اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

اخبار شهرستان‌های خراسان رضوی

عامل اصلی تیراندازی دو شب گذشته گلبهار دستگیر شد/ چهره ماندگار ادبیات فارسی کشور درگذشت

در بسته خبری امروز اخباری از شهرستان‌های خراسان رضوی از جمله تربت‌حیدریه، بردسکن، چناران و سبزوار منتشر شده است.

عامل اصلی تیراندازی دو شب گذشته گلبهار دستگیر شد/ چهره ماندگار ادبیات فارسی کشور درگذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از خراسان رضوی، در بسته خبری امروز اخباری از شهرستان‌های خراسان رضوی از جمله تربت‌حیدریه، بردسکن، چناران و سبزوار منتشر شده است.

عامل اصلی تیراندازی دو شب گذشته گلبهار دستگیر شد

فرمانده انتظامی چناران امروز در جمع خبرنگاران گفت: در پی یک مورد تیراندازی در محدوده پارک مرمربتن در گلبهار و اخلال در نظم و امنیت عمومی، بلافاصله تیمی از پلیس اطلاعات و امنیت عمومی وارد عمل شد.

برات  اویسی افزود: پس از یکسری اقدامات اطلاعاتی، عامل اصلی تیراندازی شناسایی و در عملیاتی ضربتی در مخفیگاهش دستگیر شد.

وی با اشاره به‌اینکه به‌زودی جزئیات این پرونده اطلاع‌رسانی می‌شود؛ خاطرنشان کرد: امنیت عمومی خط قرمز پلیس است و با هنجارشکنان و مخلان امنیت عمومی بشدت برخورد می‌شود.

چهره ماندگار ادبیات فارسی کشور درگذشت

دکتر سید محمد علوی مقدم چهره ماندگار ادبیات فارسی کشور امروز پس از تحمل بیماری عفونت ریوی در بیمارستان واسعی سبزوار درگذشت.

وی بنیانگذار خیریه سبزواری‌ها، چهره ماندگار ادبیات فارسی و انسانی شریف و دانشمند بی‌بدیل سبزواری در عرصه علم و فرهنگ بود.

فرزند استاد مرحوم علوی مقدم گفت: پیکر دکتر سید محمد علوی مقدم چهره ماندگار ادبیات فارسی کشور در روز شنبه هفتم مهرماه سال جاری ساعت 9:30 صبح از محل دانشگاه حکیم سبزواری تشییع می‌شود.

مهیار علوی مقدم افزود: مکان تدفین استاد علوی مقدم مشخص نیست و پس از رایزنی با مسؤولان شهری در محل آرامگاه استاد حمید سبزواری یا آرامگاه حاج ملاهادی سبزواری دفن می‌شود.

گفتنی است؛ دکتر سید محمد علوی مقدم در ۲۹ آبان سال ۱۳۱۱ در خانواده‌ای مذهبی از سادات علوی در سبزوار به‌دنیا آمد.

هزار دانش‌آموز شاهد در مدارس بردسکن مشغول به‌تحصیل هستند

مدیر آموزش‌وپرورش بردسکن درجمع اعضای ستاد شاهد ومدیران مدارس شاهد این شهرستان با بیان اینکه ستاد امور شاهد بردسکن در راستای هدفمندی مدارس شاهد بردسکن تشکیل شده است؛ گفت: یکی از ماموریت‌های مدارس شاهد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و عفاف و حجاب است که این مهم را از شعارزدگی بیرون آوردیم و به آن جامه عمل پوشاندیم.

غلام حسین غفوری با بیان اینکه تکریم خانواده معظم شهدا از الویت‌های مدارس شاهد است؛ افزود: اگر مدارس شاهد ما فعال هستند نشان از تلاش‌های مدیران مدارس و همکاری دستگاه‌های اداری است.

در ادامه سرپرست فرمانداری بردسکن با بیان اینکه مهرماه امسال زنگ مهر حسینی، زنگ شکوفه‌ها به صدا درآمد گفت: امسال زنگ ایثار و شهادت طنین‌انداز شد که در فرهنگ ترویج ایثار و شهادت موثر است.

ابراهیم قاسم‌پور افزود: در مدارس شاهد سطح شهرستان خردورزی، دانش، اعتقاد، ایمان، معنویت و ارتقای علمی باید سرلوحه کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: ما در یک 4 ضلعی خانواده، مدرسه، دولت و فعلا فضای مجازی باید ارتباط‌گیری ما به‌سمتی باشد که این حرکت در ایجاد مدارس ایمن با الگوی ایثار و شهادت و شهیدپژوهی باشد.

در ادامه کارشناس امور شاهد آموزش‌و‌پرورش بردسکن گفت: در مقطع متوسطه اول 118 نفر دانش‌آموز در پایه هفتم متوسطه اول پذیرش شدند که 61 دانش‌آموز در مدرسه شاهد شهید حیرانی و 58 دانش‌آموز در دبیرستان شاهد شهدای وحدت جذب شدند.

علی عابدینی با بیان اینکه امسال یک هزار دانش‌آموز در مدارس شاهد مشغول به‌تحصیل هستند، افزود: پروژه‌های مهر در مدارس شاهد که هزینه شده است 42 میلیون و 500 هزار تومان است که در خصوص بحث‌های عمرانی، زیباسازی، آموزشی و پرورشی هزینه شده است.

وی اظهار کرد: در 4 مدرسه شاهد ما 80 نفر از معلمان و مدیران و معاونین مدارس در حال تدریس به دانش آموزان هستند.

رونق صنعت را در گرایش به سمت دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان است

فرماندار ویژه تربت‌حیدریه در دیدار با مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور گفت: وقتی که جوانان ما می‌توانند از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان یک کارآفرین موفق باشند ما موظفیم تا موانع تشکیل این شرکت‌ها را  برطرف کنیم.

علی رستمی با بیان اینکه متأسفانه بین صنعت و دانشگاه به‌وسیله برخی موازی کاری‌ها فاصله افتاده و دانشگاه‌های شهرستان نتوانسته‌اند این پیوند را به‌خوبی برقرار کنند، خاطرنشان کرد: در رساله‌ها و پایان‌نامه‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی، طرح‌ها و پروژه‌هایی بیشتر تعریف می‌شود و کمتر به صورت کاربردی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از مسؤولان دانشگاه‌ها انتظار داریم با برگزاری اقداماتی مانند همایش‌ها و کارگروه‌های علمی سبب تحرک در این حوزه شوند.

وی خاطرنشان کرد: شکوفایی مضاعف بخش اشتغال در گرایش بیشتر فارغ‌‌التحصیلان به‌سمت شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های فناور است که با ایده‌های خلاق و البته عامه‌پسند و در دسترس و در امورات  تسهیل‌گری کنند.

هنرمند عکاس تربتی داور نخستین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: نخستین جشنواره ملی عکس بناهای تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و صنایع‌دستی (میراث ماندگار) خراسان جنوبی در بخش‌های اصلی و جانبی برگزار می شود.

محمد حسن‌زاده افزود: بخش اصلی جشنواره عکاسی با دوربین دیجیتال، تک عکس و گزارش تصویری و در بخش جانبی عکس‌های آرشیوی قدیمی (قبل از دهه 60) که در آلبوم‌های شخصی نگهداری می‌شود.   

وی اهداف این جشنواره را آشنایی ایرانیان با فرهنگ و هنر و تمدن ریشه‌دار خراسان جنوبی، ایجاد مشارکت عام عکاسان در ثبت تصویری خراسان جنوبی، کمک به‌معرفی هرچه بیشتر جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی ترویج هویت فرهنگی خراسان جنوبی، معرفی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان جنوبی کمک به‌جذب گردشگران داخلی و خارجی عنوان کرد. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه گفت: امیر عنایتی هنرمند عکاس تربتی داور نخستین جشنواره ملی عکس بناهای تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی (میراث ماندگار) خراسان جنوبی شد.

 افتتاح رشته آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در هنرستان ابریشمی تربت‌حیدریه 

رئیس سازمان آتش‌نشانی تربت‌حیدریه امروز در نشست خبری گفت: در 6 ماهه اخیر سازمان آتش‌نشانی این شهرستان ۱۹۴ مورد اطفاء حریق که شامل 22 مورد حریق مغازه، 8 مورد زمین‌های کشاورزی، 17 مورد خودرو، 3 مورد موتورسیکلت، 40 مورد مسکونی، 14 مورد حریق درخت و 83 مورد خارک وخاشک است. 

سیدمهدی کاظمی افزود: حدود ۱۳۱ مورد عملیات امداد و نجات داشته‌ایم که 16 مورد تصادف خودرو، 28 نفر مصدوم، 6 مورد چاه افتادگی، حیوانات 4 مورد، سقوط از ارتفاع یک مورد که منجر به‌مصدومیت شد، اشیاء حلقوی 15 مورد، برق‌گرفتگی یک مورد مصدوم، آبگرفتگی مغازه‌ها و منازل 50 مورد، محبوس شدن افراد در منزل 11 مورد، نجات افراد از آسانسور به‌علت عدم رعایت استاندارد 16 مورد، جلوگیری از نشت خودورها 15 مورد که مجموع امداد و نجات 140 مورد است.

وی ادامه داد: یک تفاهم‌نامه آموزشی با اساتید مشهد برای نیروهای آتش‌نشانی اجرا کردیم تا افراد ما به‌روز شوند و برای نیروها حدود 60 ساعت آموزش که هزینه 3 میلیون تومان دربرداشت و 40 نفر از نیروها آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی تربت‌حیدریه تصریح کرد: یک هزار و 800 ساعت آموزش درون سازمانی داشته‌ایم که هر آتش‌نشان از زمان استخدام تا بازنشستگی باید 12 هزار تا 15 هزار ساعت آموزش ببینند که درطی دوسال اخیر آموزش پرسنل درون سازمانی یک هزار و 800 نفر ساعت بوده است.

کاظمی اظهار کرد: در هفته اول آذرماه مسابقات عملیات و ورزشی آتش‌نشانان استان به‌میزبانی تربت‌حیدریه برگزار می‌شود که مکان برگزاری مسابقات در ترمینال مسافربری جلوی سازمان آتش‌نشانی است و مسابقات عملیات ورزشی تیم به تیم است که نخستین دوره این مسابقات در بردسکن برگزار شد.

وی با بیان اینکه ۹ مهرماه سال جاری رشته آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در هنرستان ابریشمی افتتاح می‌شود؛ بیان کرد: یک هزار و500 متر زمین در عدالت به سازمان آتش‌نشانی تربت‌حیدریه توسط شهرداری اهدا شد.

 نمادسازی خوبی در معماری شهری تربت‌حیدریه انجام ندادیم 

فرماندار تربت‌حیدریه در جلسه‌ای که به‌مناسبت روز جهانی جهانگردی انجمن میراث فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری شهرستان در محل اداره میراث فرهنگی با حضور اعضای انجمن برگزار شد؛ گفت: در حوزه معماری شهری، مبادی ورودی شهرستان و مکان‌های تاریخی به‌خوبی نمادسازی نکرده‌ایم.

علی رستمی تصریح کرد: عقب‌ماندگی‌های این حوزه ناشی از  بی‌مهری به آن است، برای آن برنامه‌ریزی نمی‌کنیم بنابراین با تصمیمات جزیره‌ای در این عرصه به‌جایی نخواهیم رسید، نیازمند عزم جدی در این حوزه هستیم و باید کارگروه‌های تخصصی با همکاری دستگاه‌های اجرایی دانشگاه‌ها و سمن‌ها در این بخش ورود کنند.

وی افزود: زمانی که فرهنگ میراث فرهنگی در دل مردم نفوذ کرد به‌عنوان یک فرهنگ عمومی جای می‌گیرد، اگر فرهنگ حفظ آثار در ذهن مردم ایجاد نشود پیوسته باید مراقب آثار و جلوگیری از تخریب آن باشیم.

معارفه 1343 فرمانده واحد مقاومت بسیج دانش آموزی خراسان رضوی

مراسم معارفه فرماندهان بسیج دانش آموزی برخی واحدهای مقاومت با حضور فرمانده سپاه امام رضا(ع)، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و جمعی از مسئوولان برگزار شد.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 6 مشهد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: برنامه‌ای که خدمت شما هستیم در رابطه با معرفی فرماندهان هزار و 343 واحد مقاومت بسیج دانش‌آموزی و به‌صورت استانی است.

علیرضا شکیبا افزود: بسیج مهم‌ترین نهاد اثر بخش و تاثیرگذاری است که در تاریخ جمهوری اسلامی تشکیل شده و بی‌نظیر است.

وی بیان کرد: همه کسانی که برای این نظام اسلامی دل می سوزانند، کسانی که موجب نشاط و پویایی در جامعه می‌شوند همه کسانی که به‌ارزش‌های دینی و اسلامی نگاه انقلابی دارند، بسیجی هستند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 6 مشهد ادامه داد: بنابراین همه ما باید در راستایی رسیدن به اهداف بسیج گام برداریم.

شکیبا یادآور شد: مهم‌ترین اهدافی که برای بسیج در نظر گرفته شده اهداف تربیتی و فرهنگی، دفاع از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی،دفاع از آرمان‌های انقلاب و مردمی کردن دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به سخن رهبر انقلاب گفت: ایشان می‌فرمایند بسیج یعنی متن مردم  و در جایی دیگر می‌فرمایند بسیجی باید بداند حضرت علی(ع)  نمونه کامل یک بسیجی است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 6 مشهد با تاکید بر اینکه وظیفه ما است تا دانش‌آموزان را با ارزش‌های بسیج و تفکر بسیجی آشنا کنیم؛ گفت: ما باید با دانش‌آموزان روحیه تعاون و تعامل داشته باشیم و به‌عنوان فرمانده باید تقویت بنیه علمی را هدف قرار دهیم لازم است.

شکیبا ادامه داد: تقویت روحیه انقلابی، ترویج فعالیت‌های گروهی و تعامل با سایر تشکل‌ها باید مبنای کار قرار بدهیم.

وی افزود: ما باید یاد شهدا به‌ویژه شهدای دانش‌آموز و معلمان شهید را زنده نگه داریم.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 6 مشهد خاطرنشان کرد: باید موضع درستی در رابطه با دشمنان بگیریم و محیط مدرسه را به محیط مناسبی برای رشد و بالندگی تبدیل کنیم که به یقین دانش‌آموزان به این نکات توجه دارند.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول