اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

عضو کمیسیون شوراهای مجلس:

پرونده‌ها در هیات مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراها انباشته شده است

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: پرونده‌ها در هیات مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراها انباشته شده و معتقدم باید با سرعت بیشتری این پرونده‌ها در این هیات بررسی شود.

پرونده‌ها در هیات مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراها انباشته شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بیت‌‍الله عبداللهی، در خصوص اهمیت جایگاه هیات مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراها، اظهار داشت: اهمیت عملکرد و جایگاه این هیات مشخص است و باید توجه بیشتری به آن داشته باشیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از عملکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا حمایت می‌کنیم و کار را به دست شوراها می‌دهیم تا قانون اساسی اجرا شود، بیان کرد: دستور اسلام مبنی بر «و أَمْرُهُمْ شُورَی بَیْنَهُمْ» را باید از این شیوه نیز موضوع عمل خود قرار دهیم.

وی افزود: دولت و مجموعه کسانی که مسوولیت دارند به همراه هیات‌ مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراها باید نظارت بیشتری بر عملکرد شوراها داشته باشند.

عبداللهی با بیان اینکه اگر شوراها رها شوند، این مجموعه عظیم دچار انحراف شده و شاهد تخلفات فراوانی خواهیم بود، ادامه داد: ذهنیتی که مردم نسبت به شوراها، مشارکت مردمی در توسعه کشور است و نباید اجازه دهیم که این ذهنیت مخدوش شود، زیرا در غیر این‌صورت مردم به شوراها بدبین می‌شوند.

برای ارتقاء جایگاه شوراها باید به اعضای شوراها آموزش ارائه شود

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرمانداری‌ها، استانداری‌ها و دستگاه‌های نظارتی باید بر عملکرد شوراها نظارت کنند، گفت: باید به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا آموزش ارائه شود تا این اعضا با احساس مسوولیت بیشتری حرکت کنند.

وی افزود: اتفاقاتی که در بابل یا برخی شهرهای دیگر رخ می‌دهد نمونه‌های دیگری هم دارد و حتی در دوره قبلی شوراها، در استان آذربایجان‌شرقی نیز برخی شوراها منحل شدند، اگر قانون اشکال دارد، باید قانون اصلاح شود که البته اکنون موضوع اصلاح قانون شوراها مطرح است.

عضو ناظر مجلس در هیات مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراها با بیان اینکه اگر هم قانون شوراها اشکال ندارد، باید نظارت‌ها افزایش یابد و اعضای شورای شهر وظیفه خود را بیشتر بشناسند، بیان کرد: ارتباط هیات مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراها با دیوان عدالت اداری باید افزایش یابد، این ارتباط باید با سایر دستگاه‌های قضائی، دولتی و شوراها نیز باید تقویت شود.

عبداللهی گفت: تا آنجایی که می‌دانم، پرونده‌ها در هیات مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراها انباشته شده و معتقدم باید با سرعت بیشتری این پرونده‌ها در این هیات بررسی شود.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول