اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صید شیلات گلستان خبر داد

آغاز فصل 1420 صیاد ماهیان استخوانی در گلستان

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان گلستان گفت: فصل صید ماهیان استخوانی در استان از 15 مهر ماه آغاز می شود و به مدت 6 ماه ادامه خواهد داشت.

آغاز فصل 1420 صیاد ماهیان استخوانی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل شیلات گلستان، محسن یحیایی اظهار کرد: در سال جاری یک‌هزار و 420 صیاد در قالب 21 شرکت تعاونی و به روش صید پره در دو منطقه میانکاله و گمیشان اقدام به صید ماهیان استخوانی خواهند کرد.
وی با اشاره به روش کار این صیادان خاطرنشان کرد: صیادان از طلوع آفتاب به کمک 74 فروند شناور تور ریز و طناب ریز و 57 شناور موتوری، تور پره را داخل آب انداخته و به کمک 67 تراکتور تورها را به ساحل می‌کشند.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان گفت: ساعت پره‌کشی روزانه در تمامی شرکت‌ها از طلوع آفتاب تا ساعت 21 خواهد بود اما پره‌های مستقر در منطقه میانکاله می‌توانند تا ساعت 23 اقدام به پره‌کشی کنند.
وی در پایان در خصوص گونه‌های هدف صید ماهیان استخوانی استان گفت: گونه‌های هدف صید در حال حاظر عمدتا شامل گونه‌های ماهیان سفید، کفال، کپور، کلمه و شگ ماهی خواهد بود.
گفتنی است سال گذشته 254تن ماهی استخوانی از آب‌های استان صید شده که از این میزان 26 تن ماهی سفید، 215 تن ماهی کفال، 4/3 تن ماهی کپور و 9 تن سایر بوده است.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول