اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

امام‌جمعه اردکان:

از مجلس و نمایندگان انتظار داریم که پای امنیت کشور و در برابر نفوذ فرهنگی و سیاسی دشمنان ایستادگی کنند

امام‌جمعه اردکان با اشاره به اقدام اخیر نمایندگان در تصویب فوق‌العاده دو لایحه گفت: از مجلس و نمایندگان انتظار داریم که پای امنیت کشور و پای حفظ کرامت و عزت ملت و در برابر نفوذ فرهنگی و سیاسی دشمنان ایستادگی کنند.

از مجلس و نمایندگان انتظار داریم که پای امنیت کشور و در برابر نفوذ فرهنگی و سیاسی دشمنان ایستادگی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه با اشاره به بیان پیام‌ها و درس‌های قیام عاشورا پرداخت.

وی گفت: تقرب حضرت امام حسین (علیه‌السلام) و اصحاب به خداوند با کسب مقام شهادت، نجات اسلام از چنگال بنی‌امیه، بصیرت یافتن و بیدار شدن شعور دینی مسلمانان، محبوبیت اهل‌بیت، محکومیت بنی‌امیه و زمینه نابودی آن‌ها و الگو شدن قیام حسینی برای آزادگان جهان ازجمله ثمرات قیام حضرت امام حسین (علیه‌السلام) است.

امام‌جمعه اردکان افزود: قیام عاشورا برای همه مردم و آزادگان در طول تاریخ الگویی شد که از حق دفاع کنند و در برابر ظلم و جور بایستند. بسیاری از انسان‌های آزاده که حتی شیعه هم نبودند از این الگو استفاده کردند و به پیروی از حضرت امام حسین (علیه‌السلام) در برابر ظلم ایستادند.

وی گفت: ملت ایران نیز به قیام عاشورا اقتدا کرد و در برابر دشمنان ایستاد. امروز هم اگر بخواهیم که عزت ما حفظ شود باید این راه را ادامه دهیم. ملت ما اهل استقامت هستند و درراه ایستادگی خود نیز هزینه‌های سنگینی را پرداخت کرده است.

شاکر در ادامه ضمن محکومیت حادثه تروریستی اخیر در اهواز اظهار داشت: این اقدام تروریست‌های وهابی از روی ضعف و ترس انجام‌شده است که مقر اصلی آن‌ها در لندن است. آن‌ها انجمنی به نام انجمن دوستی انگلستان و ایران تشکیل داده‌اند و خواستار استقلال اهواز هستند. آن‌ها به دنبال تجزیه اعراب هستند.

وی افزود: کشور ما و ملت ما آن‌قدر قدرت پیداکرده است که این‌ها می‌خواهند با ترقه‌بازی‌ها توی دل مردم را خالی کنند درحالی‌که مردم ما آماده‌اند که خون و جان خود را درراه اسلام و انقلاب فدا کند و عظمت، شوکت، عزت و قدرت این ملت و نیروهای مسلح ما با این ترقه‌بازی‌ها هیچ‌گاه زیر سؤال نرفته و نخواهد رفت.

امام‌جمعه اردکان گفت: همه می‌دانند که دست‌های پیدا و پنهانی در پشت این جنایت است. دشمنان ما هم رسماً اعلام کرده‌اند که جنگ را به داخل کشور ما می‌کشند اما مردم ما هوشیارند و آن دست پنهان را هم می‌بینند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به تصویب دو لایحه مرتبط با FATF به‌صورت فوق‌العاده در مجلس شورای اسلامی گفت: این لوایح در دستور کار جلسه مجلس هم نبوده است و به‌سرعت به تصویب رسید. این موضوع مردم را نگران کرده است که چطور می‌شود در مجلس شورای اسلامی یک‌دفعه و بدون هیچ خبر و پیش‌بینی دو لایحه مطرح می‌شود و فوراً هم تصویب می‌شود.

وی اظهار داشت: مردم می‌ترسند که با تصویب بعضی از این لوایح و قوانین سلطه فرهنگی، اجتماعی و نفوذ سیاسی و فرهنگی دشمن بر روی ملت ما باز شود بخصوص که مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس تأکید کرده‌اند که هیچ لزومی ندارد ما چیزهایی را تصویب کنیم که شبهه‌ناک است و مشکلاتی دارد. اگر امتیازهایی به ما می‌دهد و جنبه‌های مثبتی دارد در کنارش نفوذ دشمن را زیاد می‌کند.

شاکر تصریح کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند؛ اگر ما درباره پول‌شویی و مبارزه با تروریسم به لایحه و قانون نیاز داریم مجلس ما خودش لایحه و قانون ارائه بدهد. همه ما مردم از مجلس و نمایندگان انتظار داریم که پای امنیت کشور و پای حفظ کرامت و عزت ملت و ایستادگی در برابر نفوذ فرهنگی و سیاسی دشمنان بیشتر دقت کنند و تلاش کنند.

وی در خصوص سخنرانی ترامپ در سازمان ملل گفت: در این سخنرانی انزوای آمریکا مشهود بود. در اجلاسیه های قبلی سازمان ملل ببینید که آمریکا و اسرائیل چه هیمنه ای داشتند. سران کشورها در برابر رئیس‌جمهور آمریکا تسلیم محض بودند و حرفی در مخالفت با آن‌ها نمی‌زدند. اما امروز وقتی رئیس‌جمهور آمریکا سخنرانی می‌کند صدای قهقهه‌های رؤسای دیگر کشورها بلند شود و به تمسخر بگیرند این اقدام بی‌سابقه بوده است.

خطیب جمعه اردکان افزود: امسال برخی از رؤسای جمهور کشورها قبل از سخنرانی خود با رئیس‌جمهور ما دیدار کردند و تأکید کردند که در سخنرانی خود از ایران دفاع می‌کنند و به آمریکا حمله می‌کنند و این کار را هم کردند. انزوا و ضعف آمریکا در سازمان ملل در پیش چشم انسان‌های باانصاف هویدا و آشکار است و این می‌رساند که علیرغم فشارها و تهاجمات برعلیه ملت ما، قدرت و نفوذ انقلاب بیشتر شده است و آمریکا رو به ضعف و انحلال رفته است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با مدال‌آوران و ورزشکاران بازی‌های آسیایی تأکید کردند که بزرگ‌ترین مدال افتخار برای کشور ما این مدالی نیست که به گردن شما آویخته می‌شود بلکه خود شما جوانان عزیز هستید که برای ملت ایران افتخار می‌آورید، دل مردم را شاد می‌کنید و از ارزش‌های اسلامی و ملی دفاع می‌کنید.

شاکر افزود: یکی از مهم‌ترین نکات این است که پیروزی در اخلاق و اعتقاد بر بسیاری از پیروزی‌های ظاهری فضیلت وبرتری دارد. چه در میدان ورزش، چه در میدان سیاست، چه در میدان انتخابات و چه در میدان امتحان درسی مدرسه، ملاک فقط پیروزی ظاهری نیست.

امام‌جمعه اردکان در پایان با اشاره به آغاز ثبت‌نام راهپیمایی اربعین گفت: مراسم اربعین در زمان ما علاوه بر جنبه فردی و معنوی به یک حماسه بزرگ و جنبش انقلابی و سیاسی عظیمی تبدیل‌شده است که تأثیرات مثبت آن قابل‌شمارش نیست. با توجه به مشکلات اقتصادی به وجود آمده یکی از برترین کارهای خیر و اعمال صالح این است که برای اعزام زائران اربعین حسینی نیز هزینه شود.

وی اظهار داشت: باید در عرصه‌های تبلیغی و حمایتی و هم درزمینهٔ شرکت در این همایش بزرگ همکاری کنیم تا مراسم اربعین باشکوه هرچه بیشتر برگزار شود که این عظمت واقعاً چشم دشمنان ما را کور می‌کند و کمر آن‌ها را خم می‌کند و به لرزه درمی‌آورد.

انتهای پیام/3404

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول