود قرار داده است

مسؤول بسیج رسانه شهرستان نکا در این دیدار ها با گرامیداشت نام و یاد شهدا با بیان اینکه شهدا همواره الگوی انسان‌ها هستند و می‌توان از زندگی آنها درس‌های بسیار گرفت، گفت:  شهدا در همیشه تاریخ الگوی بزرگ ما بوده و خواهند بود و همه عزت و اقتدار ما از این شهدا و ایثار و گذشت آنان و استقامت خانواده‌های آنان است.

حسین زحمتکش اظهار کرد: بسیج رسانه شهرستان نکا در ادامه رسالت فرهنگی و روشنگری که بر عهده دارد؛ همایشی کاربردی تحت عنوان نقش زن در آیینه رسانه‌های غربی را برگزار کرد و تلاش دارد تا در این راستا اطلاع‌رسانی بیشتری انجام داده و با روشنگری و آگاهی‌بخشی به رسالت خود عمل کند.

وی گفت: از شهید مشتاقی خاطرات زیادی به جا مانده که هر کدام پر از نکته و درس هستند یکی از آن خاطرات جالب هم رفاقت با کودکان سوری است که اکنون همین افراد جوانانی مدافع و مؤمن شده‌اند.

به گزارش فارس، شهیدان عبدالرحیم فیروزآبادی، محمدتقی سالخورده، حسین مشتاقی، ابراهیم عشریه، سعید کمالی و محمد معافی، شهدای مدافع حرم شهرستان نکا هستند.

شهید عبدالرحیم فیروزآبادی اولین شهید مدافع حرم شهرستان نکا است که متولد 1364 و متأهل و دارای دو فرزند دختر است که در آبان‌ماه سال 94 به‌منظور دفاع از حرم‌های شریفه به سوریه اعزام شد و تنها 27 روز بعد از اعزام در 16 آذر 94 توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید و مراسم تشییع این شهید گرانقدر در 19 آذرماه برگزار شد.

شهید حسین مشتاقی یار و دوست صمیمی شهید فیروزآبادی، سومین شهید مدافع حرم نکا، متولد 1364 و دارای دو فرزند دو قلوی دختر و پسر دو ساله به نام‌های امیرمهدی و نازنین‌زهرا است که در دومین اعزام خود به سوریه و بعد از گذشت حدود یک‌ماه از این اعزام، در 16 اردیبهشت 95 با نقض آتش‌بس توسط تکفیری‌ها، به شهادت رسید و پیکر پاکش بعد از بیش از یک‌ماه گمنامی در خردادماه به وطن بازگشت و در اول تیرماه 95 تشییع شد.

و اکنون در هوای شهری نفس می‎کشیم که شهدای بزرگ و ارزشمندی قامت خم کردند تا ما قامت‌مان راست باشد؛ در خون غلطیدند تا ما برخیزیم و سر در برابر ظالم خم نکنیم؛ از آرزوهای‌شان گذشتند تا درخت آرزوهای ما در این نظام جوانه بزند و انقلاب ما به اوج اقتدار برسد.

و امروز اقتدار و عزت‌مان را مدیون این شهدا و بهترین گل‎ها پرپر شده‌ایم که از جوانی و زندگی‌شان گذشتند تا انقلاب و نظام ما شکوفه بزند و گل دهد و امروز ماییم و نفس‌هایی که مدیون شماست...

گزارش از مریم نظری

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول