اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

فارس گزارش می‌دهد

رویکردهای محیط زیستیِ دادستان مازندران

بحث ایجاد معادن شن و ماسه و همچنین لایروبی تالاب‌ها و آب‌بندان‌ها از مسائلی بوده که باتوجه به مشکلات لازم است منطبق با ضوابط زیست‌محیطی و سازگار با طبیعت سرسبز مازندران باشد.

رویکردهای محیط زیستیِ دادستان مازندران

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس اجتماعی/استان مازندران با توجه به شرایط آب و هوایی مساعد دارای ظرفیت‌های بالا از لحاظ زیست‌محیطی است ولی استفاده بیش از حد از ظرفیت‌ها مشکلاتی را برای این منابع خدادای ایجاد کرده است.

به هر جای این استان سرسبز که نگاه کنیم شاهد ظرفیت‌هایی هستیم که شاید نظیر آن را در دنیا کمتر به توان پیدا کرد.

از مسائلی که مشکلاتی را برای محیط زیست ایجاد کرده بحث ایجاد معادن شن و ماسه و همچنین لایروبی تالاب‌ها و آب‌بندان‌ها بوده که لازم است منطبق با ضوابط زیست‌محیطی و سازگار با طبیعت سرسبز مازندران باشد.

خبرگزاری فارس مازندران در گزارشی با توجه به هدف رسانه‌ای پیگیری معضلات زیست‌محیطی را در دستور کار خود قرار داده است تا بتواند از بروز مشکلات پیشگیری کند.

 

 

خبر «توقف دو معدن متخلف در کجور»  در پنجم شهریورماه امسال از سوی سیدیونس حسینی‌عالمی دادستان مرکز استان در نشست خبری با خبرنگاران مازندران در نوشهر اعلام شده بود، خبرگزاری فارس با انتشار فیلمی نشان  داد که این معادن بعد از ضرب‌العجل تعیین‌شده فعالیت دارد.

lunk naj kzdv

 

 

دادستان مرکز مازندران با واکنش در این زمینه گفت: این دو معدن بدون مجوز هستند که البته یکی مجوز داشت ولی موعد آن به پایان رسیده بود و فاقد مجوز شد و دیگری از همان ابتدا مجوز نداشت و بنابراین تصمیم گرفته شد که فعلاً فعالیت دو معدن شن و ماسه «دشت‌نظیر» بخش کجور متوقف شود.

وی با بیان اینکه بعد از دستور صادرشده برای عدم فعالیت این دو معدن، استاندار مازندران با این دیدگاه که با بسته شدن آنها باید تدبیری اندیشیده شود که هم خرید شن و ماسه برای مردم منطقه با مشکل مواجه نشود و هم محیط‌زیست آسیب نبیند، تصمیم فعالیت مجدد و مشروط این دو معدن در زمان تعیین شده صادر شد، تأکید کرد: بعد از دستور توقف فعالیت این دو معدن، استاندار مازندران و مسؤولان مرتبط با توجه به شرایط فعلی و تنگناهای مردم برای تأمین مصالح ساختمانی خواستار استهمال برای توقف فعالیت این معادن شدند که فعلاً اجازه فعالیت به‌صورت مشروط و محدود به آنها داده شده است.

دادستان مرکز مازندران اضافه کرد: اولویت دادستانی در ابتدا حفظ محیط‌زیست، منابع طبیعی، سلامت مردم و سپس معادن شن و ماسه است.

وی بیان کرد: اجازه نمی‌دهیم معدن شن و ماسه باشد ولی محیط‌زیست، منابع طبیعی و مناطق حفاظت‌شده، آسیب ببیند زیرا این سرمایه متعلق به فردا و فرداهاست و همه باید در حفظ محیط‌زیست کوشا باشیم.

یکی دیگر از مسائل زیست‌محیطی که فارس پیگیر آن بوده و خواستار استمداد از دادستانی برای رفع دغدغه‌های دوستداران محیط زیست شده، بحث نابودی نیلوفرهای تالاب نیلوفر ولوکلای بابل است که این رسانه در گزارشی با عنوان «نیلوفرهای ولوکلای بابل؛ زیر چنگال بولدوزرها» در چهارم شهریورماه امسال به آن پرداخته است.

 

 

دادستان مازندران در این باره نیز به فارس گفت: آنچه که در این مسئله ضرورت دارد حفاظت تالاب‌ها در کنار تأمین آب برای کشاورزی است که با این دید اجازه داده شد تا این تالاب لایروبی شود، هر چند تمایل به از بین بردن نیلوفرها نداشتیم اما چون در این زمینه اولویت با تأمین آب برای مصارف کشاورزی بود، اجازه لایروبی داده شد و طبیعتاً در حین لایروبی نیلوفرها هم آسیب خواهند دید.

 

 

حسینی‌عالمی خاطرنشان کرد:  درست است بحث محیط زیست برای ما اهمیت دارد اما حفظ منابع آبی دغدغه مهمی محسوب می‌شود که با توجه به مسائل مختلف باید با لایروبی موافقت کنیم.

 

 

به گزارش فارس، همواره سخت‌ترین انتخاب این بوده که بین بد و بدتر بد را انتخاب کنیم که امیدواریم دیگر در ارتباط با مسائل زیست‌محیطی شاهد مسائل این چنینی نباشیم.

انتهای پیام/86034/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول