اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

خاصه‌خوانی فارس از روزنامه‌های اصفهان

شوخی‌های بامزه‌مان را بگذاریم برای محافل خودمانی‌تر

ماجرای لوله‌گذاری در زاینده‌رود و بازچرخانی آب در آن، گرانی اخیر گوجه فرنگی و سیب‌زمینی و واکنش آشنا به شوخی عجیب وزیر بهداشت را در گشت و گذار روزانه فارس در لابه‌لای روزنامه‌های استان اصفهان بخوانید.

شوخی‌های بامزه‌مان را بگذاریم برای محافل خودمانی‌تر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، روزنامه‌های اصفهانی خوانش‌های مختلفی را از اوضاع روز کشور ارائه می‌کنند، آن‌چه در ادامه می‌خوانید انعکاس اخبار و تحلیل‌ها در روز سه‌شنبه سوم مهر ماه و نقل آن‌ها برای مخاطبان است.

تیتر تأمین سهم آب گاوخونی با لوله‌گذاری در زاینده‌رود را می‌توان یکی از مهمترین تیترهای صبح امروز روزنامه کیمیای وطن محسوب کرد که به یکی از موضوعات داغ استان طی چند روز اخیر پرداخته است.

این روزنامه معتقد است در طرح پیشنهادی مهرعلیزاده حق آبه همه مناطق استان در نظر گرفته شده است و به جای جاری کردن آب، سهم هر استان با لوله انتقال می‌یابد، حیدرعلی عابدی معتقد است مخالفان این طرح اهمیت آن را درک نکردند چرا که در شرایط خشکسالی امسال، برای رساندن آب به غرب استان باید 30 میلیون متر مکعب آب جاری می‌شد که به دلیل برداشت‌های متعدد، آب به سرمقصد اصلی نرسید.

علیرغم هشدار در خصوص کاهش کشت در چهارمحال و بختیاری اما به گفته این نماینده مجلس، 20 درصد افزایش کشت گزارش شده است، منتقدان به جاری شدن پساب در رودخانه انتقاد دارند در حالی که استاندار اعلام کرده است که آب تازه و سالم در زاینده‌رود بازچرخانی می‌شود.

مرضیه محب‌رسول نیز با تیتر قیمت‌ها قربانی صادرات شده است، به گرانی‌های اخیر در بازار صیفی‌جات به خصوص سیب‌زمینی و گوجه فرنگی در روزنامه زاینده‌رود واکنش نشان داده است و معتقد است که صادرات بی‌رویه و عدم نظارت و کنترل در این خصوص باعث شده است تا قیمت‌های در بازار میوه و صیفی به شدت نوسان پیدا کند.

عراق و روسیه مشتریان جدی بازار میوه و صیفی ایران هستند که کاهش ارزش ریال در ماه‌های اخیر، واردات میوه از ایران را برایشان به شدت به‌ صرفه کرده است، البته رئیس فروشندگان سبزی و میوه کارخانه‌های رب گوجه فرنگی و دلالان را نیز در گرانی‌های اخیر بی‌تقصیر نمی‌داند.

هرچند اطرج معتقد است هرساله در همین ایام کارخانه‌های رب سازی به دلیل پایین بودن قیمت‌ها اقدام به خرید گوجه فرنگی می‌کردند که با توجه به گرانی گوجه در مقطع فعلی، خرید گوجه برای کارخانه‌های رب‌سازی صرفه اقتصادی ندارد و ممکن است در آینده با کمبود رب گوجه فرنگی نیز رو به رو شویم.

روزنامه اصفهان امروز بخشی از اظهارات جان بولتون در خصوص خروج از توافق هسته‌ای با ایران و اهداف آن‌ها از اقدامات خصمانه را به تصویر کشیده است، بولتون اعلام کرده است اعمال هر چه بیشتر تحریم‌ها علیه ایران، تنها یک هدف دارد: فشار آمریکا برای تغییر رفتار ایران است.

بولتون در تفسیر تغییر رفتار ایران نیز این گونه گفته است: ما دولت ایران را تحت فشار می‌گذاریم تا نه تنها برنامه هسته‌ای خود بلکه برنامه موشک‌های بالستیک و همه فعالیت‌های نظامیشان در سرتاسر خاورمیانه از عراق و سوریه تا لبنان و یمن را که همگی تهدیدات جدی تلقی می‌شوند، محدود شود.

روزنامه نصف‌جهان نیز در خبری کوتاه واکنش حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور به شوخی عجیب وزیر بهداشت با یک پیرمرد را منتشر کرده است، آشنا نوشته است:«با مردم دردمندمان بهداشتی‌تر سخن بگوییم، شوخی‌های بامزه‌مان را بگذاریم برای محافل خودمانی‌تر؛ بر زخم‌ها نمک نپاشیم».

وزیر بهداشت چندی پیش در یک شوخی عجیب با پیرمردی که نیازمند فوری فیزیوتراپی بود اما هزینه‌های بالای آن گلایه داشت گفته بود: «با مالیدن خودت فیزیوتراپی کن».

انتهای پیام/63087/ص20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول