اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

گزارش فارس از شورای برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری

ضعف دستگاه‌های اجرایی باعث سرخوردگی نماینده حامی دولت شد/ پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شود

شورای برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری صبح امروز با حضور استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه، نماینده مردم شهرستان فارسان، اردل، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران برگزار شد.

ضعف دستگاه‌های اجرایی باعث سرخوردگی نماینده حامی دولت شد/ پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، شورای برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری صبح امروز با حضور استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه، نماینده مردم شهرستان فارسان، اردل، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران برگزار شد.

طهمورث الیاسی با اشاره به اینکه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان عالی‌ترین ستاد تصمیم‌گیری در مباحث توسعه‌ای استان است، گفت: بودجه هزینه‌ای استان به میزان 107 درصد تخصیص یافته است.

هنر ما اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دولت توانست اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی سال ۹۷ را به درصد خوبی تخصیص دهد، افزود: اگر عزم و همت کافی وجود داشته باشد طی دو سال می‌توان همه پروژه‌های نیمه‌تمام استان را تکمیل کرده و به سراغ پروژه‌های جدید برویم، هنر این نیست که پروژه‌های نیمه‌تمام بدون نتیجه رها شود.

در ادامه این شورا علی شهریارپور با اشاره به اینکه کل اعتبارات سال گذشته از منابع مختلف مجموعا 715 میلیارد و 878 میلیون تومان بود که 335 میلیارد و 843 میلیون تومان آن تخصیص داده شد، گفت: کل اسناد و اعتبارات ابلاغی به استان به صورت 100 درصد جذب شد و اعتباری برگشت نخورد.

معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تخصیص اعتبارات هزینه‌ای سال 96 از اعتبارات مصوب بیشتر است و عملکرد خوبی نسبت به سایر استان‌ها داشتیم، افزود: درخصوص اعتبارات هزینه‌ای برای همه 24 دستگاه اجرایی مبادله موافقت‌نامه شده است.

وی با تاکید بر اینکه در 6 ماهه دوم تخصیص اعتبارات بر اساس بودجه‌ریزی عملیاتی است، عنوان کرد: تخصیص 6 ماهه ابتدای سال 97 و 11 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار بازنشستگان سال 96 موضوعاتی بودند که پیگیری و حل شد.

شهریارپور در ادامه خاطرنشان کرد: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی سال 97 برای 2 هزار و 196  پروژه در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها اولویت‌بندی و مصوب شد.

معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: سرانه هر پروژه که در قالب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی اولویت‌بندی شدند رقم قابل توجهی را نشان نمی‌دهد، موضوع مهمی که باید مد نظر قرار گیرد و این نشان می‌دهد پروژه‌های بزرگ که می‌توانند اثرگذار باشند در سطح شهرستان‌ها مد نظر قرار نگرفته است.

 

حدود یک‌هزار پروژه نیمه‌تمام با اعتبار مورد نیاز 950 میلیارد تومان در سطح چهارمحال و بختیاری وجود دارد

وی با اشاره به اینکه حدود یک‌هزار پروژه نیمه‌تمام با اعتبار مورد نیاز 950 میلیارد تومان در سطح چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت: از 2 هزار و 196 پروژه تنها 6 طرح جدید است و 99.8 درصد مابقی پروژه‌ها نیمه‌تمام هستند، در واقع سعی شده اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی به طرح‌های نیمه‌تمام اختصاص داده شود.

شهریارپور تصریح کرد: از مجموع 2 هزار و 196 پروژه‌ای که ذکر شد، 637 طرح احداثی و تکمیلی و تخصیص 37 درصد اعتبارات، 478 طرح با 19.6 درصد مربوط به تعمیر و تجهیز، 534 پروژه توسعه‌ای با اختصاص 30 درصد بودجه، 315 پروژه با رویکرد خدمات‌رسانی و 223 طرح نیز در قالب طرح‌های مطالعاتی اولویت‌بندی شده است.

تمامی شاخص‌های عملکرد استان مطلوب نیست

علی کاظمی نیز در ادامه شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه گله‌مندی‌های بسیاری در سازمان برنامه و بودجه کشور از عملکرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این استان وجود دارد، گفت: در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی هم گزارشی ارائه شد که نشان از عملکرد بد این سازمان در استان دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در واقع در همه شاخص‌ها عملکرد استان مطلوب نیست، افزود: باید بررسی شود که ایراد کار از کجاست و تلاش و حرکت جدی‌تری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه گزارش ارائه شده از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری نشان می‌دهد که کارهای زیادی در استان صورت گرفته اما چرا آمار بیکاری در این استان این وضعیت را دارد.

عملکرد مدیریت دستگاه‌های اجرایی استان سرخورده و نا امید هستیم

کاظمی با تاکید بر اینکه به‌عنوان نمایندگان چهارمحال و بختیاری از عملکرد مدیریت دستگاه‌های اجرایی استان سرخورده و ناامید هستیم، عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی با بانک‌ها نشست برگزار کرده و رفع موانع ایجاد شود.

نماینده حامی دولت خاطرنشان کرد: 314 میلیارد تومان اعتبار مربوط به اشتغال روستایی و عشایری که در چهار بانک استان وارد شده است میزان کمی جذب شده است، همه ارگان‌ها حتی نهادهای نظارتی کمک  و همکاری داشته باشند تا این اعتبارات جذب شود.

انتهای پیام/68020/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول