اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کهگیلویه و بویراحمد

فارس بررسی می‌کند

بدقولی پیمانکاران در برخی از پروژه‌های مدرسه سازی کهگیلویه و بویراحمد

مهر ماه فرا رسید و اکنون در هفته دوم بازگشایی مدارس قرار داریم اما همچنان مشکلاتی در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که بیشترین آن‌ها در خصوص فضای فیزیکی مدارس است.

بدقولی پیمانکاران در برخی از پروژه‌های مدرسه سازی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مهر ماه فرا رسید و اکنون در هفته دوم بازگشایی مدارس قرار داریم اما همچنان مشکلاتی در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که بیشترین آن‌ها در خصوص فضای فیزیکی مدارس است.

آموزش و پرورش تا آن جا که توانسته برای مدارس معلم و دبیر و مدیر و معاون فراهم کرده و تقریبا مدرسه‌ای در استان نیست که معلم نداشته باشد و از این حیث مشکل آن چنانی وجود ندارد.

 همان گونه که در ابتدا آوردیم بیشتر مشکلات مربوط به فضای فیزیکی در مدارس است و آن چنان که مسؤولان قول داده بودند برخی از مدارس و کلاس‌های درس برای تحصیل دانش‌آموزان در اول مهر آماده نشد.

در استان برخی از مدارس به همت خیرین مدرسه ساز و بعضی دیگر توسط نوسازی مدارس و بعضی دیگر توسط بنیادها و نهادهای خیریه و بانک‌ها از جمله بنیاد برکت در حال ساخت است که قرار بوده تا اول مهرماه این مدارس افتتاح شوند.

اما طبق پیگیری‌های انجام شده برخی از مدارس که حتی پیشرفت فیزیکی آن‌ها در شهریورماه بالاتر از ۹۵ درصد بوده این روزها هنوز آماده نشده و دانش‌آموزان و معلمان مجبورند با وضعیت سال‌های قبل امسال را نیز پشت سر بگذارند.

در تماسی که با مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان داشتیم جهان مهرابی نیز از چنین وضعیتی انتقاد کرد و از خبرنگاران خواست تا به کمک نوسازی مدارس آمده تا اینکه پیمانکاران به وظیفه خود عمل کرده و نسبت به تعهدی که برای اتمام ساخت مدارس داده‌اند عمل کنند.

با پیگیری‌های به عمل آمده مشخص شد عده‌ای پیمانکاران با این که پروژه‌های آن‌ها تقریبا تمام شده اما به دلایلی از جمله عدم تزریق پول و اعتبارات به پروژه کار را در دقیقه ۹۰ رها کرده‌اند.

به گفته یکی از مسؤولان در نوسازی مدارس وقتی پیمانکاران به جایی مثل نمایندگان متصل باشند پروژه‌ها را به بهانه‌های مختلف نیمه کاره رها می‌کنند.

این در حالی است که برخی مدارس قدیمی در شهر یاسوج و اطراف آن در زلزله ۱۲ اردیبهشت امسال آسیب جدی دیده‌اند و تقریبا برخی از آن‌ها دیگر قابل استفاده نیستند.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول