اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

هشدار پزشکی قانونی استان تهران در مورد گازگرفتگی با گاز co

پزشکی قانونی استان تهران با سرد شدن هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز در منازل، ادارات و اماکن تجاری نسبت به افزایش مرگ ناشی از گازگرفتگی با گاز CO هشدار داد.

هشدار پزشکی قانونی استان تهران در مورد گازگرفتگی با گاز co

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، اعلام کرد: در سال گذشته  191 نفر و در 5 ماهه اول امسال 36 نفر در استان تهران به علت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان باخته‌اند که نسبت به پنج ماه سال گذشته که ۴۹ مورد بوده 27درصد کاهش داشته است.

 استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی بدون دودکش، نقص در دودکش و نشت گاز به فضای مسکونی، استفاده از وسایل خوراک‌پزی برای گرمایش و نبود تهویه درست و مناسب محیط از جمله مهمترین دلایل تولید و تجمع گاز CO در منازل و اماکن تجاری و اداری است.

برای تأمین گرمای منزل یا محل کار خود به هر وسیله ای متوسل نشوید و چنانچه شهروندان درخصوص اصول ایمنی از کارشناسان این امر کمک بگیرند و در صورت استفاده از وسایل گرمازای دودکش دار حتما دودکش ها کاملا بررسی شوند. معمولا مسدود بودن دودکش های دیوار از عوامل مهم ایجاد مسمومیت و گازگرفتگی و به خطر افتادن جان افراد محسوب می شود.

باتوجه به اینکه گازco بدون بو وطعم است  فرد متوجه گازمونواکسیدکربن نمی شود و این امرباعث می شود فردعلائمی نظیر سرددرد، تهوع، سرفه خشک، احساس ناخوشی ودرمجموع علائم سرماخوردگی که بدون تب و درکودکان تهوع واستفراغ و حالت گیجی وخواب آلودگی و دربرخی موارد با افت سطح هوشیاری وتشنج همراه است

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول