اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

معاون سازمان گردشگری آذربایجان‌شرقی عنوان کرد

رشد ۱۷ درصدی ورود گردشگر خارجی به آذربایجان‌شرقی/ رونمایی از کتاب جامع آذربایجان باغ بهشت ایران

معاون سازمان گردشگری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۱۷ درصد رشد میزان گردشگری استان طی امسال نسبت به مدت مشابه مربوط به ورود گردشگر خارجی است، گفت: به مناسبت تبریز ۲۰۱۸ ، شاهد تغییر مسیر از شهرهایی که همواره مقصد سفر بوده‌اند نظیر اصفهان، شیراز، شمال و یزد به سمت تبریز هستیم.

رشد ۱۷ درصدی ورود گردشگر خارجی به آذربایجان‌شرقی/ رونمایی از کتاب جامع

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرشاد رستمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری "پیرامون برنامه‌های هفته گردشگری و ستاد سفر تابستان ۹۷" اظهار کرد: رشد آذربایجان‌شرقی در حوزه گردشگری قابل لمس بوده به طوریکه با وجود مشکلات اقتصادی در کشور، استان آذربایجان‌شرقی در تابستان ۹۷ میزبان گردشگران زیادی بود.

وی با بیان اینکه ۱۷ درصد رشد میزان گردشگری طی امسال نسبت به مدت مشابه مربوط به ورود گردشگر خارجی در استان است، گفت: به مناسبت تبریز ۲۰۱۸ ، تغییر مسیر در مسیرهای سنتی از جمله اصفهان و شیراز و یزد به تبریز بوده، براساس جلسات با تورگردان‌های مرکز و ارائه برخی تسهیلات، شاهد افزایش تورهای گردشگری خارجی بودیم.


معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با تاکید به اینکه شاید گرانی ارز تاثیرات منفی در جامعه داشت ولی در بخش گردشگری تاثیرات زیادی گذاشته، تصریح کرد: سال گذشته میزان گردشگر در استان ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار  نفر بود که ورودی امسال به ۴ میلیون و ۴۰۲ نفر رسید که شاهد ۴۲ درصد رشد گردشگر داخلی هستیم.

وی افزود: سال گذشته ۴۲۰ هزار گردشگر خارجی وارد استان شدند که در مدت مشابه سال‌جاری این رقم به ۴۹۲ هزار و ۵۰۰ نفر رسید.

معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه در طول دو سال اخیر افزایش صدور مجوز در زمینه تخت‌ها داشته‌ایم که به  ۹ هزار ۶۸۰ تخت در سطح استان رسیدیم، گفت: ۶۶۱ مرکز و تاسیسات گردشگری در استان وجود دارد که یک‌هزار و ۱۶۰ فقره بازدید از این مراکز انجام گرفت.

رستمی، آمار سال‌جاری در ضریب اشغال هتل‌ها در استان  را ۶۸ درصد و هتل‌ آپارتمان‌ها را ۸۵ درصد اعلام کرد و گفت: البته در مردادماه با یک افت آماری روبه‌رو شدیم ولی در عوض در ایام عاشورا و تاسوعا دوباره شاهد گردشگرانی بودیم که از اقصی نقاط کشور برای شرکت در  مراسم به استان سفر کردند که میانگین آمار افزایش ۷۶/۵ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه معاونت در دو شهرستان کندوان و ارسباران، کتابخانه دو زبانه ایجاد شده و در روزهای آتی از کتاب جامع "آذربایجان باغ بهشت ایران" رونمایی خواهد شد.

رستمی با بیان اینکه همیار گردشکر از دیگر برنامه‌های گردشگری است، تصریح کرد: باید آموزش گردشگری را از سنین کودکی انجام داد و از این رو کتاب‌های گردشکری مناسب دانش‌آموزان و کودکان منتشر شده است.

وی، حضور در نمایشگاه‌ها و شب‌های فرهنگی تبریز، جشنواره‌های در زمینه گل‌محمدی و فطیر بستان‌آباد، زغال اخته، آلبالو تسوج، آیین‌های روستای «دیبک‌لو» هریس با هدف معرفی منطقه و ایجاد موج سفر را مورد اشاره قرار داد و گفت: برگزاری دوره‌های توانمندسازی و دوره‌های بازآموزی و توانمند‌سازی، اعطای مجوز به ۱۱۲ اقامتگاه بوم‌گردی و برگزاری دوره‌های حقوق شهروندی از دیگر برنامه‌های سازمان بود.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/ 40/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول