اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران:

دست آمریکا برای همه رو شده است/ با استقامت و منابع داخلی شرایط را بهبود خواهیم بخشید

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: سال‌ها است که به عناوین واهی ما را متهم کرده و تحریم‌های ظالمانه را بر ملت ما تحمیل می‌کنند ولی آنکه که امروز دستش رو شده و متحدانش از او فاصله گرفته‌اند، آمریکا است.

دست آمریکا برای همه رو شده است/ با استقامت و منابع داخلی شرایط را بهبود خواهیم بخشید

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس استان البرز در کرج، سردار حسین سلامی شامگاه جمعه در کنگره ملی شهدای استان البرز گفت: امشب افتخار حضور دریک شب نورانی از بزرگداشت هفته دفاع مقدس و مکانی مقدس را داریم که معطر به رایحه 5 هزار و 250 شهید والامقام است و باید قدردان  چنین موقعیتی باشیم که یک توفیق است.

وی بابیان اینکه دیدن موج خروشان جمعیت استان البرز در این کنگره، بسیار دل‌نشین بود، اظهار کرد: داشتن چنین مردمی که به یاد دوران دفاع مقدس گردهم می‌آیند، بسیار خرسندکننده است وجا دارد که برای این مردم جان داده و برای آرامش آن‌ها تلاش کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: در این کنگره، مردم استان البرز برای شهدا سنگ تمام گذاشتند و امشب این نقطه از زمین، درخشان‌ترین نقطه عالم است، همچنین بدانید که عرشیان از آسمان ملکوت این نقطه را زیباتر از تمام عالم خواهند دید زیرا در این نقطه میزبان بیش از پنج هزار شهید والامقام هستیم.

سلامی ادامه داد: آنچه امروز به‌عنوان اقتدار، عزت، استقلال و امنیت داریم از برکت خون شهیدان است و با ادامه مسیر تفکر آنان به بهترین دستاوردهای سیاسی، اجتماعی و نظامی هم خواهیم رسید.

وی یادآور شد: شهدا امروز محور وحدت و همدلی همه مردم هستند و قلب‌ها را به هم پیوند می‌دهند که نمونه آن حضور مردمی است که با عشق در چنین مراسمی شرکت می‌کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران همچنین بابیان اینکه در تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی در اهواز، همه مردم با همدلی آمده بودند و در کنار هم برای شهیدان به عزاداری پرداختند گفت: این همدلی و یکرنگی تمام معادلات دشمن را برهم می‌ریزد و نقشه‌های تفرقه اندازانه آنان را برهم می‌ریزد.

سلامی افزود: اسارت برای ملتی که شهید داده معنا ندارد و شهادت رمز بقای ما است، همچنان که اگر شهادت و ایثار امام حسین (ع)، خاندان و یاران ایشان نبود، از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: این تفکر حسینی (ع) است که نسل به نسل و سینه‌به‌سینه به ما منتقل شد تا درسی برایمان شود که حاصلش اقتدار و پیروزی امروز است و باید قدردان قرار داشتن رهبران خود در صراط مستقیم و مزین بودن نظام خود به هویت الهی باشیم.

جانشین فرمانده کل سپاه شهادت را زیباترین ایده آل و جذاب‌ترین آرزوی مردان جهاد دانست و گفت: مادران و همسران شهدا در حقیقت آرزوهای خود را تقدیم اسلام، انقلاب و کشور کردند و جایگاه آنان نیز نزد خداوند بسیار رفیع است.

سلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: شهیدان در هشت سال دفاع مقدس بزرگ‌ترین جنگ نابرابر دنیا را به نفع خود تمام کردند و پیشرفته‌ترین سلاح‌های نظامی و سربازان دشمن را باایمان و ایستادگی خود به‌زانو درآوردند.

وی خاطرنشان کرد: 8 سال دفاع مقدس در نوع خود یک جنگ جهانی علیه ایران بود، به‌طوری‌که بی‌سابقه بود یک کشور با انقلابی نوپا، مقابل کشورهای استکباری که مدعیان قدرت در جهان هستند بایستد و تمام این مقاومت‌ها با رهبری یک امام فرزانه و ملتی فداکار انجام شد.

جانشین فرمانده کل سپاه اضافه کرد: امروز نیز با رهنمودهای مقام معظم رهبری به جایگاهی رسیده‌ایم که تصور جهان نسبت به ایران تغییر پیداکرده است و همه کشور ما را شکست‌ناپذیر، صبور، متحد و امن می‌شناسند که تمام این شکوه اقتدار را مدیون 8 سال دفاع مقدس خود هستیم.

سلامی بابیان اینکه نظام ما امروز الگویی برای سایر ملت‌های مسلمان و آزاده عالم شده است، یادآور شد: هم‌اکنون بشدت تحت‌فشارهای بین‌المللی و رسانه‌ای بدخواهان و دشمنان قرار داریم و کسانی که در دفاع مقدس نتوانستند ما را شکست دهند، اکنون تمام تیرهای خود را به سمت نظام، انقلاب و مقدسات ما نشانه رفته‌اند، ولی اسلام درس آزادگی، کرامت، استقلال و شرف به ما می‌دهد، همان چیزی که استکبار جهانی برعکس آن را در جهان اجرا می‌کند.

وی افزود: ملت ایران تصمیم گرفته است هرگز به تاریخ شوم گذشته بازنگردد و بر این عهد خود باایمان و روحیه ایثار استوار خواهد ماند و این در حالی است که مقابله با استکبار جهانی برای هیچ کشوری میسر نیست.

این مقام ارشد نظامی یادآور شد: جنگ توطئه دشمن برای از بین بردن انقلاب ما بود، همچنان که نه دیروز از هیچ اقدام کینه‌توزانه‌ای فروگذار نکرد وحالا هم که ظالمانه عرصه را بر مردم ما تنگ کرده است.

سلامی بابیان اینکه مردم ایران به فراخوان آشوبگری دشمنان همیشه" نه " گفته‌اند اظهار کرد: اکنون نیز ملت درحالی‌که تحت‌فشارهای اقتصادی، روانی و رسانه‌ای شدید قرار دارند ولی بازهم با دیده بصیرت نگرشی الهی به وقایع و حوادث اخیر نگاه می‌کنند و بر استقامت خود می‌افزایند.

وی ادامه داد: در تمام این سالهای پس از انقلاب برخلاف تلاش دشمن، نیروگاه، پالایشگاه، هواپیما ساختیم و مرز علم را شکستیم و غلبه بر زورگویی کشورهای بزرگ برای ما آسان شد که تمام این دستاوردها به برکت انقلاب اسلامی و ایثار شهدا به دست آمد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: سال‌هاست که به عناوین واهی ما را متهم کرده و تحریم‌های ظالمانه را بر ملت ما تحمیل می‌کنند ولی آنکه که امروز دستش رو شده و متحدانش از او فاصله گرفته‌اند، آمریکاست.

سلامی گفت: نوسانات ارزی، ما را دچار مشکل کرده است ولی باقدرت عظیم، خاک، آب، 10 درصد نفت جهان، هوش سرشار جوانان، صنعت و فناوری داخلی از این گردنه نیز عبور خواهیم کرد و شرایط را بهبود خواهیم بخشید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا می‌خواست ما را به انزوا بکشاند ولی خود تنها مانده است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول