اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی آذ بایجان‌شرقی:

آذربایجان‌شرقی دارای13100 تخت می‌شود/ خانه‌های تاریخی در اختیار ادارات، تخلیه می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: با تامین مکان‌های مناسب خانه‌های تاریخی که به عنوان محل خدمت در اختیار میراث فرهنگی است خالی خواهد شد و این موضوع تا یک‌سال آینده اجرایی می‌شود.

آذربایجان‌شرقی دارای13100 تخت می‌شود/ خانه‌های تاریخی در اختیار ادارات، تخلیه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مرتضی آبدار ظهر امروز در نشست خبری پیرامون برنامه‌های هفته گردشگری و ستاد سفر تابستان ۹۷ اظهار کرد: پنجم مهرماه روز جهانی گردشگری بوده و برای این روز در سراسر کشور برنامه‌های زیادی وجود دارد.

وی با اشاره به رویداد تبریز ۲۰۱۸ بیان کرد: تبریز و آذربایجان در حوزه گردشگری طبق اعلام سازمان مرکزی جزو استان‌های کمتر شناخته شده بود ولی از زمانی که تبریز ۲۰۱۸ مطرح شد، موضوع جلوه دیگری به خود گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان افزود: طبق آمار اعلام شده، در طول 2.5 سال اخیر شاهد رشد در تمام حوزه‌ها از جمله گردشگری هستیم.

وی با اشاره به تخت‌های هتل در آذربایجان‌شرقی از ابتدای انقلاب تا قبل از تبریز ۲۰۱۸ گفت: قبلاً میزان تخت‌ها ۷ هزار و ۴۰۰ تخت بود که با بر سر زبان افتادن تبریز ۲۰۱۸، این تعداد با افزایش ۵۲ مجوز هتل رشد یافت و تا پایان این رویداد، به ۱۳ هزار و ۱۰۰ تخت خواهد رسید که این رقم در مقابل سایر استان‌های شناخته شده در میانگین نصف هتل در آن استان‌ها است.

آبدار با تاکید به اینکه تبریز ۲۰۱۸ باعث شد تا نگاه مسوولان استان نسبت به گردشگری تغییر کند و حتی باعث شده تا صددرصد اعتبار به پروژه تبریز به اهر تخصیص یابد، تصریح کرد: خوشبختانه با نام تبریز به ردیف استان‌هایی رسیدیم که جزو شناخته شده‌ها هستند به طوریکه آذربایجان‌شرقی  به علت موقعیت جغرافیایی در منطقه خوش آب و هوایی قرار دارد ولی شناخته نبود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در ادامه به نشر کتاب تبریز ۲۰۱۸ به مناسبت این رویداد اشاره و تصریح کرد: از ابتدا هدف استان ۲۰۱۸ بود و اصلا به یک شهر اکتفا نکردیم و در این راه با احصاء مشکلات از زبان تمام گردشگران، به چند نقص رسیدیم که از جمله آنها آسفالت و تابلوهای راهنمایی رانندگی بود.


گردشگر داخلی 5 نفر و گردشگر خارجی 11 نفر را درگیر اشتغال می‌کند/صدور مجوز 112 خانه بوم‌‌گردی


وی با بیان اینکه یک توریست داخلی پنج نفر را درگیر اشتغال می‌کند ولی توریست خارجی در ۱۱ اشتغال تاثیر دارد، گفت: صنعت گردشگری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تبریز در این ریل قرار گرفته است.  

آبدار افزود: تبریز ۲۰۱۸ منجر شد تا موسسه‌ بین‌المللی آلمان برای بررسی و بازدید از دانشگاه ربع رشیدی به تبریز سفر کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گفت: در اقامت بوم‌گردی، به ۱۱۲ خانه مجوز برای جذب گردشگری داده شده است در حالیکه قبلاً چنین امکانی وجود نداشت.

وی تصریح کرد: در بخش اقامت طبیعت‌گردی، ۲۰۰ مرکز طبیعت‌گردی تعریف شده است که این مراکز از طریق NGO‌های محیط زیست تعریف شده است.

آبدار با تاکید به اینکه تبریز ۲۰۱۸ فرصت تاریخی بود تا تبریز بر سر زبان‌ها بیفتد، گفت: در حوزه میراث فرهنگی نمی‌توان تنها کاری کرد بلکه نیازمند مساعدت و همکاری سایر دستگاه‌ها هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با بیان اینکه ۱۶۳ رویداد فرهنگی از شروع تبریز ۲۰۱۸ تعیین شده و در حال برگزاری است، تاکید کرد: ۱۰۸ پروژه بزرگ تعیین و به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.


احیای و بهره‌برداری از پروژه‌های خانه حسن پادشاه و موزه شیخ شهاب‌الدین اهری 

وی احیای و بهره‌برداری از پروژه‌های خانه حسن پادشاه و موزه شیخ شهاب‌الدین اهری را مورد اشاره قرار داد و گفت: پروژه مقبره‌الشعرا بر عهده شهرداری است و در حال اجراست.

آبدار خاطرنشان کرد: با تأمین مکان‌های مناسب خانه‌های تاریخی که به عنوان محل خدمت در اختیار میراث فرهنگی است خالی خواهد شد و این موضوع تا یکسال آینده اجرایی می‌شود.

وی در مورد تعطیلی بازار تبریز در روزهای تعطیل، بیان کرد: قبلاً این موضوع وجود داشت که با اعتراض شهروندان روبه رو شد ولی با تعامل بین هیات امنای بازار این موضوع کاهش یافته و حدالامکان بازار تاریخی باز است.


اختصاص 20 میلیارد تومان برای تملک زمین‌های دانشگاه ربع رشیدی/بسته شدن 96 خانه غیرمجاز 

آبدار ابراز کرد: از بابت سفر رئیس جمهور به تبریز، ۲۰ میلیارد تومان برای تملک زمین‌های دانشگاه ربع رشیدی اختصاص داده شده است.

وی در رابطه با وضعیت منزل‌سراها در تبریز، بیان کرد: سیاست سازمان میراث فرهنگی این است که هتل‌ها جوابگوی این حجم عظیم گردشگری نیست، پس بوم‌گردی ایجاد شود به همین منظور ۹۶ خانه‌ غیرمجاز با مساعدت دادستان بسته شد.

آبدار با تاکید به اینکه رفتار و آشنایی با برخورد با گردشگران بسیار اهمیت دارد، گفت: کشورهای گردشگرپذیر آداب و رفتار مناسب با گردشگران آشنا هستند که این موضوع باید در تبریز نیز جا بیفتد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷ / 40/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول